SITAT
Chrono trigger har noen fete bosser. Skjelettbossen på brua er utrolig kul, robot bossen som faller ned i hodet på deg er fet og ikke minst lavos.[/b]
For å ikke glemme Magus, Queen (huskerikkehva hu heter), og roboten i kloakken...Også liker jeg racerkamp-sekvensen, musikken der er bare helt rå...
SITAT
Forresten Mother brain i Super Metroid, utrolig fet kamp. Helt vanvittig moro når Metroiden kommer og gir deg Hyper gunnern, og den tilfredsstillende følelsen du får når hele hodet til mother brain blir kastet tilbake av styrken på skuddene.

[/b]
Mange deilige bosser i metroidspillene, spesielt m prime-spillene, man må liksom daue en gang før man skjønner hvordan man lett skal ta dem...Også kult at hver upgrade tilsvarer en boss...Dette fikk de vel nesten best fram i m fusion, men det synes i de andre spilla også...
Men av alle bosser som har vært mest tilfredsstillende å denge tre ganger for alle, så må det være, i følgende rekkefølge.
1: Scotia i Lands of Lore 1, helt ekstremt digg å mose tryne på den gamle heksa. Husker jeg hadde spilt igjennom labirynten før henne minst 50 ganger fordi jeg falt ned visse hull og feller, men jeg hadde samla opp en haug med ninja våpen og magiske steiner og stash. Da jeg kom fram til kjerringa var jeg så overlegen at selv dommedagsknektene hennes virka sterkere i sin tid...Ah....
2: Scotia i Lands of Lore 2, neida...Den andre bossen jeg har følt det best å slå er vel egentlig mer en "boss". Det er han klysete, kjipe, lusinfiserte (hehe, min skyld det der, er det min skyld at han er skalla også?) kartstjelende Rene-etellerannet fra Monkey Island 3...Alltid gøy med insult-swordfighting på rim når du har skrivi opp og prøvd ut alle de avanserte rimene Rene-etellerannet bruker..."My attacks have left entire islands depopulated." -"oh? whit your breath, I bet they all suffocated", "My reputation says i'm dogged and relentless to my prey." -"then be a good dog. Sit, stay!" og mange flere...
3: Klarer ikke helt å bestemme meg mellom Terra(Phazonkjempe)-piraten fra Prime eller siste bossen i Echoes, begge var grisevansklige da jeg først traff dem og det skulle mye svette, tårer og ugudelige ord til før jeg var i havn...Men så var det deilige belønninger. Phazonpiraten fordi du fikk så dritrå rustning og superslemmen i echoes fordi da kunne man endelig puste lettet ut fordi man hadde 2 powerbombs og null raketter igjen og hadde redda verdenen...