Chief Gutti Diary

Gutti my man! Lenge siden sist mann! Håper du koser deg i Japan! Veldig underholdende dagbok du fører! Gleder meg til neste! Keep up the good work! Greets!

Silentbob

Hei! Kult at du har faatt lest litt av dagboken, er takknemlig for det! Jeg er her for aa studere for oeyeblikket, og gaar paa en skole som heter Kansai Gaidai. Vi er vel en rundt 400 utenlandske studenter tilsammen og deler mange av timene med Japanerne. Det er 2 andre norske fra Norges Markedshoeyskole (hvor jeg gaar), og 11 andre norske fra Oslo Universitet Blindern. Jeg skal desverre kun vaere i Japan fram til sommeren for da er jeg ferdig med Bachelors Degree i markedsfoering. Jeg har nok tenkt meg tilbake til Japan i ettertid, men foerst skal jeg ta opp et av fagene som gikk relativ daarlig, hehe.

Kult at vi har moett hverandre tidligere! Du faar komme inne sjappa igjen naar jeg flytter tilbake til Norge til sommeren!

Sonic

Halla! Lenge siden sist naa. Hvordan gaar forskjellige ting i Norge? Hvor jobber du forresten for tiden? Naar er det du har tenkt deg over for aa hilse paa meg? Det har gaatt 3 og en halv maaned naa siden jeg har vaert her, hehe.

Konichiwa!
Kult å lese om japan-opplevelsene dine. Var på studiereise i bla.a. Japan i fjor. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Var innom hiroshima, tokyo, og kyoto. Helt geniale byer! Og det du skriver om damene stemmer så det suser. Kan helt klart få whiplash av å spasere nedover gata i Japan. Anatawa sekshi des :p Helt sykt! Om du har muligheten bør du ta Shinkansen til Hiroshima og få med deg peace memorial og en øy som het Miyagima eller noe lignende. Sterke inntrykk i museet og en veldig spesiell øy. Ellers var onsen (tradisjonelt japansk badested) verdt å få med seg. Forøvrig er det en klasse i Tokyo som studerer norsk. Artig gjeng. Og læreren dems, professor Mori er superdreven i norsk. Og så bør du få igang en te-seremoni med lokkisene om du ikke har vært med på det.
Nihon sugoy! Jamata!

Opprinnelig skrevet av Chief Gutti@23.03.2005, 07.58
Silentbob

Hei! Kult at du har faatt lest litt av dagboken, er takknemlig for det! Jeg er her for aa studere for oeyeblikket, og gaar paa en skole som heter Kansai Gaidai. Vi er vel en rundt 400 utenlandske studenter tilsammen og deler mange av timene med Japanerne. Det er 2 andre norske fra Norges Markedshoeyskole (hvor jeg gaar), og 11 andre norske fra Oslo Universitet Blindern. Jeg skal desverre kun vaere i Japan fram til sommeren for da er jeg ferdig med Bachelors Degree i markedsfoering. Jeg har nok tenkt meg tilbake til Japan i ettertid, men foerst skal jeg ta opp et av fagene som gikk relativ daarlig, hehe.

Kult at vi har moett hverandre tidligere! Du faar komme inne sjappa igjen naar jeg flytter tilbake til Norge til sommeren!

Sonic

Halla! Lenge siden sist naa. Hvordan gaar forskjellige ting i Norge? Hvor jobber du forresten for tiden? Naar er det du har tenkt deg over for aa hilse paa meg? Det har gaatt 3 og en halv maaned naa siden jeg har vaert her, hehe.
194618​
Må være så utrolig spennende å gå på skole i Japan!
Min mor er selv født der, og har vært der flere ganger,
hos blant annet en fyr som nå jobber for capcom med motion capture.

Japan er egentlig det eneste stedet jeg har lyst til å reise, det virker
bare så utrolig morro der. Hah, jeg er sikkert bare påvirket av anime.

Uansett, jeg har selv satt et mål å gå på skole der.
Skal gå 2 år på elektro, etterfulgt av ett år almenn for så å få studiekompetanse.
Japan har veldig bra skoler innen elektronikk og slike ting,
jeg må bare få lært meg japansk først.
Skal gå lynkurs som går over 6 måneder for å få med meg "the basics".

Hvor vanskelig er egentlig japansk for en nordmann?

-peace

Opprinnelig skrevet av Chief Gutti@23.03.2005, 07.58
Silentbob

Sonic

194618​
Hehe... Er det en invitasjon eller?? ^_^
Alt går vel her hjemme. Jobber på Microsoft sin stand på TG05 om dagen. Jævlig kult!!! Ellers jobber jeg på barneskole som elevassistent. Passer på noen hypre gutter, hehe... Artig egentlig... Jobber for fullt med å re-designe Xfaktor.no også, siden kommer til å bli kjempefet!

Har søkt på et par jobber innenfor bransjen nå, så blir spennende å se hva som skjer fremover :svette:

Gutti: Hva mener du, du spiller jo Akira like bra som meg, problemet er at du gidder ikke å bruke de bra movsa hans. Fks b f P+K..lol .
Bare kjør standard, hor ut f f P, b f P, d df f p p, og p,dp, og miks inn f f P+K P. Ikke glem Byakko..heh. Okizeme bruker du som sagt b f P+K og catch throw.
Bare attack attack attack step litt her og der så mer attack. Så noen byakkoer og kast så er du Akira master.
Ekke helt stød på FT enda heller, han er jo litt anderledes og bruke der siden mange av standard movsa hans ble litt dårligere. Men spør Shou, han veit sikker.
Hadde håpa på at jeg kunne spørre deg om tips når du kommer tilbake engang. =)

Born2Win

Jaevlig kult at du har vaert paa studietur i Japan! Hvor lenge hadde du muligheten til aa vaere der? Har faktisk ikke vaert i Hiroshima ennaa, selv om alle de andre utenlandske studentene dro dit 2 uker siden paa sin versjon av en studietur. Hoerte det samme fra dem om at det var sinnsykt mye nyttig aa faa med seg etter aa ha vaert der. Jeg er vel for det meste i Osaka og Kyoto, men stikker innom Tokyo en gang hver maaned. Jeg maa desverre dra tilbake til Kansai omraade (Kansai omraade er det vestlige omraade paa hovedoeya Honshuu for dere som ikke kjenner til dette. Tokyo ligger i Kantou omraade som da er i oest) allerede paa soendag fordi skolen begynner igjen. Da har jeg 3 eksamener i businessfagene som jeg har valgt.

Uansett, du faar ta deg en tur innom Japan igjen snart!

SilentBob

WOW, moren din er foedt i Japan? Har besteforeldrene dine jobbet i Japan eller noe saant eller? Kult aa hoere at hun kjenner en som jobber hos Capcom. Hiroshima var hos Capcom i gaar paa grunn av Capcom/Namco collaboration spillet som kommer ut snart. Var vist driiit slitsomt siden de moette gjennom LANGE moeter osv.
Det er bra at du har satt deg Japansk som et maal! Jeg var heldig nok til aa gaa paa Oslo HandelsGym som tilboed japansktimer, noe som ledet til at jeg dro til Japan som utvekslingsstudent med AFS et halvt aar etter. Dette var i 1997 til 98. Andre som har laert seg japansk har gjort det gjennom studie paa Blindern. Eneste problemet med det er at daa maa jo selvfoelgelig vaere en viss alder for aa gaa der, og du kunne allerede ha begynt aa studere japansk paa egen haand lenge foer! Hvis du leser noen av de tidligere postene saa har jeg skrevet at det er 11 andre norske utvekslingsstudenter fra Oslo Blindern paa Kansai Gaidai skolen vi gaar paa i Osaka. Disse maatte gjennom en del proever hvor kun de beste 11 av de 60 elevene i klassen fikk dra til denne skolen. Det eneste som gjoer det vanskelig for nordmenn aa laere seg japansk er at det gaar veldig lite Animasjonsserier og filmer paa TV. Det er ogsaa for faa folk i Norge til at noe toer aa aapne hardcore japanskrelaterte butikker. Opp til naa har det kun vaert meg paa egen haand som har laert meg selv japansk. Alt dette har skjedd med aa dra til Japan paa ferie, kjoepe japanske Tvspill og filmer, samt aa komme i kontakt med andre japanske som bor i eller er paa utveksling i Norge. Hvis du har muligheten til aa dra paa utveksling til Japan mens du gaar paa videregaaende faar du masse av tid til aa selv studere paa egen haand etter du kommer hjem. Det er kanskje paa videregaaendeskoletid du har mest tid til forskjellig. Uansett, haaper du finner en maate paa aa komme deg i gang med japansken med det foerste!

Ganbare!

(Ganbare kan oversettes som lykketil eller Good Luck, men den egentlige betydningen er ”gjoer ditt beste”. Dette har med grunn for at i japanskkultur er det alltid opp til deg selv, og lykke skal ha ingen noedvendighet for aa utfoere eller komme inn i en oensket situasjon)

Chief: Det er koselig å lese det du opplever i Japan og jeg må si at jeg misunner deg veldig mye. Det virker som nesten som en drøm å være i Japan (eksamener er ikke det) og som en minneverdig opplevelse. Lykke til videre, og kos deg så mye som mulig (ikke at det blir noe vanskelig i det hele tatt)..

En vakker dag skal jeg til Japan, og drømmen er å delta i et mesterskap i kendo, men først skal må en bli god nok..
I høst så begynner jeg på et kveldskurs på NTNU (skulle ønske man kunne få dette tilbudet i alle byene) som ei fra Japan underviser i, det er basic japansk i begynnelsen, samt litt lære om kultur og meningen er å kunne nok japansk til at man kan klare seg i Japan og er et tilbud som NTNU gir sine studenter som skal ta deler av studiene i Japan, men andre kan også ta kurset og er gratis..
Selv om det kommer til å bli vanskelig å lære seg språket så vil det være et nyttig og veldig morsomt språk å kunne.. Å telle til ti er ikke nok. :p

MacBauer

Halla, hvordan gaar det for tiden? Ja, det er sant det, jeg burde begynne aa bruke okizeme knepene hans! Tusen takk! Har for det meste hengt med Shou og Hiroshima hele denne uka her. Jeg og Shou har vaert i Akihabara en del samt flere ganger i spillebula selvfoelgelig. Shou er tilbake paa Mousa i dag etter aa ha vaert paa 8. Dan en uke. Mr. David gikk ned til 9. Dan ogsaa denne uka. Var hos Enterbrain og Famitsu paa torsdag faktisk. Det var driiit kult. Moette kun Lupin Kojima og Nakatsu denne gangen, men har sikkert flere muligheter til aa moete Mr. Kikutani og Bose ved en senere anledning. Fikk selvfoelgelig juling saa det holdt av Nakatsu i Tekken 5, men klarte aa vinne noen matcher ved flaks sikkert, hehe. Samme tidspunkt som vi spilte kom Namco staff innom for aa levere Soul Caliber 3 video og informasjon. Fikk derfor sett videklipp fra spillet ganske tidlig. Eneste positive med spillet for min del var vel at de virket som de hadde naermet seg litt VF stil ved at man var i langt stoerre grad i disadvantage situasjon etter at et av knepene dine blir blokket enn tidligere. At det ikke kommer til arkade foerst sier vel direkte med en gang at de blir like raeva som Dead or Alive 3. No fucking real beta testing or nothing, lol! Faar bare haape det ikke blir slikt, hehe. Naar det gjelder Seimitsu og Sanwa stikker saa er det slik at Seimitsu ble offisielt bruk paa SEGA kabinetter opp til Astro City. Fra Blast City og opp til Naomi Versus City er det Sanwa som er vanlig paa SEGA kabinetter. En ting jeg la merke til var at absolutt alle andre arkader unntatt Shinjuku Nishi Sportsland Club Sega brukte Sanwa stikker! Nishi Sportsland bruker fortsatt de gamle panelene fra VF4 starttiden, og hver arkade kan egentlig velge hvem de vil kjoepe separate panel fra. Dvs at Nishi Sportsland kjoepte Seimitsu paneler separat. Naar det gjelder Real Arcade Pro stikka til PS2 saa kommer den versjonen som selges i butikkene med Sanwa Denshi komponenter. Skal man ha Seimitsu versjon maa man bestille den fra Hori sin egen homepage. Den 31. mars, releasedatoen til Tekken 5 kommer den samme stikka, Real Arcade Pro, ut sammen med Tekken 5 spillet. Stikka ser identisk ut men har Tekken 5 panel klistremerke og farge. Sanwa stikke er ogsaa det som foelger med, og siden jeg har proevd den allerede kan jeg si med sikkerhet at den er identisk med arcadecomponent. De fleste folk liker Sanwa stikke til VF fordi stepping er essensielt. Seimitsu stikke er bra kvalitet uten tvil, men passer kanskje bedre til Tekken og SF faktisk! Ihvertfall i foelge Nakatsu! Uansett, som sagt, jeg har kjoept loese Sanwa og Seimitsu deler, og ut i fra det syns jeg selv at Sanwa er bedre egnet.

I dag stod jeg opp sinnsykt seint fordi det var Iran mot Japan paa TV i gaar. Desverre tapte Japan 2-1 som du sikkert vet, og paa grunn av tidsforskjell maatte vi vaere ute langt ut paa natta. Dro for aa trene litt futsal i dag ogsaa. Vi maa oeve litt i blant slik at vi faar stoerre sjansje til aa vinne neste gang det er turnering, hehe. I morgen blir vel siste gang jeg faar moett Shou foer jeg stikker tilbake til Kansai. Han maa faa svar fra jobbintervjuet sitt innen en uke ellers maa han tilbake til USA for aa fortsette jobben der borte. Han har ikke sagt opp ennaa, saa akkurat naa haaper han kun paa aa faa sikret seg en jobb her i Japan. I tillegg gaar visumet ut snart, hehe.

Opprinnelig skrevet av Chief Gutti@26.03.2005, 17.29
SilentBob

WOW, moren din er foedt i Japan? Har besteforeldrene dine jobbet i Japan eller noe saant eller? Kult aa hoere at hun kjenner en som jobber hos Capcom. Hiroshima var hos Capcom i gaar paa grunn av Capcom/Namco collaboration spillet som kommer ut snart. Var vist driiit slitsomt siden de moette gjennom LANGE moeter osv.
Det er bra at du har satt deg Japansk som et maal! Jeg var heldig nok til aa gaa paa Oslo HandelsGym som tilboed japansktimer, noe som ledet til at jeg dro til Japan som utvekslingsstudent med AFS et halvt aar etter. Dette var i 1997 til 98. Andre som har laert seg japansk har gjort det gjennom studie paa Blindern. Eneste problemet med det er at daa maa jo selvfoelgelig vaere en viss alder for aa gaa der, og du kunne allerede ha begynt aa studere japansk paa egen haand lenge foer! Hvis du leser noen av de tidligere postene saa har jeg skrevet at det er 11 andre norske utvekslingsstudenter fra Oslo Blindern paa Kansai Gaidai skolen vi gaar paa i Osaka. Disse maatte gjennom en del proever hvor kun de beste 11 av de 60 elevene i klassen fikk dra til denne skolen. Det eneste som gjoer det vanskelig for nordmenn aa laere seg japansk er at det gaar veldig lite Animasjonsserier og filmer paa TV. Det er ogsaa for faa folk i Norge til at noe toer aa aapne hardcore japanskrelaterte butikker. Opp til naa har det kun vaert meg paa egen haand som har laert meg selv japansk. Alt dette har skjedd med aa dra til Japan paa ferie, kjoepe japanske Tvspill og filmer, samt aa komme i kontakt med andre japanske som bor i eller er paa utveksling i Norge. Hvis du har muligheten til aa dra paa utveksling til Japan mens du gaar paa videregaaende faar du masse av tid til aa selv studere paa egen haand etter du kommer hjem. Det er kanskje paa videregaaendeskoletid du har mest tid til forskjellig. Uansett, haaper du finner en maate paa aa komme deg i gang med japansken med det foerste!

Ganbare!

(Ganbare kan oversettes som lykketil eller Good Luck, men den egentlige betydningen er ”gjoer ditt beste”. Dette har med grunn for at i japanskkultur er det alltid opp til deg selv, og lykke skal ha ingen noedvendighet for aa utfoere eller komme inn i en oensket situasjon)
196254​
Ja, jeg hadde besteforeldre som jobbet i Japan ja (heh, husker vi snakka om det når vi var borte på sjappa med dance dance revolution)

Uansett, dette er bare supert.
Jeg skal kanskje en tur til Tokyo! :D
Må gå et lite stormkurs i japansk , plukke opp en god dose bøker,
med ord og utrykk / ordbok.
Faen, jeg kan nesten ikke tro det. En uke i Japan!
Håper på å få masse erfaring av den lille turen.
Jeg og min stebror (som allerede har gått et japansk-kurs) skal
da vandre rundt i Tokyos gater, spise ramen og spille tekken på acraden.
Har du noen fete steder jeg burde dra i Tokyo?
Det jeg også har veldig lyst til er å se noe kampsport.
Besøke en Dojo, kanskje?

Handelsgym har japansk ja, men desverre er det ikke akuratt den
skolen jeg har søkt på. Skal gå Elvebakken elektro, for så å gå et år almenn.
Da kan jeg nemmelig komme få studeikompetanse, og gå skole videre i f.eks
Japan.

EDIT: åja. Japansk film og spill for jeg nok av :svette: (hvis anime teller, vel og merke)
har tenkt på det å starte med japansk tidligere , men har liksom ikke helt visst hvor jeg skulle begynne... Skal se nærmere på det til uka.
Tror dene ene uken i Tokyo får meg fort i gang med læringen.
*laste ned masse masse anime* Det som er litt synd er at dette kurset jeg kunne startet på begynte i januar, og jeg må vente til neste år med å kunne gå det(eller hvis jeg er heldig, noen måneder).
Begynner forresten på vidregående neste år.

Kult å høre at det går bra med deg der borte Gutti.
Hvilken rank er du med Akira nå?
Skjer ikke noe her hjemme egentlig. Driver med skolen og gitar for det meste.
Noe gaming hos Jin engang iblant.

Gleder meg til å spille VF når du kommer tilbake.

Hotshot

Yo, jeg er fortsatt kun 2. Dan med Akira. Hadde muligheten til aa rykke opp til 3. Dan mot en annen Akira, men tapte mot han 3 ganger paa rad slik at han rykket opp istedenfor. Har rundt 75 wins og 89 tap, men en gang hadde jeg 11 wins in a row, hehe. Det er liksom umulig aa finne lavt level folk her. Alle som bruker kort er paa langt unna 2. Dan.....

Ellers er min Wolf paa 3. kyuu med 43 wins og 42 tap. Moette en 5. Dan Vanessa spiller forrige dagen. Han slo meg ihvertfall 8 av 10 ganger. Aldri har jeg sett en fyr som kunne frames sine som han her. Det var fucking unbelievable! Men meget underholdende!

April og utover

Maa ihvertfall starte med aa si at jeg moette Nobu (fra forumet her) paa loerdag! Planla aa moete han i Kyoto for aa spille litt i spillebula. Til dere som ikke vet dette ennaa, saa er Nobu i Japan for tiden med Aikido laget. Vi fikk derfor muligheten til aa moetes paa forrige loerdag og soendag. I bula paa loerdag ble det selvfoelgelig gaming paa A-Cho arkaden. Vi spilte mot hverandre i Tekken 5 til og med, hehe. Ellers ble det mye VF paa meg. Spilte vel en 15 ganger tror jeg. De folka som var til stede hadde over 9500 wins og 11 000 tap eller noe saant. Var fucking insane! Ble jo totalt drept i 80 prosent av matchene. Da jeg og Nobu spilte mot hverandre i Tekken 5 ble det mye hoi'ing (skriking) fram og tilbake. Nobu hadde kjoept seg Tekken IC kort og registrert Asuka som character. Jeg brukte Kazuya kortet mitt. Nobu slo meg faktisk 2 ganger tilsammen, lol! Det var underholdende aa spille litt ihvertfall!

