Chief Gutti Diary

Gleder meg til og spille når du kommer, blir morro med skikkelig kamper igjen! :mrgreen:

Jeg har ikke klart og finne noe av Marty og Jason her ennå, fint visst du får med deg både "Go Off" og "Speed Metal Symphony".

Mats fortallte meg om en platebutikk som selger bare metall her i Oslo et sted, skal prøve og sjekke det ut fortest mulig.

Lykke til i fotty turneringen, ghaa skulle ønske jeg kunne være med der. :)
 
Hotness

Yo, fotballturneringen gikk til helvete, hehe. Vant kun en av 6 kamper. Hadde saa sinnsykt vondt i kroppen etter loerdagen at det er skremmende. Jeg er saa daarlig aa fotball at noen burde bannlyse meg fra aa noen gang spille i en fotballkamp. Det gaar ikke an aa bomme paa saa mange sjanser som jeg hadde i denne turneringa, jeg vant ikke akkurat noen priser for performance den dagen. Paa soendag dro jeg paa shoppingtur til Osaka faktisk. Kjoepte klaer for 5000 kroner (Shoes, Trousers and Shirt), noe som vil si at jeg brukte opp alle pengene jeg skulle prioritere paa VF Evolution Arcade Board (eller VF FT til sommeren kanskje). Sorry ass, det er ikke lett aa tenke paa aa game VF etter at jeg kommer hjem mens jeg er i VF spillebuleland nummer 1 for tiden. Hvis jeg finner noe penger foer jeg drar tilbake til Norge saa skal jeg proeve aa kjoepe FT brukt.

Senere paa dagen moette jeg en kompis av meg. Vi spilte selvfoelgelig VF i spillebula i 2 timer. Jeg har saa og si blitt ganske god paa Challenge Mode, og har hatt runder hvor jeg har faatt 8 mynter paa rad! Jeg har derfor begge FT items og ett gammelt Evo item. Det fins 2 EVO items til, og jeg har foreloepig 2 mynter allerede paa lur. Lion er oppe paa 5. Dan med 103 wins og 89 tap. Akira er paa 2. Dan med 91 wins og 121 tap. Wolf er fortsatt paa 3. Dan med 136 wins og 130 tap.

Uansett, timen begynner naa saa skriver mer senere
 
GUD, jeg beundrer deg så mye!!

Synd at fotball turneringen gikk til helvette. :(
Gruer du eller gleder du deg til å komme tilbake til Norge?
(hvis det er slik at du kommer tilbake før eller senere, kan ha missforstådt.. :flau: )

*Peace*
 
SuperMario

Yo, kommer desverre tilbake i slutten av juni. Skulle oenske jeg hadde muligheten til aa utsette utvekslingen et semester til men.

SilentBob

Det koster 100 yen i de offisielle arkadene. De mindre lokale, eller store uoffiselle har i mange tilfeller 50 yen per credit. Den spillebula jeg er mest i (A-cho og Dino) er begge 50 yen arcades, men hvis jeg drar til Tokyo for aa game i Shinjuku Nishi Sportsland Club SEGA koster det 100 yen.
 
ohh.. her betaler vi jo drøye ti spenn, hvis man i det hele tatt finner en arkademaskin. Må prøve å få spilt litt med stikke før jeg skal dra da...
spiller bare med pædd.
oioi.. ble litt offtopic, emh.
Lykke til videre, Gutti!

Nå må jeg bare spare opp en god slant med penger....
skulle fått meg en sommerjobb gitt.
 
VF update fra min side

Wolf rykket opp til 5. Dan for to dager siden. Er foreloepig paa 151 wins og 136 tap. Lion er ogsaa paa 5. Dan med 109 wins og 90 tap. Akira er fortsatt pa 2. Dan med 98 wins og 128 tap. Vanessa er paa 1. Kyuu med 44 wins og 27 tap. Kage er paa 8. kyuu med 7 wins og 16 tap.
 
