Dæven han tykje, vi spiller mer Solium Infernum

Dolosus

ω = (zek/m)^1/2
Skuffende å se at en offentlig ansatt ikke tar seg tid til å spille spill i arbeidstiden. Jeg er offentlig ansatt på et sted der floppy-disken (og ja, da mener jeg 8" disketten som faktisk er floppy) stadig ikke er utdødd, og kan fint spille :)

Forøvrig fungerer det fint å spille på forskjellige pcer. Uproblematisk å installere flere steder, og filene vi sender rundt er de eneste som trengs for å få lasta riktig spill...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg fikser den biffen ved å bruke felles mappe på begge maskinene mine, via Dropbox; bruker dette på Minecraft og et par andre ting også. Først finner du mappa som inneholder filene til spillet ditt (i tilfellet Solium Infernum er dette [Mine dokumenter]\SoliumInfernumGame), og så kopierer du den mappa til et trygt sted og sletter den opprinnelige mappa. Så mekker du en mappe i dropbox-mappa di, og så åpner du et kommandolinjevindu (bare skriv "cmd" og enter i søkeboksen) og skriver mklink /J [mappa med spilldata som du sletta istad] [mappa på dropboxen din] og trykker enter. Avslutt med å kopiere innholdet du sikra for litt siden, over i den nye mappa på dropboxen din.

Nå har du en såkalt folder junction som kort og greit behandler den første mappa du skrev inn som om den var den andre mappa du skrev inn; alle endringer i den ene vil være synlig i den andre. Gjør du dette på alle PC-ene dine, får du ~cloud storage~ på spella dine som i utgangspunktet ikke støtter det.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Junctions sammen med Dropbox eier så iherdig. Jeg har f.eks. Pidgin-mappa mi der slik at alt oppsett i pidgin (brukes til msn-, gmail- og fb-chat) pluss logger deles på tvers av pc-ene mine.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ved nærmere ettertanke fortsetter jeg bare å sende ut rundene per mail, siden ikke alle var like keene på Dropbox-ideen.

Og helt urelatert (neida), runde to er i farta!

Dolosus

ω = (zek/m)^1/2
Hmmm... Har riffen driti seg ut i tur 1? Synes det mangler en legion der...

Anyways, runde er sendt. Hadde forøvrig vært kult om vi klarte to runder om dagen helt i starten, så kan det begynne å skje ting her før sommeren.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Før i dag var det riffen, nå er det meg. Har solgt en leilighet og feiret bryllupsdag med kjerringa da, håper det er godkjent unnskyldning. Tar den runden nå.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Meget mulig, uansett er dette ståa etter runde 2!

Dolosus

ω = (zek/m)^1/2
Ok, godkjent unnskyldning :)

Men, det skjer så lite i de første rundene at det klør i fingra etter litt action.. Eller drama om du vil.

Hvordan mekker du egentlig oversiktskartene?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Knegg. Jo, første runde så føyk jeg bare rundt på kartet og tok screengrabs til jeg hadde sånn cirka hele kartet, og så fylte jeg inn hullene. Til runde 2 bare cappa jeg akkurat de områdene som hadde endret seg, og la oppå (for å slippe å ta hele runden igjen). Hvis noen lurer på hvorfor det er noen steder på kartet som ikke passer helt sammen så er forklaringa at jeg er lat. Fargene er bare et eget lag satt til Overlay, og så mekka jeg en egen brush som var omtrent like stor som en hex i spillet og så bare tegner jeg inn de kantonene hver spiller eier i passende farge.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Her går det unna, dere.

Hvis noen ser kartene jeg legger ut og ikke helt skjønner greia, så kan jeg avsløre såpass som at jeg pleier å omtale det som skjer på kartet i dagboktråden min. Holder det unna denne tråden - som er tilgjengelig for alle - av, forhåpentligvis, åpenbare grunner. ^^

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Crowley's Corner

Bare en ting jeg hadde lyst til å gjøre når vi uansett er i Helvete, er å levere litt info om innbyggerne her. Jeg vet ikke om spillerne i Solium Infernum kommer til å møte/rekruttere noen av dem, men tenkte det kunne være artig likevel. Obs obs! Gjør dere egenresearch vil dere nesten garantert finne info fra andre kilder som motsier en del av tingene jeg skriver her. Jeg utelater helt sikkert mye, men det meste skal i hovedtrekk være "rett", som i, demonologi er ikke akkurat en eksakt vitenskap. Eller en vitenskap i det hele tatt. Dette er bare for moro skyld.

Kong Solomon, sønn av David og fristerinnen Batseba, sies å ha skrevet en bok kalt The Lesser Key of Solomon, som handler om hvordan påkalle demoner og ånder, og hvordan binde og utnytte dem. Litt kjapp research viser at boken umulig kan være skrevet av Solomon, siden den bl.a refererer til Jesus og andre kristne ting som skjedde nesten tusen år etter Kong Solomons død. Uansett, den er nok bare kreditert han i navn, da bibelske legender sier at han kunne kontrollere demoner. Den tidligste referansen forteller at han påkalte en demonisk hær for å finne en jomfru som hadde rømt fra han, og det finnes kristne tekster som beskriver hvordan han bygde tempelet i Jerusalem ved å kontrollere demoner som han hadde slavebundet ved hjelp av en magisk ring han fikk fra erkeengelen Michael.

Men tilbake til The Lesser Key of Solomon; denne omfattende grimoiren ble best kjent da den britiske magikeren/demonologen/mystikeren/poeten/all around crazy guy Aleister Crowley fikk tak i den, og det sies at han personlig har påkalt flere av demonene, noe som gjør han til den siste personen som har gjort det (sannsynligvis). Boken er delt i flere deler, og første del, Ars Goetia, beskriver alle demonene som Kong Solomon noensinne møtte, og her kan vi finne både rang, utseende, og annen info.

Jeg tenker vi starter øverst i hierarkiet, og ingen er høyere enn De syv prinsene. Hierarkiet ble beskrevet av demonen Berith, til den franske inkvisitøren Sebastien Michaelis, under en eksorsisme hvor Berith hadde besatt en nonne. Og siden Fetthest akkurat postet før meg, kan vi starte med Beelzebub, som i den tyske teologen Peter Binsfelds (f. 1540) klassifisering representerer fråtseri.

Beelzebub/Ba'al Zebub/Beelzebuth, var en prins blant seraphimene, dvs den høyeste ordenen av engler. Seraphimer har seks vinger, og passer på Guds trone. Sammen med Lucifer og Leviathan var han blant de tre første englene som falt. I det nye testamentet regnes Lucifer/Satan/Beelzebub som samme entitet, men det stemmer ikke. Satan er ikke en ting, det er en tittel, og det er selvsagt med god grunn at Lucifer er kjent som Satan, men jeg kommer tilbake til det senere. I Helvete er han Lucifers høyre hånd, eller som John Milton skrev i Paradise Lost, «than whom, Satan except, none higher sat».

Baal ble tilbedt i religionen til filistinerne, som bodde rundt Gaza-området i bibelske tider. Allerede da mobbet jødene folket som bodde i det området, og perverterte navnet hans til Baal Zebul, Herre over Fluer (fluer refererer til filistinerne). Dicks. Som en sidenote betyr "Baal Zebub" på gammel-assyrisk, "Herre over det høye stedet", som beskriver hans rolle som sjefsseraphim ganske godt.

Den engelske okkultisten Francis Barrett (f. 1770-ish) har sin egen klassifisering på Helvetes prinser. Han gjorde prinsene til representanter for en ond holdning, person, eller ting. Her representerer Beelzebub avgudsdyrkelse, og frister menn med stolthet.

Det sies at Beelzebubs krefter er sterkest i Juli.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Han Aleister Crowley er jo også han som har laget thoth-tarot-avataren til SHDR. kanskje ikke han som har tegnet da. vet ikke. bare noe jeg kom på.

Shinra85

Spillegals effort emo
Crowley. Staslig fyr

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Riffaroony har også meldt fra om at han ikke får lov av mor å bruke PC denne helga, så runden hans kommer på mandag (hehe bare kødda riffen vi likerei fortsatt!)

No kartings: