Testa demoen litt akkurat nå, ~20-30fps med alt unntatt teksturer og figurer på medium (de to unntakene står på high), og det ser temmelig lite imponerende ut, overraskende nok. Dessuten får jeg parafrasere Penny Arcade: Crysis-motoren ser fantastisk ut, gleder meg til noen lager et spill med den. Seriøst, har CryTek glemt å spille det som har kommet ut de siste årene, eller? Videospill har tatt noen sjumilssteg videre fra skrapet som presenteres som en historie her. Introen er forbausende lik den i Metal Gear Solid 3, bortsett fra at der MGS3 brukte introen til å sette stemningen, skape forventninger, spille kul musikk, vise fram hvor barsk Snake var og så videre, får vi her noe romstering som skal forestille musikk, et stemmeskuespill henta rett ut fra "Made for TV"-serier, og et manus som - et kvarter ut i spillet - har fortalt følgende: Jeg skal redde en arkeolog, men ikke egentlig, og en kar er dau, og Korea. Mulig jeg er for godt vant med spill som Half-Life 2, Bioshock, Portal og - faktisk - Gears of War (ineffektiv historiefortelling er i det minste ikke blant det spillets laster), men dette kan kun beskrives med ett ord: Slapt. Men jeg får ikke klage, det kan jo hende at de gjør om hele historien, skriver nytt manus og endrer på hele spillet fram til 15. november.

:
PS: AI-programmeringa hos CryTek er fremdeles på topp, er det en glede å konstatere. "Shoot him! There!" blir fortsatt fulgt opp av at fienden snur ryggen til og patruljerer i motsatt retning fra der han så deg. Ah.