Jeg er sikker paa at de fleste av dere paa spillegal har faatt med dere hva som skjedde i Osaka gaar. Et JR (Japan Railway) tog fra Kobe til Osaka hoppet av banen og kjoerte rett inn i et boligkompleks. I begynnelsen trodde folk det var sabotasje og det gikk rykter om at noen hadde lagt steiner og lignende paa togbanen. Det viser seg senere at toget var ett eller to minutter forsinket slik at togfoereren satte opp farten for aa proeve aa ta igjen den tapte tiden. Man vet jo ikke 100% hva som har skjedd, men opp til naa er det rundt 73 folk meldt doede fra denne ulykken. Jeg er heldigvis like hel, og satt hjemme foran TVen da dette skjedde. Det som er saa skremmende er at det er mange studenter (Japanske) som benytter seg av denne linja for aa komme seg fram og tilbake til Kansai Gaidai skolen vi gaar paa. Har hoert om en elev som var heldig nok til aa komme forseint til togavgangen. Paa hoytalerne paa skolen ble navn ropt opp slik at de individuelle kunne melde seg hvis de unslapp ulykken. Lurer virkelig paa hva som kommer til aa skje med togfoereren naa.

Uansett, det er siste uka naa foer Golden Week. Golden Week er egentlig en 3 dagers ferieperiode her i Japan som er i begynnelsen av mai. I kombinasjon med weekender og annet har noe folk muligheten til aa ta fri opp til 10 dager i strekk. Jeg er selvfoelgelig en av disse heldige og har derfor tenkt meg en tur til Tokyo igjen. Kommer denne gangen til aa overnatte hos Shou. Han har vaert paa flere intervjuer hos STORE firmaer, og paa to av dem er det kun han og to andre kandidater igjen til jobben. Loenna kommer til aa bli enorm hvis han faar en av dem. Shou er kanskje den personen jeg vet om som er mest mester paa dataindustrien. I Norge er det vel kun Sverre (error1) som kommer i naerheten.
Det blir Tougeki turnering under Golden Week ogsaa, saa jeg stikker paa begge dagene. Mens jeg er hos Shou og Mr. David skal vi studere Virtua Fighter to the max. Kommer nok til aa laere tonnevis med ting jeg ikke har visst hittil.

VF Card update fra min side:

Wolf er oppe paa 6. Dan. Lion er fortsatt paa 5. Dan. Vanessa er paa 2. Dan sammen med Akira. Kage er paa 4. kyuu for oeyeblikket. I dag er det Spring Item Present day, noe som vil si at jeg faar et spesielt item som jeg kan sette paa en av characterne mine. Til jul fikk alle julehatt. Den er driit kul og kunne oenske at jeg var her tidligere til aa faa den. Denne gangen er det KoiNobori som er gaven fra Sega. Koi er navnet for torsk paa japansk. KoiNobori er en dag hvor japanerne henger en flyvende torsk laget av papir paa en stokk eller stav. Det henger der og svaier som en flyvende drage eller kite paa engelsk. Gleder meg til aa sjekke hvordan item'et ser ut i dag.
 
Spillegal Diary

Golden Week

Som jeg har nevnt tidligere er det Golden Week periode her i Japan. Allerede i gaar planla jeg aa stikke til Tokyo i forkant, men endte opp med aa ikke rekke siste shinkansentoget som gikk. Brukte vel 250 kroner for aa komme meg fra sted til sted, og da jeg endelig kom fram til Kyoto stasjon hadde siste tog gaatt for 10 minutter siden (21:30). Vi hadde egentlig skole i dag men noen ganger er jeg bare for lazy saa jeg skulka timene isteden. Sitter ihvertfall paa shinkansentoget akkurat naa naar jeg skriver dette. Som sagt, er jeg paa vei til Tokyo for aa moete Shou, Hiroshima og Mr. David. Shou kommer seg naermere og naermere jobbmuligheten med det britiske firmaet, og hvis han er heldig nok til aa faa den saa vet jeg ihvertfall hvor jeg kan bo de siste to maanedene etter at skolen er ferdig her i Japan. Hadde egentlig tenkt meg tilbake i midten av juni, men siden vi skal leie ut rommet i 3 maaneder til en person blir jeg i Japan helt ut til slutten av juli istedenfor. Kan nok tenke meg det blir en del Virtua Fighter samt stikke paa developer conferences og nachspiel party’er etterpaa. Allerede for en uke siden var Shou paa conference moete hos producerne til Playstation 2 spillet Ico og Wanda no Kyozou. Da fikk han muligheten til aa snakke meg hovedproduceren bak serien. Naa som oppfoelgeren til Onimusha serien er annonsert, Shin Onimusha, stikker jeg nok sammen med Hiroshima til Capcom sin framvisning i mai. Da faar jeg vel heldig nok muligheten til aa snakke med Capcom staff samt en muligens autograf.

