C&C3 demo

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg får ganske bra fart fra gamershell siden de har rimelig nærliggende servere.

http://www.gamershell.com/download_17978.shtml

Jeg har ikke fulgt så veldig tett med det siden jeg har vært så optatt med supcom, og mistet mye av interessen for C&C etter den første red alert, da jeg er kjempescifinerd og RA manglet det elementet.

Fra det jeg har hørt, så er det ganske delte meninger om demoen. Mange synes det er stort sett det samme med penere grafikk mens andre er helt solgt. Disse meningene må taes med et par klyper salt siden de for det meste kommer fra kamerater som primært interesserer seg for supcom.

Fint å se at mine mod-skillz fungerer enda, jeg bare tenkte på at innleggene skulle bli fjernet and...."BHOP!" It happened!

Well, back to topic...

Laster ned demon nå, håper seriøst på noe nytt. C&C, de første 2 spilla var bra, men etter det føltes det ut som om vi spilte samme spillet om og om igjen. Håper på noe nytt denne gangen, ikke bare nye duppe ditter, men noe mer som kan tilføye strategi delen av spillet! Håper på at ingeniører og spioner har enda flere tallenter, snipers hadde også vært kult.

Tesla Coils ftw!!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Laster ned skaberakket nå, men jeg får vel si at jeg har omtrent like stor entusiasme for dette som for Melodi Grand Prix. Det er årevis siden Command & Conquer kunne hevde seg i toppen av strategisjangeren, og i løpet av de siste månedene har vi fått både Company of Heroes og Supreme Commander. Men jeg skal i det minste sjekke ut demoen.

Av en eller annen grunn har jeg litt forhåpninger til dette. Blir nok 360-versionen på meg, siden dette nok blir for tungt for pcen min. Det finner jeg ut NÅ

Edit:

Fikk ikke akkurat spillt så mye siden jeg straks må på jobb, men førsteinntrykket er ihvertfall at det er lettdrevet, korte loadetider og generelt fornøyelig interface. Tror dette kan bli bra :)

Har spillt igjennom demoen nå og sitter ikke igjen med noe å rope hurra for, men er heller ikke skuffet, det var rett og slett helt greit og lettvint. Interfacen var lett og grei og unitsa var greie nok, selvom de for det meste minner om de gode gamle, så ikke noe spesielt nytt i demoen igrunn. Kommer sikkert til å få tak i fullversjonen, om det er verdt å gjøre det på lovlig eller ulovlig måte er jeg ikke helt sikker på egentlig... Kort oppsumert, helt greit...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette her var stort sett snork. Jeg så ingen forskjeller fra tidligere C&C-spill, og det later til at EA ikke har spilt noen strategispill utgitt de seinere åra. Filmklippene var akkurat så påkostede at de ikke ble latterlige, men akkurat så lite lidenskapelig lagd at de bare ble kjedelige. Å gå fra Company of Heroes til dette føltes som et langt skritt tilbake. Kjedelig. -_-

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Er det bare meg, eller kjører hele spillet tregere når man skrur opp grafikken?
Nå snakker jeg ikke bare fps-tregere, men helt kronologisk sett. Det tar meg 2 sekunder å bygge en power plant på laveste settings, mens det tar 4-5 sekunder for en rakett å nå målet sitt på høyere grafikk.
Det blir enten en slags benny hill eller matrix-effekt. Tåpelige greier.

Har spilt nå, satt alt på high, merket ikke noe merkbart forskjell. Har du bra nok pc?

Syntes spillet av helt oko jeg, greit til time-pass. Hvor er Tanya?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Man skulle ikke tro at spill ville kjøre for *fort* hvis man hadde dårlig pc. Jeg klarer ikke følge med så fort det går på laveste settings.

SITAT
Company of Heroes [/b]
Hva er dette for noe? Har vært lite oppdatert i det siste.

Vel, siden Westwood ble kjøpt opp av EA, hvor mange av de orginale devs er igjen?

Det siste C&C var litt småkult, kult musikk osv, men spillet vil aldri bli like bra som RA og C&C, jeg kommer til å laste ned demoen etterpå, fordi jeg er en gammel fan - rett og slett.

Btw: Åssen er soundtracket? Siden mange av de gamle spilla (hellfire RA) hadde genialt soundtrack.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Musikken var vel helt grei, mener jeg å huske. La ikke spesielt merke til den.

Når det gjelder Company of Heroes, kan det være greit å lese Eurogamers omtale.

epp

firm and correct
Hva er systemkravene for å få spilt C&C3? Jeg så ikke noe spessifisert på forhåndsbestillingseskene i butikken.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kode:
==================================================================
System Requirements
==================================================================

Command & Conquer 3 Tiberium Wars requires DirectX 9.0c. You can
install DirectX 9.0c by following the onscreen prompts during the
demo installation process.

REQUIRED SYSTEM SPECIFICATIONS:

· OS: Windows XP, Windows Vista (32-bit; 64-bit versions of
   Vista are not supported)
   · CPU: 2.0 GHz or higher
   · RAM: 512 MB or more
   · Hard Drive: 1.4 GB or more of free space
   · Video: DirectX 9.0c compatible video card. Video card with 64
   MB or more memory and one of these chipsets is required: ATI
   8500 or greater, NVIDIA GeForce4 or greater. (ATI Radeon 9200
   and 9250 PCI, NVIDIA Geforce 4 MX cards not supported.)
   · Sound: DirectX 9.0c compatible sound card

NOTE: While you will be able to play Command & Conquer 3 Tiberium
Wars with the specifications above, play experience may improve if
you have additional RAM, above the required 512 MB.

SITAT(Duke @ 27.02.07, 18.54) 54213
Btw: Åssen er soundtracket? Siden mange av de gamle spilla (hellfire RA) hadde genialt soundtrack.
[/b]
Ah tusen takk for at du minte meg på det. :D
Hadde glemt det geniale soundtracket til Red Alert.
Etter litt googling så fant jeg: Frank Klepacki
Bla deg ned til CnC series så er det bare å kose seg med de gode gamle låtene. :D

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Synes musikken var ganske ok egentlig. Den minnet meg noe om fallout (spesielt lasteskjermen) og battlestar galactica.

Man kan forresten kapre NOD-bygninger i demoen, hvis du vil spille som dem. Litt knotete å skaffe seg en MCV, men ikke umulig.

CyberK

Finner ikke på noe.
Musikken i C&C 3 er ambient, sånn som i Generals. Det er ikke egentlig meningen at du skal legge merke til det uten videre, den skal bare bygge opp under stemningen.

Om demoen synes jeg at den skal ha ekstreme kudos for superraske lastetider, dette slår faktisk det meste av dagens spill ned i støvlene. Ellers er spillet ganske streit, men selvsagt blir opplevelsen høynet når man er fan. Personlig digget jeg de mange referansene til tidligere spill. Jeg er også sjeleglad for at de gode gamle FMVene er tilbake, og spesielt sjeleglad for at de inneholder Jennifer Morrison, hun søte fra House M.D!

:elsk: