Dæven han tykje, vi spiller mer Solium Infernum

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Riffen er denne rundens Oma.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

Boken Dictionnaire Infernal ble skrevet av den franske demonologen og okkultisten Collin de Plancy (f. 1793 el. 94). Han fulgte tradisjonen fra mange tidligere demonologer med å katalogisere demoner etter navn og adelstittel. Boken kom ut i 1818, men versjonen fra 1863 er den best kjente, for der var det lagt til tegninger av enkelte av demonene, basert på nedskrevne beskrivelser. Det er disse tegningene jeg bruker hvis de er tilgjengelige.

Mammon er helvetesprinsen som representerer grådighet, og blir personifisert for første gang i det nye testamentet. "No man can serve two masters: for either he will hate the one, and love the other; or else he will hold to the one, and despise the other. Ye cannot serve God and Mammon." (Matt 6:24, King James-bibelen). "Mammon" er det syriske ordet for rikdom.

Miltons Paradise Lost beskriver en fallen engel som begjærer materiell rikdom over alle andre ting, og de Plancys Dictionnaire Infernal beskriver Mammon som "Helvetes ambassadør til England"(!).

Det sies at Mammon som en guddom er basert på den greske guden Plutus. Plutus, guden av rikdom, var sønn av Demeter (gud av innhøsting) og halvguden Iasion. Han hadde en tvillingbror ved navn Philomelus, som han ikke ville dele rikdommen sin med.

I gresk kunst er Plutus gjenkjennbar ved at han ofte bærer et cornucopia, et overflødighetshorn. Men etterhvert ble Plutus så ofte forvekslet med Pluto, hersker over underverdenen, at de ble til samme guddom. (Jammen han heter Hades! sier dere. Ja, men Hades er det greske navnet, Pluto heter han på latin.) Grunnen var selvsagt veldig like navn, men også det at rikdom ofte kom fra under jorden.

Men hvem vet, kanskje Plutus kommer til å herske over underverdenen på slutten av Solium Infernum?

Shinra85

Spillegals effort emo
Det er offisielt; Thinaran vinner denna runden per default, selvom han ikke spiller

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jepp, setter stor pris på de postene der, morsomme å lese samt gir en ekstra dimensjonen til det helvetesgutta driver med.

Spørsmål til dere som spiller, om dere holder det jevnt gående, hvor langt tid ser dere for dere det vil ta? Jeg synes de som spiller skal få lov til å legge planer i sommer som ikke krever de må logge på to ganger i døgnet.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hvis vi tar en runde om dagen er vi ferdig i august en gang, tror jeg. Kanskje senere pga sommerferie.
Det er vel noe rundt 60 runder totalt eller no.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det avhenger av hvor ofte konklaven trekker et Token (disse heter noe mer enn bare Tokens, men akkurat hva unnslipper meg for øyeblikket. Mechanical device tokens). Når... er det tjue...? Tokens er trukket fra haugen, er perioden hvor adelen (dvs. oss) kan slåss om sjefsstolen over, og den som har mest Prestige vinner. Når det er sagt finnes det andre måter å vinne på, men de er jæla vanskelige. Kan ta mer om det hvis det blir aktuelt, i en passende tråd. ^^

Dolosus

ω = (zek/m)^1/2
Enkelt nok heter disse rett og slett conclave tokens. Det er hver tur en sjanse for at en slik blir trukket, og sannsynligheten for at de blir trukket øker jo flere turer som er spilt. Hittil er det trukket en token i denne omgang, og så vidt jeg kunne se fra bildet jeg la ut fra forrige omgang var det blitt trukket 18 tokens i runde 63. Så, drøyt 60 runder kan det nok fort bli. Alternativt vil spille slutte tidligere om noen klarer å erobre og holde Pandemonium i fem runder, men man skal være ganske tøff for å få til å stå i mot angrep fra samtlige andre spillere uten mulighet til å kjøpe noe...

Sommerferie er chill for alle, men det er kult om folk sier fra om de blir borte lenge, så slipper vi andre å sitte å vente på ny tur. Når det er sagt drar jeg til Tyskland på konferanse førstkommende torsdag og blir borte en uke. Jeg skal prøve, men kan ikke love at jeg er veldig aktiv mens jeg er borte. Avhenger jo litt av hvorvidt det er internett på hotellrommet for eksempel.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare så det skal være klart, så reiser jeg til junaiten på tirsdag og blir borte i ti dager. Tar med peseen, men det spørs litt hvor mye oppdaterings det blir fra meg også, gitt.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ikke veldig e-atletisk.

Men yo kommer det noen flere kartoppdateringer? Skjønner det slik at det har blitt litt bevegelse på brettet og ikke minst at noen av dere nærmer hverandre!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke veldig e-atletisk.

Men yo kommer det noen flere kartoppdateringer? Skjønner det slik at det har blitt litt bevegelse på brettet og ikke minst at noen av dere nærmer hverandre!
Jada, jada. Skal se hva jeg får gjort mens jeg er bortreist også, ingen løfter.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
TRYGGVE

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åfyfaen begynner du sånn nå altså jeg bare

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Leviathan representerer sjalusi, og er prinsen som vokter Helvetes porter. I likhet med Lucifer og Beelzebub var han en av seraphimene. "Leviathan" kommer fra det tiberianske (gammelherbraisk skriftspråk) ordet for vridd, kveilete. I moderne tid har ordet blitt brukt om alle typer gigantiske sjøuhyrer (eller ekstra svære romskip). Bibelen beskriver Leviathan i detalj i Jobs bok 41:1-34.
Et lite utdrag:
Out of his mouth go burning lamps, and sparks of fire leap out.
Out of his nostrils goeth smoke, as out of a seething pot or caldron.
His breath kindleth coals, and a flame goeth out of his mouth.
In his neck remaineth strength, and sorrow is turned into joy before him.
The flakes of his flesh are joined together: they are firm in themselves; they cannot be moved.
His heart is as firm as a stone; yea, as hard as a piece of the nether millstone.
When he raiseth up himself, the mighty are afraid: by reason of breakings they purify themselves.
The sword of him that layeth at him cannot hold: the spear, the dart, nor the habergeon.
He esteemeth iron as straw, and brass as rotten wood.
The arrow cannot make him flee: slingstones are turned with him into stubble.
Darts are counted as stubble: he laugheth at the shaking of a spear.
Med andre ord, han regnes som udødelig, og den eneste som kan drepe han er hans skaper.

Bildet viser Leviathan, sjømonsteret, Behemoth, landmonsteret, og Ziz, luftmonsteret. Legender sier at ved slutten av verden, vil Gud drepe disse monstrene og servere dem til de rettskafne på en bankett.

Som vokter av Helvets porter har Leviathan blitt sammenligned med Helvetesmunnen. I Codex Exoniensis, en bok med anglo-saxiske dikt blir inngangen til Helvete sammenlignet med en hval. Hvalen åpner sin munn og lokker byttet sitt inn med en søt lukt. Hvalen lukker munnen og det er ingen vei tilbake. På samme måte lokkes mennesker inn i Helvete med synd.

En erkeengel låser Helvetesmunnen (her kan man lett identifisere Leviathan med den skjellete huden), kirkekunst funnet i en salmebok fra ca 1150.

Milton refererer til Leviathan i den ikke-personifiserte forstanden, han bruker ordet for å beskrive Satans størrelse og makt.

I den sataniske bibelen representerer Leviathan elementet vann (duh) og retningen vest, og er på sitt sterkeste i Februar.

Han er også en Summon og boss i flere Final Fantasy-spill: