Bosskamper - Hvilke er dine favoritter?

#21
Nei, for det tar jo mange år å utvikle idéen bak en boss på det underholdnignsnivået.

Når det kommer til bosser jeg selv liker står Phsyco Mantis, Solidus i slutten mgs2 og Sniper Wolf høyt på listen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#22
Cloaked Nightmare fra Kirby's Adventure på Nes:


Ikke særlig vanskelig eller noe, men veldig tilfredsstillende action-elementer. Supplert med verdens kuleste musikk er det hele en verdig opplevelse. Må høres. (:link:)

Førstebossen i Super Contra: The Alien Wars:


Musikken og stemningen er alt. Lett skrekkmusikk før veggen raser sammen og støggen viser seg og sin familie. Spyr stygge møll og kaffedyrlignenede greier som ruller rundt og fortjener å dø.

Flyvedyret i Shadow of the Colossus

Denne søte flyveslangen er egentlig ikke slem, heller ikke særlig farlig. Men han gutten du spiller liker å torturere store dyr med det lille sverdet sitt. I denne sadistiske opplevelsen er det ganske hyggelig å stikke flyveslangen i ryggvirvelen med kirurgisk presisjon, og se svart blod sprute i alle retninger.
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Ugh-Zan III fra Serious Sam er vel noe av det mest imponerende jeg har møtt av bosser. Over 100 meter høy og med rakettkastere, plasmakanoner, laserkanoner og på toppen av det hele spytter han ildkuler. Hovene hans er heller ikke så kos å bli tråkka på av.

 
#24
SITAT(Lodin @ 14.05.2006, 17.14) 3575
Ugh-Zan III fra Serious Sam er vel noe av det mest imponerende jeg har møtt av bosser. Over 100 meter høy og med rakettkastere, plasmakanoner, laserkanoner og på toppen av det hele spytter han ildkuler. Hovene hans er heller ikke så kos å bli tråkka på av.

http://img489.imageshack.us/img489/582/serioussam111en.jpg
[/b]
Woow :confused:
Altså som å ta en koloss fra SoTC bare med et maskingæver :D?
 
#26
Jeg mener at Serious Sam spillene ble relativt godt mottatt, men når det gjelder de to første spillene i serien er det ingen tvil om at du skal ha de. Begge spillene er usannsynlig morsomme! :D
 
#27
En av mine favoritter er Pious Augustus, i Eternal Darkness. Mye av grunnen er oppbyggingen til kampen. Eternal Darkness har en av de mest engasjerende historiene i spill, en historie der du får både hat ovenfor Pious, men også sympatiserer ovenfor ham. Spillet har også bare en annen boss, og Pious blir ett slags oppgjør med hele greiene, derfor ønsker du ham til helvete og lenger ned. Også synes jeg måten bossen er gjort på, at du spiller med alle karakterene Pious har drept før deg, er en smart gimmick. Pious Augustus er en kul boss rett og slett fordi du ikke klarer å ikke hate ham. Og følelsen du får når han er død: ubeskrivelig.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#28
Jeg elsker Eternal Darkness av hele mitt hjerte, og historien er noe av det beste jeg har opplevd i et spill. Avslutninga var episk, men jeg synes Pious var altfor lett. Det var altfor liten utfordring.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#30
The End første gang jeg sloss mot han brukte jeg gått over to timer (skyt meg jeg er n00b) det var en kamp på liv og død og jeg seiret.
 
#31
Final Aeon i ffx med Nobou Umetsu - Otherworld på heftig anlegg for første gang... hårreisende.
Ellers er alltid En del av bossene i CV: SoTN phete ; o

Glemte å nevne Mana Beast i secret of mana :D
 
#32
SITAT(Tricky @ 15.05.2006, 12.53) 3803
Final Aeon i ffx med Nobou Umetsu - Otherworld på heftig anlegg for første gang... hårreisende.
[/b]
Har du drukket noe :blunk:?
Det er en så farskens irriterende og vanskelig boss, holdt på å gå gal da jeg kom til ham >.<. Vel, vel..han er sikkert tøff når du er i høy nok level, noe jeg aldri er god til å være i =/

Otherworld *grøss* *Tenke_på_The_black_mages_versjonen*
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#33
SITAT(Tricky @ 15.05.2006, 12.53) 3803
Ellers er alltid En del av bossene i CV: SoTN phete ; o[/b]
Ja, hvordan kunne jeg glemme dem? Beelzebub er jo en klassiker. Et gigantisk rottent lik som henger fra taket, og kan derfor ikke angripe deg direkte, men sender ut spyfluer og mark. Eneste måten å ta han er å kutte av en kroppsdel om gangen.

