Brütal Legend

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
sheriffen: Bare ta det jævla komplimentet, for faen.
 

Lodin

Der Waaaah
Men men, hva blir den neste sjangeren Dobbelfin skal prøve seg på? Jeg tipper et skikkelig hardcore RPG, men halveis uti utviklinga viser det seg at det er av den J'e typen. Samtlige av oss kommer til å gi det en sjangse og ha det relativt artig fordi det handler om meksikanske wrestlere.
 
Mjeh, likte det jeg... I allefall starten, da man fikk rote rundt i den kule delen av verden. Strategispillinga var helt ok og, men ikke bra nok til å gidde spille det noe særlig på nett.
 
Hadde det gøy nok til at jeg fullførte spillet, samt noen sideoppdrag. Det er ikke alle spill jeg kan si det med. RTS delen var jeg ikke så veldig stor fan av, men det var faktisk ikke så forbanna mange av de kampene heller. Relativt enkle å komme seg gjennom også. Men jeg vet det var ting jeg ikke visste om før jeg var ferdig, som ikke ble informert om i løpet av spillet. Det ødela nok noe av RTS delen det også. Alt i alt var det et brukbart spill, ikke verdens beste. Selve settingen, kunstretningen, atmosfæren og historien var nok de sterkeste elementene, men det har det egentlig vært i de fleste Tim Schafer spill. Vil ikke påstå at selve oppgave løsningen (eller kontrollen) i blant annet Full Throttle og Grim Fandango var spesielt imponerende. Når alt kommer til alt, så er Tim Schafer best når det kommer til historien og settingen og alle de rare ideene. Han kommer som regel til kort når det gjelder gameplay, men det er sjeldent det kommer i veien hvis du liker det andre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men men, hva blir den neste sjangeren Dobbelfin skal prøve seg på? Jeg tipper et skikkelig hardcore RPG, men halveis uti utviklinga viser det seg at det er av den J'e typen. Samtlige av oss kommer til å gi det en sjangse og ha det relativt artig fordi det handler om meksikanske wrestlere.
Det spillet du beskriver der er på en måte allerede laget og heter Anachronox. Crazykomisk sci-fi JRPG utvikla i Texas (Ion Storm, faktisk).
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Crazykomisk sci-fi JRPG jeg aldri fikk spilt fordi det nektet å kjøre.
 

Lodin

Der Waaaah
Noe som sier litt om deg siden det var et rimlig standard Quake 2 spill. Men ja, det er sikkert det beste JRPGet noensinne akkurat som at Raptor er tidenes beste SHUMP. Dumme japanere.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Alt kjører jo på en eller annen Quake-motor i din verden. Det kan ha vært no piratings som gikk til helvete også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det kan det nok. Husker bruksbeskyttelsen slo inn her også, og jeg kjøpte faenskapet. Sånn ellers har faktisk Lodin rett i dette tilfellet, det er en kraftig pimpa Quake 2-motor som driver Anachronox. Ødelagt klokke, to ganger daglig osv.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Hadde det gøy nok til at jeg fullførte spillet, samt noen sideoppdrag. Det er ikke alle spill jeg kan si det med. RTS delen var jeg ikke så veldig stor fan av, men det var faktisk ikke så forbanna mange av de kampene heller. Relativt enkle å komme seg gjennom også. Men jeg vet det var ting jeg ikke visste om før jeg var ferdig, som ikke ble informert om i løpet av spillet. Det ødela nok noe av RTS delen det også. Alt i alt var det et brukbart spill, ikke verdens beste. Selve settingen, kunstretningen, atmosfæren og historien var nok de sterkeste elementene, men det har det egentlig vært i de fleste Tim Schafer spill. Vil ikke påstå at selve oppgave løsningen (eller kontrollen) i blant annet Full Throttle og Grim Fandango var spesielt imponerende. Når alt kommer til alt, så er Tim Schafer best når det kommer til historien og settingen og alle de rare ideene. Han kommer som regel til kort når det gjelder gameplay, men det er sjeldent det kommer i veien hvis du liker det andre.
Dette. Var en del som grenset til ræva for min del (mest RTS-greiene), men jeg holdt ut og storkoste meg for det meste siden atmosfæren var så jævla kul. Ideelt sett skulle hele driten gjerne vært en smålaber Zelda-klone, men jeg syns det var spennende å prøve på noe litt mer intrikat, selv om det ikke funka helt. Når det er sagt er det ikke så *jææævlig* mye S-ing i RTS-inga her, mekk non folk, send dem på fienden og hopp ned og buff alle mens du fiser rundt i bilen din eller noe og kødder.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mer DLC kommer.

Nye multiplayer-kart, nye paint jobs til the Deuce, tre nye våpen, og Oculus of the Lost, som er en GPS til bilen for å finne collectibles. Burde vært der til å begynne med. Men uh ... Jeg har ikke nok fire tributes til å kjøpe den GPS-saken, og den eneste måten å få flere fire tributes på er å finne mer stæsj. I'm fucked!
 
Kan også få det ved å hjelpe folk som løper rundt og fighter baddies, om den ikke er for dyr. Vet ikke om jeg bryr meg nok om achievements til at jeg gidder plukke opp denne pakken. Får isåfall bli om jeg skal kjøre gjennom det igjen en gang, på brütal. Foreløpig har jeg for stort etterslep på uspilte spill liggende til at det blir aktuelt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Og den kommer nå?!? Jeg tror jeg har ca. 10 serpents igjen, pluss noen hopp.