SITAT(Endre @ 25.01.08, 20.18) 99895
For å være litt mer seriøs: Har du hørt med Microsoft om å få erstattet spillene maskinen ripet opp?
[/b]
Jeg har selv fått ripet opp mange spill av 360'en min.
Tror du at det er bare til å ringe Microsoft så ordner alt seg ?
For en tid tilbake ødela maskinen min Halo 3 platen min.
Jeg kontaktet MS og måtte diskutere i en evighet pga min kopi var ikke dekket av garantien,
den gjaldt kun for folk som hadde special edition eller noe sånt tullskap :blunk:
Etter en altfor lange samtale ble jeg lovet en ny Halo 3 i posten innen to uker, GRATIS.
Det gikk vel nærmere to uker og Halo 3 ble levert til nærmeste Post i Butikk.
Da kom det selvsagt ikke som en bombe at jeg var pent nødt å betale for spillet i oppkrav, 150kr.
Alt i alt kostet Halo 3 meg 750 spenn. Jomen sa jeg gratis. Nevnte jeg at Halo 3 kopien MS sendte var en bundle kopi som har null reell salgsverdi?
Da var det tilbake til telefonen igjen :grr: (Det er heller ikke gratis fra mobil)
Jeg forklarte saken om pengene. Svaret jeg måtte sende kvitteringen til Microsoft. Og gjøre dette via e-mail var heller ikke mulig.
Nå nylig ble Guitar Hero II platen helt herpet av maskinen.
Microsoft kunne "desverre" ikke hjelpe meg med dette, jeg måtte visstnok kontakte Activision.
Jeg kontaktet Activision og møtte veggen. Der måtte jeg også betale mer for ett produkt jeg i utgangspunktet eier og Microsoft sin hardware har ødelagt.
Det hører med til denne historien at jeg har hatt to tilfeller av RRoD også.
Jeg liker Xbox 360 spillene, kontrollen, Xbox Live.
Jeg tålerer bare ikke at maskinvaren min ødelegger spillene. Og jeg ender opp med å ta regningen.
Det er ikke
bare å ringe Microsoft support og forvente at alt ordner seg.
Den erfaringen har jeg og altfor mange andre fått erfare.
Å kjøpe spill til Xbox 360en min er blitt en ekstremsport. Alltid like morro å se hvor lenge spillet varer før maskinen gir plata juling.