Så er det Legion ... Et flyvende berg av menneskekropper, og også her må du angripe forskjellige deler av han for å komme til sjelen inni. Eneste problemet er at hver gang du slår han, løsner det mennesker, som så begynner å vandre mot deg som zombier. Skikkelig creepy. Legion er jo en bibelsk referanse («They call us Legion, for we are many»), så navnet dens ble endret til Granfalloon i US- og EU-utgavene, hvilket er en Vonnegut-referanse. Kan ikke klage over at folka i lokaliseringteamet ikke er beleste.
 
#34
SITAT(Aleks @ 15.05.2006, 14.56) 3884
Har du drukket noe :blunk:?
Det er en så farskens irriterende og vanskelig boss, holdt på å gå gal da jeg kom til ham >.<. Vel, vel..han er sikkert tøff når du er i høy nok level, noe jeg aldri er god til å være i =/

Otherworld *grøss* *Tenke_på_The_black_mages_versjonen*
[/b]
Final Aeon, er det sluttbossen? Isåfall er han en pingle i forhold til Penance, som dukker opp etter å ha tatt alle Dark Aeons, en utfordring selv om jeg hadde maxet hele sphere griden og skaffet det beste av armor og våpen. Riktignok mindre HP enn Dark Anima med sine 8.000.000, men armene hans lager mye bry.
 
#36
Lavos fra Chrono Trigger er en sinnsykt fet boss, kom jeg på. Det forvridde skriket, det abnorme nebbet, den enorme størrelsen, mystikken rundt Lavos' opprinnelse og den fete musikken. En boss som fortjener å komme med her.
 
#37
SITAT(Aleks @ 15.05.2006, 16.31) 3937
Final Aeon er:

Stort bilde her

3 former har han.

Sluttbossen er vel Yu Yevon om jeg husker riktig, så nei.
[/b]
Uansett en pingle i forhold, hehe, har du prøvd deg på Dark Aeons da?

Lavos er forresten en minneverdig boss ja, litt spesielt at man kan (forsøke å) ta ham når som helst i spillet
 
#38
Metroid Prime Hadde et par jeg likte veldig godt. Første var den digre steinkjempen på isbrettet. Jævelig seigliva og aggressiv som bare det. Men han var utrolig morsom å slåss mot, sikkert fordi det hele var så utfordrende.

Den neste var selvfølgelig Meta Ridley, sleit no sinnsykt med ham den første gangen. Men musikken, stemningen og adrenalinnivået var på topp hele veien. Det var vanskelig, men aldri frustrerende.

Zelda:OoT, Ganondorf, med comeback! Alle kjenner vel til den scena.

Super Mario Bros, Bowser i siste slottet, første skikkelige sluttbossen jeg har tatt knekken på. Husker jeg var ung, lovende, og satt på enden av stolen min. Du får ikke slik spenning i spill lenger :(
 
#39
SITAT(Killahead @ 15.05.2006, 17.16) 3895
Final Aeon, er det sluttbossen? Isåfall er han en pingle i forhold til Penance, som dukker opp etter å ha tatt alle Dark Aeons, en utfordring selv om jeg hadde maxet hele sphere griden og skaffet det beste av armor og våpen. Riktignok mindre HP enn Dark Anima med sine 8.000.000, men armene hans lager mye bry.
[/b]
Det er bullshit. Den fyren har jævlig mye mer liv en dark anima. Penance har 12000000 Hp i utgangspunktet. I tillegg til dette har han to armer med 500000 hver. Disse regenrerer seg selv relativt raskt, det vil si en ny mill. med Hp. Nevnte jeg har Penance bruker regen magi av en annen verden som healer han konstant?

Dark Animas 8 mill. HP. er ikkenoe i forhold til Penance.

Men tilbake til saken. Jeg liker de fleste kampene i MGS veldig godt. Da spesielt kampen mot Sniper Wolf og Psyko Mantis. Kampen mot Liquids Hind D er heller ikke kjedelig. The end kampen er noe helt for seg selv i 3'ern.

Den første kampen mot Onikage i Tenchu er også noe jeg kommer til å huske for alltid. Vet egentlig ikke hvorfor. Kanskje fordi Onikage er så sinnsykt kul. Kommer sikkert på flere seinere. Men dette er de jeg husker i første omgang.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#40
SITAT(Griever @ 16.05.2006, 09.36) 4083
Kampen mot Liquids Hind D er heller ikke kjedelig. The end kampen er noe helt for seg selv i 3'ern.
[/b]
Ikke kjedelig, men ikke akkurat lett heller. Jeg har fortsatt til gode å ta han på Extreme, alt frem til det gikk som en lek. Nå er det faktisk mange måneder siden jeg spilte MGS:TT sist fordi alt stoppa opp på den bossen. Jeg får vel studere speedrun-videoen litt før jeg prøver igjen i sommer.