Bully

Next game from GTA brains revealed

Rockstar to released Bully for PS2 and Xbox this October

Grand Theft Auto publisher Rockstar Games has just announced the first details of PS2 and Xbox school-'em-up Bully.

The game - the first from Rockstar Vancouver - is set in the schoolyard and promises to combine "innovative, original gameplay with humorous tongue-in-cheek storytelling".

Players take the unlikely role of a troublesome schoolboy, who must stand up to bullies, gets picked on by teachers, plays pranks on other kids, tries his luck with the laydeez and ultimately learns to navigate the obstacles of the reform school Bullworth Academy.

"We are really excited about the first title to be developed by our Rockstar Vancouver studio," said Rockstar boss Sam Houser. "We fought hard to keep this title under wraps for ages and I am thrilled that we can finally unveil it to people at E3."

Bully coder Rockstar Vancouver was formerly known as Barking Dog Studios and employs around 100 developers.

While this is its first game under the Rockstar umbrella, as Barking Dog it worked on Global Operations, Homeworld Cataclysm and Treasure Planet for PC along with Transworld Skateboarding for Xbox.

Bully will be released for PS2 and Xbox in October

Kilde: Gamesradar

Det gjør det nok:
Opprinnelig skrevet av znaak@09.05.2005, 18.00
"We are really excited about the first title to be developed by our Rockstar Vancouver studio," said Rockstar boss Sam Houser. "We fought hard to keep this title under wraps for ages and I am thrilled that we can finally unveil it to people at E3."
217715​
Høres ut som et nokså interessant spill.

Likte state of emergency jeg. selv om det ikke er noe kvalitetsspill så er det ganske underholdende :)

Manhunt har jeg ikke spilt.

Dette minner mistenkelig om Skool Daze, og det er absolutt ingen dårlig ting. Skool Daze var genialt, og det er ennå ingen andre spill (som jeg vet om) som har videreført konseptet eller tatt i bruk konseptet siden den gang i det store og hele. Kan sjekkes ut enten på en C64 emulator, eller på www.remakes.org for å teste en remake av spillet.

Bully: First ever screenshot

First look at debut PS2 and Xbox outing from Rockstar Vancouver

While most other publishers have spent all week literally swamping us with screenshots, Rockstar takes a more restrained approach: the company has today released one solitary - some would say lonely - screenshot of its recently-announced Bully.

As previously mentioned, the game is set in the schoolyard of one Bullworth Academy and promises to combine "innovative, original gameplay with humorous tongue-in-cheek storytelling".

Players take the unlikely role of troublesome schoolboy Jimmy Hopkins - who you can see in the image on the right - who must stand up to bullies, gets picked on by teachers, plays pranks on other kids, tries his luck with the laydeez and ultimately learns to navigate the obstacles of reform school.

We'll bring you more images and details just as soon as Rockstar deigns to release them.

Bully will be released for PS2 and Xbox in October

Kilde: Gamesradar

Håper vi får en kraftig britisk aksent :D
You bloody queer!

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, lurer på om vi får muligheten til og drepe i dette spillet, sidend et handler om barn :p Eller om det i det hele tatt får komme inn til dette landet her, Norge altså hehe.

Lodin

Der Waaaah
Syns jeg kjenner lukta av en ny Manhunt her ja. Engelske reform skoler er ikke akkurat blant de hyggeligste.

Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@21.05.2005, 17.19
Hmm, lurer på om vi får muligheten til og drepe i dette spillet, sidend et handler om barn :p Eller om det i det hele tatt får komme inn til dette landet her, Norge altså hehe.
224234​

Det er faktisk rockstar som lager dette spillet... blod og død er obligatorisk...

Halky

Veteran bruker ;)
Vel jeg tviler på at vi får drepe i dette spillet. Siden det handler om barn. Det er jo trossalt en grunn til at unger ikke er med i GTA serien, bare tenk på hva diverse myndigheter hadde gjort da.. Da hadde nok spillene blitt boykottet i langt flere land en det som de har blitt i allerede.

Men litt artig blir spillet sikkert fordet :)

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har faktisk tro på dette spillet. Men dreping tror jeg nok ikke det blir. Tenk bare på alle wacko gotherene rundt om kring i diverse småbyer i USA som har pakket en kniv ved siden av matpakka si til neste skoledag.