Som dere vet med 100% sikkerhet er det jo snart E3 paa gang. Alle de japanske utviklerne er derfor veldig busy i det siste med en haug med forberedelser de maa ordne. Hiroshima skal sette sammen menuvisningsmaterialet til Capcom og Sega saa han holder paa som en galning med aa komme opp med kule designs paa visningsDVD’ene osv. Jeg faar nok ogsaa en Promo versjon av Enterbrain/Famitsu Tekken 5 guide DVD som egentlig ikke har release foer i slutten av mai. Har nevnt den tidligere hvor jeg har sagt at i begynnelsen var det problemer med aa konkretisere en releasedato for DVDen meg grunnlag i at mye av combomaterialet som skulle vises var FOR powerful og daarlig promosjon for spillet saa tidlig i releasen. Utviklere har faktisk makt til aa holde tilbake slikt, men de gav inn til Enterbrain etter hvert og ga dem tillatelse til aa foeye til alt av teknikker og komboer de oensket. Det som kommer paa DVDen er stuff som alle dere paa spillegal vet om fra foer av. Alle som har tilgang til internett faar slik info fra sider som Tekkenzaibatsu, TekkenNet osv, men de vanlig gamerne i Japan vet ikke om slike sider. For min del saa kan det hende at denne DVDen hjelper meg i stor grad for aa utvikle Tekken 5 knowledge’en, men tanke paa at jeg er totally crap i spillet og struggler som faen mot hvem som helst. Er fortsatt paa Shihan level med Kazuya og vet ikke om jeg kanskje for ranking match for aa rykke ned til 5. Dan eller opp til Kaiden snart. En ting er sikkert, etter at jeg kjoepte Hori Real Arcade Pro faar jeg ihvertfall til Saisoku Fuujinken (Raskest shouryuuken), samt dash versjon i 95% av tilfellene, noe som har gjort at win ration’en min har gaatt opp drastisk. Problemet blir bare det at spillet er saapass nytt at hver gang det kommer et nytt move fra 4’eren og oppover blir jeg totalt drept. Tekken 5 har FOR mange strings etter min mening, men dette er kanskje noe som fansen liker i og med at det tar lengre tid for aa forstaa hele spillet i tillegg til aa gjoere det mer underholdende kanskje.. Jeg spiller med Kazuya fordi han er 1 eller 2 hit moves character. Det samme er Wolf naar jeg tenker meg om, hehe. Men uansett, jeg er kanskje siste person som har lov til aa judge Tekken. VF er vel det eneste jeg proever aa forstaa og kan laere fra.

Vet ikke om jeg har sagt dette tidligere, men Mr. David og Shou er begge paa Mousa level i VF. Hittil er det ingen utenlandske folk som har klart aa komme til neste rank (som er Ouja), saa gutta holder paa som gaerninger for aa vaere de foerste (Ovenfor 10.Dan har man Tsuwamono, Mousa og saa Ouji i tillegg til flere etter der). Opp til naa saa har britiske Ryan Hart og amerikanske Gaijin Punch vaert de to andre som har kommet til Mousa. Shou fortalte meg i gaar at han maatte forsvare Mousa rank mot toppspillere som K-2 og Jin da han var i Shinjuku Nishi Club Sega i gaar kveld. Han slo dem begge og er vel paa pluss 2 eller 3 poeng naa. Man trenger pluss 5 poeng for aa faa ranking match hvor man har muligheten til aa rykke opp til neste rank. I tillegg saa er det Tougeki 2005 turnering i neste uke, noe som vil si at folk fra hele Japan vil samle seg i Tokyo for aa spille og oeve foran turneringen. Det kommer nok til aa bli sinnsykt laererikt for min del, men vinnprosenten min kommer nok til falle drastisk ihvertfall, hehe. Enterbrain kommer til aa vaere tilstede for aa filme turneringen. Faar proeve aa sitte forrerst i salen slik at jeg kommer med paa noen DVDene de lager, lol.