Dagen etter moettes vi igjen, men denne gangen i Osaka. Vi dro innom Yodobashi Camera for at Nobu skulle faa et lite inntrykk av hvor store elektronikkbutikkene i Japan kan vaere. Vi dro saa videre til Den Den Town (Osakas svar paa Akihabara) for aa handle litt videogames. Nobu skaffet seg PSP, spill, DS spill og ekstra utstyr. Vi var der ogsaa for aa kjoepe Hori Real Arcade Pro Tekken 5 stikken. De hadde heldigvis stikker inne paa lager den dagen (Noe som absolutt ingen butikker har lenger de siste 3 dagene). Jeg fikk Nobu til aa kjoepe alt av gaming produktene paa SofMap (en annen butikkjede) bonuskortet mitt. Jeg fikk utrolig mange poeng for det, saa naar jeg benyttet meg av bonuspoengene da jeg skulle betale for Tekken 5 stikka trengte jeg kun aa betale 2 300 yen for den isteden for 7 500 yen! Det er hele 5 000 yen OFF! I Japan maa butikker tenke langsiktig for aa holde paa kundene sine saa de har utrolig mange bra bonusprogrammer. Eneste problemet er at jeg har kort fra absolutt alle butikker og ikke faar alt samlet opp paa ett kort. Men det blir vel tilslutt en del hvis jeg bare bruker de forskjellige kortene nok hver gang jeg handler for noen. By the way, Hori sin Real Arcade Pro Tekken 5 stikke er faktisk utrolig bra! Har sagt det tidligere paa et innlegg, og det som er bedre med Tekken 5 stikka enn den vanlige Real Arcade Pro er at knappeoppsettet er bedre satt opp for spill som Tekken 5 og Virtua Fighter. Stoerrelsen paa knappene kan foeles mindre, men det er kun fordi paa arkaden saa er ytterkanten rundt selve trykkeknappen litt stoerre. Selve midtparten som trykkes ned er like stor som vanlig.

I tillegg kjoepte jeg meg en super billig DVD spiller til 5 000 yen. Har brukt den japanske PS2 maskinen opp til naa, men alle filmene har begynte aa hakke halvveis. No more! Fra naa av er det bare sit down and relax (crappy quality picture though, lol!). Ellers maa jeg absolutt nevne at Kazuya-kortet mitt er oppe paa Shihan naa. Det er ranken rett over 5. Dan. Er paa rundt pluss 3 wins der mot samme rank player til og med. Hadde utrolig nok en 9 wins in a row streak i gaar. Ble kjent med noen nye Tekken gamere i gaar faktisk. De var paa Super hoeyt nivaa og hadde spilt Tekken serien konstant siden starten. En av den hadde Xaioyuu som main, og en annen Kazuya som main. De gangene jeg proever meg paa Tekken 5 er jeg i spillebula med en av de andre utenlandske studenten fra skolen. Han heter Brad og er fan av Streetfighter serien i tillegg til Tekken. Hans Raven er paa 3. Dan. Vi har fortsatt ikke spilt mot hverandre i Streetfighter, men i foelge det jeg har hoert faar jeg sikkert lots of challenge!

Fra denne uken av ser det ut som det blir Sakura tid. Dette har jeg ventet paa lenge. Jeg er super stor fan av Sakura og kommer til aa nyte dette hver eneste dag hele uka den varer. Skal dit med en lady neste uke.

Sancti

Terrorkatt
Fint at du traff Nobu, det må bety at han fortsatt er i live der nede... :tommelopp:

EagleJin

Bear Necessity
Må nesten si meg enig, Gutti. T5 sticka er utrolig digg! Bruker den til alt nå (bortsett fra rpg :p), og er storfornøyd!

Kult at du fremdeles tar deg noen T5-kamper :D

Egen VF info (kun interessant for VF-playing folka)

Fy faen i helvte saa vanskelig Challenge Mode er paa Virtua Fighter Final Tuned! Noen ganger gaar computeren fullstendig professional gamer level-gal og knuser meg totalt! Grunnen til at man spiller Challenge Mode paa arkade er fordi at man tjener VF penger paa det pluss har muligheten til aa samle gullmynter. Hvis man samler 4 gullmynter saa faar man spesielle items (2 items tilsammen) som man ikke kan kjoepe gjennom SHOP eller gjennom aa vinne matcher. Har foreloepig 2 gullmynter og sliter som et helvete med aa faa fler. Challenge Mode bestaar av brett hvor man maa utfoere forskjellige triks. Fullfoerer man disse triksene (alt foregaar mot en computer) faar man en rank fram C til AAA. Jo bedre rank man faar etter man har vaert gjennom alle brettene jo mer penger faar man. Opp til i dag trodde jeg RANKen man fikk hadde betydning for om man mottok gullmynt eller ikke, saa i hele gaar brukte jeg masse med penger paa challenge mode i haap om aa faa noen. Leste paa VF-siden at gullmynt og rank er random select i 90% av tilfellene, saa saa lenge man klarer ihvertfall A rank sammenlagt har man en sjanse for aa faa mynt. Desverre tar dette MANGE forsoek!
Akira'm min er nede paa 1. Dan med 77 wins og 100 tap. Wolf er ogsaa paa 1. Dan med 72 wins og 66 tap. Lion er fortsatt paa 4. Dan med har hatt 2 ranking match muligheter. I gaar tapte jeg ranking matchen jeg hadde etter 2 wins mot en Kage spiller. Tapte saa 2 ganger mot han, men returnerte dette etterpaa. Da han viste at jeg hadde ranking match valgte han 7. Dan Lau kortet sitt isteden. Tapte kampen, men tok han med Vanessa etterpaa (3.kyuu). Vurderer aa stikke ned i spillebula om en halvtime for noen flere forsoek paa Challenge Mode.

Hehe cool rapport Gutti. Håper du kommer høyere med Akira.
Har du spilt noe gitar?

Takk igjen for noen fine rapporter Chief!

En ting jeg ville spørre deg om, visst du har tid så hadde det vært fint om du kunne undersøkt om du fant solo albumet til Marty Friedman og Jason Becker. :)

eWil Twins

Yo, nei, faen. Har absolutt ikke spilt noe gitar i det hele tatt. Var altfor mange duties og obligations for aa begynne i gitarklubben paa skolen. Eneste jeg har gjort er aa hoert paa forskjellige sanger og mekka noen egne soloer til bakgrunnen. Hotness (Raider), skal sjekke etter soloalbumet denne helgen. Naar det gjelder Virtua Fighter ihvertfall blir det spilling i spillebula saa ofte jeg har tid. Det er skremmende hvor mye man kan forelske seg i et spill. Som dere vet blir man jo alltid pissed off som faen naar man spiller mot Lau spillere (Det er faen meg paa tide at SEGA fjerner han eller Pai fra neste versjon av VF-serien), men like etter skjoenner man hvor sinnsykt bra spillet egentlig er. Er naa oppe paa 3. Dan med Wolf med 103 wins og 100 tap. Jeg klarte endelig aa faa en mynt til paa onsdag med baade Wolf og Akira. Akira er fortsatt paa 1. Dan med 80 wins og 111 tap. Jeg er saa utrolig daarlig med Akira at det er skremmende. Jeg skal innroemme at jeg ikke har brukt catch throw med Akira EN ENESTE GANG hittil. Jeg bare totalt glemmer alt av moves med Akira naar jeg spiller med han. Det blir liksom kun fire forskjellige moves jeg gjoer hele tiden. Bedre har jeg ihvertfall blitt i spillet. Proevde PS2 versjonen av Evolution i gaar for foerste gang (alene) i gaar og satte vanskelighetsgraden paa Very Hard. Det er faktisk foerste gang jeg har rundet spillet (slo til og med Dural) uten aa maatte ta continue. Jeg husker at det var utrolig vanskelig for ett og et halvt aar tilbake da spillet kom ut, men naa har Hit confirmation, fuzzy guard og sakenagenuke virkelig hjulpet mer enn jeg skulle ha trodd.

Neste maaned er det jo Tougeki 2005. Jeg skal dit for aa se begge dagene. Det som er kjipt er at Tekken 5, VF FT OG SF 3rd Strike er paa samme dagen, saa hvis jeg er heldig kan det hende at noen av spillene foergaar samtidig og at jeg maa prioritere en av dem. Snakket med Shou i gaar ogsaa forresten. Han hadde falt ned paa 7. Dan! Maa huske det at han kun spiller i Tokyo og Shinjuku Club Sega ogsaa da, hehe. Uansett, mer VF blir det i dag! Skriver mer senere.

Hotness

Hey, one thing, you talking about the Cacophony Album right. That's the only Solo album with both Friedman and Becker that I know of. Why do you want me to look for it? Do you particularly want a Japanese version of it? Are there extra songs on this version or something? Anyway, let me know as soon as possible. I'll be heading down town later today to check for it just before I go to the arcades.\

By the way, tomorrow is the gaijin (foreigners) football tournament. We will play 8 matches actually. Hopefully we'll do well, hehe.