Chief Gutti off to Japan - Who wants stuff?

#1
Hei alle sammen!

Mens jeg studerer her i Tyskland har jeg tenkt meg en tur til Japan allerede neste uke. Skolen begynner ikke før i midten av februar så jeg kommer til å bli i Japan fram til 30. januar.

Vanligvis pleier en Japan-tur å være en gedigen shopping-tur, men siden jeg er student og krone så svak, blir det veldig lite shopping på meg selv denne gangen.
Men det betyr ikke at dere andre har det like dårlig økonomisk som meg, så hvis det er noe dere trenger å få skaffet direkte fra Japan som vanlighvis ikke er så lett å få tak i, er det bare i si ifra.

Kompisen min Shou kommer til å måtte jobbe de fleste av dagene mens jeg er der, så på dagtid må jeg finne på noe å gjøre utenom bare å spille Virtua Fighter i spillebula. Da kan det bli tid til shopping for dere. Eneste jeg vil ta betalt for hvis jeg my fly fram og tilbake på spesielle steder vil bli buss- eller trikkebillett, og KANSKJE Burger King penger hvis jeg må bruke en hel dag på å finne en driitsjelden ting :)

Siden jeg bor i Tyskland må alt sendes til dere fra Japan. Dessverre må man derfor legge til shipping-kostnader, høyst trolig for EMS-service. Nå er jo den norske krona helt elendig i forhold til den japanske yen-en. Sist gang jeg var i Japan (2005) var den på 4.5 NOK for 100 yen. NÅ er den sunket såpass mye at man må ut med 8 NOK+ for en 100 yen's credit i spillebula! Dette er også en stor grunn til at det IKKE blir mye shopping på meg denne gangen.

De fleste på Spillegal vet nok hvem jeg er, så stole på meg med pengene blir ikke noe problem. Dette gjør jeg i mest grad fordi det er vanlig at fighting gamere trenger spesielle ting fra Japan, som f.eks. arkadeutstyr, turneringsDVDer og lignende.

Anyway, de som er interessert kan sende meg en melding med en liste over hva som kunne ønskes. Nå er det en UTROLIG dårlig tid til å handle fra Japan, men hvis det er utstyr som behøves snarest kan jeg skjønne at noen ikke kan vente, hehe.

Gutti
 
#2
Min kjære og jeg har lenge vurdert å opprette vår egen japanske sushirestaurant med en egen mangabar like ved, og etter å ha kjøpt lokalet har vi jo selvfølgelig kommet over akkurat det problemet med å importere fisk. Vi er på en veldig sentral plass, og vi har begge erfaringer innen reklamebransjen og salg og service, så den biten burde gå, men vår importør kan ikke begynne å sette i gang sendingen av ekslusiv, fersk, japansk fisk før midten av februar, noe som gir oss et ganske stort tomrom når vi åpner butikken 21. Januar. Kunne du tenkt deg å sende oss et par fisker? Bare så vi klarer oss de to første ukene? Dette er ikke snakk om hovedrettene, men par-tre retter som krever fersk fisk fra Japan, og det hadde vært veldig hyggelig om du kunne hjelpe oss med det. Jeg kan til og med se for meg å gi deg en slags lønn for strevet; bare til å si hvor mye du trenger -- vi er ganske stabile økonomisk sett.

Uansett er det ikke verre enn at vi gir deg navnet på en fisk eller to, også putter du dem i boblekonvolutter og sender. Det høres kanskje uhygenisk ut, men vi kommer til å vaske fisken grundig før servering.

Hvis du er interessert i å hjelpe oss med dette vil vi være evig takknemmelige. Du får bare si ifra :)
 
#3
Aleks

Fisk har jeg forsøkt å sende i boblekonvolutt tidligere men den kom aldri fram :( I tillegg blir det for tidlig for meg å møte opp på fiskemarkedet i Tokyo, men du kan sikkert høre med noen utvekslingsstudenter som bor der. De har sikkert mer greie på fisk enn meg.

Beklager så meget.