Jeg har fortsatt ikke levert selvangivelsen min ennaa, min fra naa av gaar det jo an aa levere den elektronisk. Maa foeye til masse stuff med leieinntekter osv, og saa lenge dette er mulig online trenger jeg forhaapentligvis aa ikke bekymre meg saa mye for at fristen for innlevering er paa loerdag 30. april.
 
Fy faen!

Er akkurat naa hos Shou sammen med Mr. David og Itabashi Zangief. Vi overnatter hos Shou til og morgen og spiller VFEVO paa PS2 som maniacs akkurat naa. Itabashi Zangief var jo gammel Wolf spiller til og med og knuste oss totalt! Naa blir det mye bytting mellom characters. En annen ting som er saa jaevlig fett er at mens jeg og Shou var paa Shinjuku Nishi Spo CLub Sega rykket Shou opp til Ouja! Han er naa den aller foerste utlending til aa komme saa hoeyt i VF. Ellers tapte jeg to kamper paa 6. dan match med Wolf, men vant 2 matcher med Lion paa 5. Dan match. Snart rykker jeg kanskje opp til 6. Dan med Lion. I foelge Itabashi Zangief saa er Segaru chicken player, hehe. Fuudo er absolutt paa topp i Japan. Han rykker ned folk som Chibita og Nuki flere ganger. Han er den som vet mest om hele VF 4 serien uten tvil. Dette er foerste gangen jeg virkelig har faatt pratet med Itabashi Zangief, og jeg maa si uten tvil at han er en driit kul fyr. Han studerer foreloepig paa Waseda Universitet i Tokyo og kommer til aa soeke jobb saa fort som mulig. Paa hjemmesiden hans rangerer han alle VF gamer etter hvor gode de er, hehe. Uansett, maa tilbake til gaming! LOL
 
Gutti: Vet du navnet på han Lion spilleren som vant "Rise of the Youth" tourney'n? Hvis du ikke vet, kan du sjekke med the Almighty VF Gods?

PS! Funnet Samako ennå ell? :kul:
 
VF update fra min side

Wolf: 7th Dan 205 wins 186 losses
Akira: 2nd Dan 102 wins 138 losses
Kage: 2nd Kyuu 49 wins 34 losses
Vanessa: 2nd Dan 60 wins 33 losses
Lion: 6th Dan 114 wins 93 losses
Lau: 10th Kyuu 3 wins 0 losses

Hadde utrolig nok 15 wins win streak i dag med Wolf. Proevde som et helvete aa vinne kamper med Akira paa 2nd Dan ranking matcher, men tapte istedenfor.
 
Ny oppdatering fra VF side
Var aa spilte i Shinjuku Nishi Spo Club Sega


Wolf: 8th Dan 213 wins 192 losses
Lion: 7th Dan 119 wins 97 losses
Kage: 2nd Dan 57 wins 36 losses

Shou slaass som et helvete paa Ouja nivaa, mens Mr. David er like hard on battling paa Mousa nivaa. Tsuwamono er vel det jeg haaper mest paa om jeg noen gang klarer.
 
