Catherine (Ikke Persona 5) [PS3, 360]

#1
Atlus og teamet bak SMT-serien har annonsert et nytt spill kalt Catherine. Det som er kjent er at det er en mørk historie med erotiske undertoner, det skal visstnok være et action/adventure/horror-spill og musikken er lagd av Shoji Meguro, mannen bak musikken til Nocturne, P3, P4 og Strange Journey.


Fun fact: Hovedpersonen her hadde en liten kameo i Persona 3 Portable hvor han snakket om diverse ting som samsvarer med plottet til Catherine. Spekulerte i Persona 5 først, men dette er en positiv overraskelse.
 
#2
og bare fordi det er digg:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Det hadde vært fint om "erotisk" hadde betydd det ordet egentlig betyr på ånkli, men det er et jævla JRPG og da går det ikke an at det betyr noe annet enn borderline creepy fanservice.
 
#5
Jeg synes det vi ser i traileren ser ganske normalt ut, det som skal se normalt ut da selvsagt. Ikke noe galt med en creepy Katrine når hun helt sikkert driver å steller istand mye trøbbel for folk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Ikke sånn ment, jeg bare frykter at de først prøver å kjøre en skikkelig stil laget for voksne for så å rasere hele greia med noen forferdelig smakløse jallasekvenser mekka for å appellere til kjellergutta.

Har ingenting imot cheesy fanservice så lenge det ikke forsøker å snike seg inn som noe seriøst, jamfør Bayonetta som sikkert kunne vært forferdelig støtende hvis det bare ikke var veldig tydelig at det er en piss-take. Grunnen til at jeg bryr meg er såklart at jeg synes dette ser interessant ut, håper selvfølgelig at det blir bra saker.
 
#9
Teksta trailer

Gleder meg. Digga Persona 4, men fikk aldri spilt gjennom det fordi det var så helvetes langt og jeg suger i å plukke opp spill jeg satt meg godt inn i, men ikke ble ferdig med. Og det er forresten ikke et JRPG, men action adventure så vidt jeg har lest?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Merker jeg gir litt faen i om det spillet der blir bra eller ikke, jeg vil kjøpe det uansett. Håper det kommer ut i USA eller Europa i løpet av året.
 
#18
Selv med gameplay-video er det vanskelig å si hvilken sjanger Catherine faller inn under. Jeg er uansett nysgjerrig og kommer til holde et øye med dette spillet. Det skader ikke at hele atmosfæren virker litt "pervo", på en sånn humoristisk og ubehagelig måte som er så erketypisk japansk som det kan bli.
 
#19
Det er jo soleklart en pervo-erotisk komedie horror adventure puzzle-platformer av typen anime.
 
#20
Er det bare meg eller virker det veldig arcade-aktig, hele den klatregreia? Poengscore og greier. Vanskelig å forstå seg helt på hva det dreier seg om men må da være gøyere enn grindejerpeggs (selv om persona 3 og 4 hadde ca null grind). Dette kombinert med å henge ut med venner på puben på dagtid. Plottet må nesten være interessant og. Lurer på om den stygge kjerringa som skriker etter deg i tårnet der er Catherine's true face.