Gutti
 

Dukie

nice girl
#4
Yo, Gutti! Jeg trenger en sticke som duger til VF og SF, og jeg går ut ifra at du finner det i Japan, er til 360 så om du hadde funnet en sticke som er bra til 360 så smiler jeg fra øre til øre her. ; )
 
#5
Hei JuttiFruttiTutti :)

Håper alt er vel med deg i Tyskland, keep us updated på bloggen, du må seriøst også mekke en cover av Don Ross - Elevation Music. *jeg venter på den*

Jeg liker ikke stick, jeg har aldri taklet det bra, jeg er mer en pad person. Så jeg lurte på om du kunne se å skaffe meg en 6 button pad, som kan brukes til 3s og andre 2d spill. Hadde vært fett om du kunne funnet noe med Chun Li art på, men hvis ikke det er mulig, bare skaff meg en bra kvalitets 6 button pad, den burde være USB kompatible, slik at den funker på ps3 og pc.

Det beste hadde jo vært hvis du selv kunne funnet en bra pad, eller spørre noen som har peiling.

Jeg kunne tenkt meg en slik en, men da trenger jeg også en konverter fra ps2 til USB.
 
#6
Halla Gutti! Long time no see!!
Jeg trenger noen DVD'er jeg :)
Smeller i hop ei lita liste senere idag jeg;) Just letting you know !
 
#7
Hey Nilo!

Den Chun Li-padden kjenner jeg igjen. Den kom som en Anniversary Pad til Hyper Fighting til PS2. Den fins ikke til PS3. Foreløpig kjenner jeg dessverre ikke til en 6 button pad til PS3 i det hele tatt, men skal sjekke rundt etter en. Blir nok da trolig uten Chun Li emblem, hehe. Capcom Japan lanserer kun arkadestikker til SFIV så vidt som jeg vet. Har ikke funnet noe annet på e-capcom's hjemmeside som har med pad å gjøre :( I tillegg er begge disse stikkene (PS3 og 360) normale RAP og Fighting Stick Ex som finnes allerede til andre spill.

Den Chun Li pad'en er også kun lansert i Statene hvis jeg husker riktig. Det finnes en butikk i Akihabara som selger utstyr fra USA, men da tar de gjerne en høyere andel for salget enn hvis du kjøper direkte fra USA. Konvertere til PS3 kan jeg nok skaffe hvis du vil. Tror de nyeste konverterne som er ute fungerer uten lag.
 
#8
Ahh, okey.

Hvis du ikke finner noen annen type 6 button pad, så hadde det vært supert snilt av deg hvis du kunne skaffe den Chun Li padden, som du kjenner til + en PS2 til USB konverter.

Bare si ifra på hvilket konto nr du skal ha pengene overført på :)

Edit:

Jeg fant noen SFIV pads på nettet, nå veit jeg ikke om de har kommet eller ikke, men de ser jævlig kule ut!



Denne hadde vært midt i blinken hvis du kunne få tak i :elsk:
 
#9
Dan the Man Sun Tan!

Vel, de stikkene som er ute er de vanlige HORI Fighting Stick Ex-stikkene du finner til VF5, Soul Calibur, SFIV etc. Disse er som Anarkira har sagt ganske "crap" i lengden. Blir veldig fort ødelagt og et helvete å modifisere i forhold til RAP-stikkene. Det beste er nesten å gjøre det jeg har gjort. Jeg modifiserte den gamle Tekken 5 PS2 RAP'en om til en 360-stikke. Man trenger bare å kjøpe en 3rd Party 360 pad som er lett å lodde på. Problemet er selvfølgelig at man må kjenne noe som kan gjøre det for deg. Utenom det er det eneste valget en Fighting Stick Ex.

