Bosskamper - Hvilke er dine favoritter?

#42
SITAT(Griever @ 16.05.2006, 08.36) 4083
Det er bullshit. Den fyren har jævlig mye mer liv en dark anima. Penance har 12000000 Hp i utgangspunktet. I tillegg til dette har han to armer med 500000 hver. Disse regenrerer seg selv relativt raskt, det vil si en ny mill. med Hp. Nevnte jeg har Penance bruker regen magi av en annen verden som healer han konstant?

Dark Animas 8 mill. HP. er ikkenoe i forhold til Penance.
[/b]
Oops.. lenge siden jeg tok Penance, kom på at det var 7 mill jeg nemlig!!
 
#43
SITAT(sheriffen @ 16.05.2006, 10.29) 4091
Gemini Man fra Mega Man 3, jeg syns å huske han var så forbanna vanskelig og jeg hater han.
[/b]
Backer klart på den, glatt den vanskeligste bossen i hele spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
Ursäkt...? Nyt min idiotsikre guide til å denge Gemini Man uten å miste NOE liv overhodet:

1: Når han deler seg i to, hold deg til venstre og skyt som en gærning mens du hopper over skuddene til gutta. Jobb deg sakte mot høyre, hopp ofte.
2: Når det bare er én igjen, tenk på at han hopper når du skyter. Dermed hopper du og fyrer av tre skudd i fallet, slik at han hopper inn i dem. Hopp over skuddene hans, og når han kommer helt borttil deg, skyt og skli under ham. Gjenta til han er dau.

Gemini Man er glatt en av de letteste bossene i det spillet, punktum.
 

imported_Dash

Lurking since 2006
#46
SITAT(Bad Mongo @ 16.05.2006, 21.06) 4271
Backer klart på den, glatt den vanskeligste bossen i hele spillet.
[/b]
Gemini man? Han er den første bossen jeg tar når jeg spiller mm3.. Bare huske på å plukke opp to e-tanker mens man beveger seg mot bossen det..

Chrono trigger har noen fete bosser. Skjelettbossen på brua er utrolig kul, robot bossen som faller ned i hodet på deg er fet og ikke minst lavos.

Trommebossen i Oot var den kuleste i mine øyne. Masjoras mask hadde også noen kule bosser, husker oksen som du måtte kjøre på i Goron skikkelse.

Hmm skavisee.. Dragen på mm2 er utrolig kul, men det er egentlig noe ved hele det første Wily-brettet som er utrolig kult. Er nok den fete musikken som passer så bra til hvordan brettet er laga.

Jo, Mars banen på Ufo: Enemy Unknown. Er vel ikke akkurat en boss, men føles utrolig digg når du endelig gjør kål på "mother brain"

Forresten Mother brain i Super Metroid, utrolig fet kamp. Helt vanvittig moro når Metroiden kommer og gir deg Hyper gunnern, og den tilfredsstillende følelsen du får når hele hodet til mother brain blir kastet tilbake av styrken på skuddene. XD
 
#47
SITAT
Chrono trigger har noen fete bosser. Skjelettbossen på brua er utrolig kul, robot bossen som faller ned i hodet på deg er fet og ikke minst lavos.[/b]
For å ikke glemme Magus, Queen (huskerikkehva hu heter), og roboten i kloakken...Også liker jeg racerkamp-sekvensen, musikken der er bare helt rå...

SITAT
Forresten Mother brain i Super Metroid, utrolig fet kamp. Helt vanvittig moro når Metroiden kommer og gir deg Hyper gunnern, og den tilfredsstillende følelsen du får når hele hodet til mother brain blir kastet tilbake av styrken på skuddene. XD[/b]
Mange deilige bosser i metroidspillene, spesielt m prime-spillene, man må liksom daue en gang før man skjønner hvordan man lett skal ta dem...Også kult at hver upgrade tilsvarer en boss...Dette fikk de vel nesten best fram i m fusion, men det synes i de andre spilla også...