Yeah! Hadde to presentasjoner i to forskjellige fag paa skolen i dag. Jeg kruste saa det holdt. I fucking rule on them presentations!! Var oppe i hele natt for aa forberede meg, og utrolig nok holdt det kun med en dag! Har hatt flere uker paa oss egentlig. Naa blir det endelig litt tid for litt diary oppdatering. Fra torsdag begynner den virkelig eksamen. Da blir det et helvete fram til den 21. mai. Etter det er skolen ferdig. Da maa jeg vaske og gjoere i stand leiligheten innen slutten av mai. Hadde egentlig tenkt meg tilbake til Norge rundt 22 juni, men jeg har utsatt ferieoppholdet til slutten av juli! Da blir det mer tid til goey.

Gikk desverre daarlig med Tsuwamono som maal mens jeg var i Tokyo, men jeg faar heller bare sette meg det som et maal foer jeg drar hjem til Norge. For aa finansiere oppholdet mitt i Japan de siste to maanedene skal jeg begynne aa selge spill til Norge. Da er det bare aa si ifra hvis det er noe spesielt noen skal ha. I charge at reasonable price for sure.

Shou fikk desverre ikke jobben innenfor Deutsche Bank. De ville ha en Japaner istedenfor. Shou drar til Thailand i en uke slik at han faar utsatt reisevisaet til Japan. Han skal lete etter jobb i en maaned til. Hvis det ikke gaar, stikker han desverre tilbake til USA. Oensk han alle lykke til!
 
Wow, siste dagen min i Osaka. Om noen timer kommer folk for aa sjekke elektrisitetsboksen og gi meg min siste regning foer jeg stikker videre til Tokyo. Maa sende en TV i tillegg til 4 bokser.

Faar haape jeg kommer til aa ha det like kult i Tokyo som jeg har hatt det her i Osaka de siste 5 maanedene.
 
By the way, maa si takk for alle bursdagsgratulasjoner! Sinnsykt hyggelig aa faa noe saant selv om jeg er langt langt unna Norge.

Let me see if I find some mini fun stuff for you lot. I'll probably find some mini figures or keychains or whatever, hehe.
 
Yes! Naa er jeg tilbake i Tokyo! Har driiit bra nyheter aa fortelle naar det gjelder Shou. Han har faatt seg jobb i Japan, men ikke nok med det, han blir Manager i Financial/IT seksjonen i Lehman Brothers! Loenninga hans er SKYHOEY!!! Vi leter derfor etter en leilighet til han akkurat naa. Han begynner jobben paa mandag allerede saa vi stresser som faen. Det er er saa jeavlig fett! Vi kommer til aa kjoepe 2 arkadekabinetter slik at vi endelig faar arkadeversjonen av Virtua Fighter Final Tuned oppe aa gaa. Har ikke sagt dette tidligere, men forrige gang jeg var i Tokyo kjoepte jeg Final Tuned arcade board for oss norske gutta. Netrom, Raider, Rat, Duke er alle med paa regninga, saa naar jeg kommer hjem til Norge blir det real gaming!

Fy faen saa happy jeg er for Shou naa. Han har lett og lett i flere maaneder etter jobb naa. Det er forresten bursdagen hans i dag saa man kan nok si at dette er den aller beste bursdagsgaven noen gang. En ting som er et helvete med Japan er aa skaffe seg bosted hvis man er utlending. Det er ogsaa vanlig at den som leier maa betale 2-3 maaneders depositum i tillegg til vanlig maanedlig leie.

Naar det gjelder Virtua Fighter saa er statusen foreloepig:

Akira 7th Dan 164 wins 199 losses 45.1%
Kage 6th Dan 109 wins 61 losses 64.1%
Lion 8th Dan 142 wins 125 losses 53.1%
Wolf 10th Dan 338 wins 226 losses 50.1%
Vanessa 4th Dan 95 wins 49 losses 65.9%
Gou 8th Kyuu 9 wins 8 losses 52.9%

Jeg tror Kage er paa -1, Akira + 1, Lion -1, Wolf +1. Wolf har tapt en gang og vunnet 2 ganger i dag paa 10 Dan matcher.

Maalet mitt er som sagt Tsuwamono foer jeg maa hjem til Norge. Tsuwamono er altsaa ranken etter 10th Dan

Tsuwamono, Mousa, Ouja, Meishou, Chisou, Toushou, Kensei, Busei, Teisei.