Du kan f.eks. kjøpe en RAP3 SA (Special Addition) til PS3 og modde den til 360 senere:

http://www.amazon.co.jp/%E3%83%9B%E3%83%AA-13695661-%E3%83%AA%E3%82%A2%E3%83%AB%E3%82%A2%E3%83%BC%E3%82%B1%E3%83%BC%E3%83%89Pro-3-Amazon-co-jp%E3%82%AA%E3%83%AA%E3%82%B8%E3%83%8A%E3%83%AB%E3%82%AB%E3%83%A9%E3%83%BC-%E3%80%8C%E3%83%9B%E3%83%AF%E3%82%A4%E3%83%88%E3%80%8D/dp/B0018PFFU6/ref=sr_1_13?ie=UTF8&s=videogames&qid=1230653574&sr=1-13

Uansett, skal tenkte på et eller annet mens jeg er der.

EDIT: Som du kanskje vet som kommer MadCatz ut med sin egen SFIV-stikke til PS3 og 360. Den ser veldig fin ut men garanterer ikke sanwa eller seimitsu deler. Koster jo ganske mye i tillegg og må bestilles fra USA.

http://www.amazon.com/Street-Fighte...ystation-3/dp/B001M22WN8/ref=pd_bxgy_vg_img_b
 
#11
Nukern:

TurneringsDVDer kan jeg sjekke rundt etter for deg. Mange ganger blir de fort utsolgt, så det er ikke sikkert at jeg klarer å skaffe de gamle. Kompisen min Hiroshima lager fortsatt alle DVD-menyene til DVDene til Enterbrain så kan høre med han om noe er utsolgt. Høyst sannsynlig får han ikke hjulpet så mye hvis noe er ute av produksjon og utsolgt.

De koster også sabla mye disse DVDene. Ikke noe billige greier, hehe.
 
#12
Hey Gutti!
Så det blir ikke billigere om jeg vil ha Tougeki 08 Guilty Gear og 3s DVD'ene?

Jeg husker ikke hvem som har lagd de, men det er en kar som har laget noen DVD'er til third strike.
Sånn per character! Hadde vært kult å hatt;
Alex
Yun
Urien

hehe. Hvis det ikke er billigere så kan jeg bare bestille Tougeki vanlig altså.

Har du lyst til å prøve å høre om de third strike DVD'ene hadde det vært snilt.
Finner du det ikke og prøvde skal du få en dag på burger king av meg :p
Eller refresh av ett kort i arcade hallen haha!
 
#13
Nukern:

Vel, det jeg mente var at de gamle Tougeki DVDene er ikke i produksjon lenger, saa hvis ikke amazon eller andre butikker har det "in stock" lenger blir det vanskeligere aa faa tak i de. Brukt i MIND CONDITION-tilstand finner man alltid paa Yahoo Auction Japan. De 3rd Strike DVDene du nevner kjenner jeg ikke til. Vet du noe mer informasjon rundt disse? Hvem som lager de, om det fins en internettside man kan bestille fra eller ikke. Beat Tribe DVDer maatte man kjöpe i bula eller gjennom internett ihvertfall.

Naar det gjelder pris. Paa ting som fortsatt selges i butikk blir det aldri dyrere enn veiledende pris. Men, det kan hende at i enkelte tilfeller faar man de til 1000 yen billigere, som f.eks. gjennom Amazon Japan. Det beste for dere er som Anarkira har tenkt aa gjöre, gaa sammen med flere og bestille et eller annet, slik at det kan sendes i samme box. Maa bare haape at boksen ikke blir altfor "suspicious" saann at den blir stoppet i tollen, hehe.

Nobu fra forumet her er tilbake i Japan mens jeg er der nede saa jeg kommer nok til aa farte litt rundt med han. Kanskje han kjenner til noen nye sjapper som har bra med stuff.
 
#15
Ahh, okey.

Hvis du ikke finner noen annen type 6 button pad, så hadde det vært supert snilt av deg hvis du kunne skaffe den Chun Li padden, som du kjenner til + en PS2 til USB konverter.

Bare si ifra på hvilket konto nr du skal ha pengene overført på :)

Edit:

Jeg fant noen SFIV pads på nettet, nå veit jeg ikke om de har kommet eller ikke, men de ser jævlig kule ut!



Denne hadde vært midt i blinken hvis du kunne få tak i :elsk:

Hvor så du den? hadde de ken\ryu og?

Kunne tenkt meg en slik selv.
 