Men av alle bosser som har vært mest tilfredsstillende å denge tre ganger for alle, så må det være, i følgende rekkefølge.

1: Scotia i Lands of Lore 1, helt ekstremt digg å mose tryne på den gamle heksa. Husker jeg hadde spilt igjennom labirynten før henne minst 50 ganger fordi jeg falt ned visse hull og feller, men jeg hadde samla opp en haug med ninja våpen og magiske steiner og stash. Da jeg kom fram til kjerringa var jeg så overlegen at selv dommedagsknektene hennes virka sterkere i sin tid...Ah....

2: Scotia i Lands of Lore 2, neida...Den andre bossen jeg har følt det best å slå er vel egentlig mer en "boss". Det er han klysete, kjipe, lusinfiserte (hehe, min skyld det der, er det min skyld at han er skalla også?) kartstjelende Rene-etellerannet fra Monkey Island 3...Alltid gøy med insult-swordfighting på rim når du har skrivi opp og prøvd ut alle de avanserte rimene Rene-etellerannet bruker..."My attacks have left entire islands depopulated." -"oh? whit your breath, I bet they all suffocated", "My reputation says i'm dogged and relentless to my prey." -"then be a good dog. Sit, stay!" og mange flere...

3: Klarer ikke helt å bestemme meg mellom Terra(Phazonkjempe)-piraten fra Prime eller siste bossen i Echoes, begge var grisevansklige da jeg først traff dem og det skulle mye svette, tårer og ugudelige ord til før jeg var i havn...Men så var det deilige belønninger. Phazonpiraten fordi du fikk så dritrå rustning og superslemmen i echoes fordi da kunne man endelig puste lettet ut fordi man hadde 2 powerbombs og null raketter igjen og hadde redda verdenen...
 
#49
Var det ikke der du måtte springe oppover en stor tre, mens jegeren er etter deg? Jeg synes jeg husker den. og hvor stor panikk jeg fikk.

"It" i RE4 var intens og spennende, panikk fylte kroppen min.
 
#50
Kom netopp på en ny "boss", om du vil kalle den det. Men jeg snakker om det aller siste eventet i Super Smash Bros. Melee, Falcon, Mario (?) og Giga Bowser. Det krever trening, og en nøye strukturert plan for å overkomme en bra challenge. En av bossene jeg har brukt mest tid på, i det hele tatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#51
"Nøye strukturert plan"...? Selv spilte jeg som Jigglypuff og snorket Bowser inn i evigheten. :p
 
#52
Hehe, det jeg mente var at du ikke bare kunne gå inn med (Insert Name), og improvisere. Du måtte ha prøvd deg ett par ganger før. Get It?
Jeg brukte Link's ned+A angrep for å kvitte meg med Bowser, før jeg ganske enkelt eide de to andre.
 
#54
SITAT(Trench_Rat @ 14.05.2006, 20.38) 3683
The End første gang jeg sloss mot han brukte jeg gått over to timer (skyt meg jeg er n00b) det var en kamp på liv og død og jeg seiret.
[/b]
Hvis det er n00b kall gjerne meg også n00b, men jeg er stolt av det :hæ:

jeg glemte en ting jeg, tror jeg brukte max 5 sek på den bossen :p

Beste boss kamp...Moonwalker spillet på Sega, boss var ved de zombiene...
Og Bruce Lee spillet, når du dør så for du sjansen til å få alle livene dine tilbake, hvis du klarer å drepe death, det var så å si umulig, MEN JEG! har klart det! En gang..
 
#55
Tja, det er en spillserie og et spill som skiller seg ut for meg, og det er som mange andre har nevnt Legend of Zelda-spillene, og Shadow of the Colossus.

Zeldabossene er det så mange av, og nesten alle er like geniale og herlige. Synes særlig noen av bossene i A Link to the Past har vært særlig morsomme, og også enkelte i Ocarina of Time.