#17
Yo Robbie!

Vel, hjemmesiden til Victor (JVC = Japan Victor(y) Company) lister SU-DHI som open price. Amazon Japan har den til 8 375 yen, men kan sjekke rundt i butikker om den finnes til og med enda billigere. AD Adapter finnes på Amazon også.

http://www.amazon.co.jp/dp/B000EULU...ASIN=B000EULUKU&linkCode=asn&me=AN1VRQENFRJN5

Audio Technica headphones'a går til 12 000 yen på Amazon. Også et "open price" produkt

http://www.amazon.co.jp/%E3%82%AA%E3%83%BC%E3%83%87%E3%82%A3%E3%82%AA%E3%83%86%E3%82%AF%E3%83%8B%E3%82%AB-ATHA700-audio-technica-%E3%83%A2%E3%83%8B%E3%82%BF%E3%83%BC%E3%83%98%E3%83%83%E3%83%89%E3%83%9B%E3%83%B3-ATH-A700/dp/B0002ERGQ0/ref=sr_1_46?ie=UTF8&s=electronics&qid=1230998983&sr=1-46

Sjekket kjapt på Yahoo Auction etter en Capcom Converter I/O Board men fant ingen for øyeblikket. Skal høre med Shou om han vet hvilke arkadesjapper som kan ha det. Skal sjekke Tesshin Create, Mak Japan og ikke minst, den med absolute shitty service but low prices, Gfront.
 
#18
Genialt, den shitty dollar kursen sørger jo for at de prisene allerede er bedre enn å kjøpe fra amerikanske websjapper.
For arcade pcb'en trenger jeg ikke no kit eller noe sånt. Billigst mulig PCB only er greit :D
 
#19
Yo again Robbie!

Prøver å finne en BlazBlue (Uttales "Bley Blue" i Japan, men heter Blue Blaze i vesten) PCB på nettet nå. Foreløpig "out of luck", men det gikk en forseglet PCB på Yahoo Auction til 250 000 yen den 26. desember. Vet ikke hva en brukt ville kostet. Har du noe formening om hva slags pris er godtatt? Finner ikke noe pris på produket hos Coinopexpress.

http://page5.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/e88076511

Trenger du den Capcom I/O converter'en til Taito-X2 motherboardet? Lånte du VF4 Final Tuned av meg med Sega I/O board'et? Den kan kanskje fungere med BlazBlue, men er ikke like funskjonelt med andre spill som Capcom converter, som du sikkert vet.

Gfront hadde en brukt BlazBlue til salgs den 4. desember. Den kostet hele 100 000 yen mer enn den Yahoo Auction PCB (350 000 yen). Tror det er tomt for den på Gfront nå. Kan ikke se den noen steder.

TRY (En annen kjent forhandler) har den til salgs til "Open Price" 375 000.

Samme hos Tops. De selger en brand new PCB til 375 000 yen også. PCBen består av Type-X2 Mobo, Type-X2 Hard disc, USB Dongle. Tops har en "brukt?" NAOMI Converter Kit (Capcom-brand) til 15 700 yen. En brukt en gikk til salgs på Yahoo Auction til 8500 yen. Bilde av en som bruker en er her:

http://www.interq.or.jp/red/daichi/astro_hp/astro.html
 
#20
Sjekk spoiler tag'en etter Blazblue i posten min :p. Blaze blue arcade kit får bli en våt drøm for now. Sorry hvis jeg sendte deg på jakt etter det unødvendig, var ikke meningen. 25k på arkade spill er ouch akkurat nå hehe.

Capcom i/o boardet trenger jeg til Naomi fordi jeg får ikke Sega i/o boardet til å funke i Aero city'n min. Og Capcom boardet trenger ikke ekstern strøm så det blir litt ryddigere, kan lukke kabinettet og slippe ledninger liggende overalt ;)
Men det funker på Type-X og ja så kjekt å ha uansett

Ellers fint om du kan plukke opp Tougeki third strike og GGXX:AC dvd'ene. Det er 14d ventetid på dem hos Play-Asia nemlig.