Shadow of the Colossus er et helt genialt spill uten like, og nesten hver eneste boss er like utrolig festlige. At ingen har kommet på et liknende konsept for et spill før, kan jeg ikke forstå. Hvis du spiller spill hovedsakelig for bosser og bossfighter, anbefaler jeg (og sikkert mange andre) sterkt at du kjøper Shadow of the Colossus.
 
#57
Må henge meg på de som har nevnt The End fra MGS3 her.

I tillegg har vi Ganondorf/Ganon i Zelda: OoT.
Slet med han ekstremt lenge fordi jeg brukte Biggorons Sword mot ham på slutten, der Master Sword var nødvendig.

The Great Mighty Poo i Conker's Bad Fur Day er også en favoritt, samme med bossen i det første tempelet i mørkeverdenen i Zelda: ALttP.
En diger greie med en maske som måtte knuses med hammeren før du kunne ta den ordentlig.
 
#58
SITAT(Erico @ 28.05.2006, 19.59) 6374
The Great Mighty Poo i Conker's Bad Fur Day er også en favoritt, samme med bossen i det første tempelet i mørkeverdenen i Zelda: ALttP.
En diger greie med en maske som måtte knuses med hammeren før du kunne ta den ordentlig.
[/b]
Stålmaske, stor hammer og knusing går visst igjen i disse Zelda-spillene...Var en sånn i Windwaker også...


The Great Mighty Poo er bare tidenes råeste boss da...også med den flotte operasangen...

-How about some Scat, you little Twat? "a-a-aaaaaaaaaa!" Hele Conker-spillet er jo genialt..
 
#59
SITAT(Lv2RedSlime @ 29.05.2006, 08.58) 6438
Stålmaske, stor hammer og knusing går visst igjen i disse Zelda-spillene...Var en sånn i Windwaker også...

[/b]
Hva? Noe som går igjen i Zelda-spillene? I alle..
;)

EDIT: [/ubrukelig]

Jeg synes, som så mange andre, at Sniper Wolf i MGS var en utrolig fin bosskamp. Det var gjennomført, og en god del følelser inne i bildet. Følelsen da hun endelig segnet om var nydelig.

Dette er kanskje en ørliten spoiler for de som ikke har spilt det, dog veldig forutsigbart. Velger uansett å farge teksten, sånn i tilfelle noen skulle reagere på det om jeg ikke gjorde det.
Jeg likte også godt kampen mot Rosh i Jedi Academy.
Rett og slett fordi sverdkampene var utrolig gøy å spille, og dette var et ganske viktig punkt i spillet. Disse to faktorene gjorde dette til en minneverdig bosskamp for min del.


Metroid Prime hadde også mange fantastiske bosskamper. Det er så mye mer moro når man må jobbe litt, og tenke litt, for å seire, ikke bare skyte masse, unngå angrep, skyte masse, unngå angrep, osv.
 
#60
Har opplevd ganske mange spennende bosskamper i forskjellige spill, men det er definitivt at de var best i de eldre spillene. Hukommelse er ikke akkurat min sterkeste side, så dessverre husker jeg ikke disse spesielt godt, bortsett fra Bosskampene i Donkey Kong Country da. Må si at mange av dem var svært like, men fortsatt var de ofte spennende. Dessuten slår ingenting King K. Rool, hvor nøyaktig beregning måtte til, for å unngå å bli trampet på. Musikken og stemningen var bare helt fantastisk.. Dette er nok den bosskampen jeg husker best fra noen spill, og det er egentlig ikke et under.

Spennende bosskamper fra nyere spill er vel allerede blitt nevnt på denne tråden.. Resident Evil 4, Metroid Prime, Zelda-spillene (både de nye og eldre) osv. Må bare legge til at Ninja Gaiden også hadde fornøyelige bosser, dog mange av dem ble etterhvert plagsomme om man sleit med dem lenge.