[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spilte sånn litt mer nå og fant ut at tanken jeg hadde i Undead Asylum, da jeg lurte på hvor mange ganger jeg kom til å bruke hoppeangrepet (altså, RB/R1 når du faller for å massively damage weakpointet på den kisen du faller på) videre i spillet, var litt grunnløs. Kampene er mer vertikalt orientert nå, merker jeg. Verdt å nevne at jeg dro til Undead Burg (ikke si at det er en burg) og ikke til den kjeskgål'n hvor det bare er et par skjeletter som totalt fucker opp dagen din. Er fortsatt litt på grindern, så jeg bare så meg litt rundt og dro tilbake for å kjøpe meg Agility sånn at jeg muligens kan bruke spydet jeg fant (spyd rules everything else drools ok), og DESSUTEN fikk jeg meg nytt skjold og en feit Battle Axe helt gratis. Merka også at fiendene respawner når du går tilbake til et sted du har vært før, tusen takk for det.

Til slutt: Noen som fikk låst opp den døra bortafor porten ned til Asylum Demon? Selv om jeg har Master Key (som egentlig virker litt bortkasta) var det ikke gangbart å få låst den opp uten riktig nøkkel.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fiender respawner når du setter deg ned ved et bål, men ellers?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sikkert fordi jeg gikk gjennom en sånn hvit tåkedør og så gikk tilbake etter hvert.
 
Kjøper denne spillen, første spillen jeg kjøper på ps3 på gudene vet hvor mange år.
 
Til slutt: Noen som fikk låst opp den døra bortafor porten ned til Asylum Demon? Selv om jeg har Master Key (som egentlig virker litt bortkasta) var det ikke gangbart å få låst den opp uten riktig nøkkel.
Har hørt at man skal tilbake dit etterkvart.

NGGGGH NEW LONDO RUINS. Det stedet er et rent helvete. Grufulle fiender overalt som ikke engang gir souls når du tar dem.
 
Skulle til å raege over at det liveopplegget funker jo ikke på iPad, men nå funker det jo på iPad! :D

Er litt nysgjerrig på denne spillen, men redd det tar altfor mye tid... Men hva i HULESTE er greia med ragdollingsa på folk man har slakta?
 
Alt for mye tid? Alle aktive medlemmer her sløser jo halve livet sitt på forumet, at du ikke har tid, er å ta i. De sier at spillet varer mellom 60-80 timer. Synest det er helt greit, mye bedre enn 5-7 timer spilla som er standard idag.
 
Uaktuelt å kutte ned på SG-tid.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Denne spillen frister nettop fordi det virker som noe man setter seg ned med og bare koser seg med i noen timer av gangen, som er akkurat det jeg er ute etter i det siste.

Men jeg er gjerrig og venter på £17.98 fra zavvi eller play.

E: Faen, nå begynte det å friste. Stikker jeg på elkjøp/bestiller fra cdon for 500,- y/n?
 
Nilo kan du slutte å være ræva og snart legge merke til at du har fått en PM
 

Lodin

Der Waaaah
Åssen veit jeg hvor mange sjeler jeg trenger for neste level up? Jeg kan ikke se det no sted og det er litt upraktisk å bare måtte sjangse og ete sjelesteiner og håpe det holder.
Forøvrig spiller jeg bandit og ruller for det meste nærkamp med øks og spyd. Har og tenkt å lære meg litt faith magi siden det har ok healing spells, men jeg gidder faen ikke spille cleric.
Jo også fant jeg den første Berserk referansen allerede. Smeden som sitter fanget i en celle på starten av første skikkelige brett heter Rickert. :p
 
PS: Finn en bue og ca 25 large arrows, sto under broa der den røde dragen er og skyt på halen hans. Etterhvert faller den av og du får Drake Sword, et altfor kraftig våpen så tidlig i spillet. Ja, det er fegt men kommer godt med i enkelte vonde situasjoner.
Takk for tipset, det sverdet eide. Protip:
Bruk sverdet two-handed og bruk heavy attack, boom baby.

edit: Var ikke så fett allikevel siden durability går fort mot null.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, når du ikke har skikkelige stats til å bruke våpnene er de lite effektive og du ødelegger dem fort. Skippa dragen selv (den dukker så klart opp igjen) og gikk for Taurus Demon i kveld. Ganske enkel bare jeg brukte rett taktikk:
Før kampen klatrer du opp på tårnet du akkurat kom ut av og knerter de to zombiene på toppen. Gå sakte nedover til demonen hopper ned fra det andre tårnet, løp som ville satan tilbake til det første tårnet, klatre opp og når demonen er under deg hopper du ned og tar Leap Attack. To slike treff så var livet hans nede på rundt tredve prosent, så jeg bare brant faenskapen som en sjef. :smugdog:
Men ja, førsteinntrykk er så positivt atte hjælp. Jeg liker at de har gått bort fra inndelte områder (vel, selv om de ikke var markert som inndelte, var de jo i praksis det), noe som fører til at områdedesignen er mye mer åpen og gir mer rom for utforsking. Kampsystemet er mye som i Demon's Souls, finesser som Leap Attack, spark og Jump Attack gir større taktisk spillerom og at fiendene nå er ennå mer likt matchet med deg som spiller gjør opplevelsen enda fetere. Det at man nå må kjøpe seg muligheter for å få reparert og lagret utstyr er også en kraftig forbedring, siden du da får det på hvert Bonfire og Nexus dermed er helt overflødig. Elsker'e.
 
Drake Sword mister 30 durability hver gang man bruker R2-angrepet, men R1 er fortsatt ganske sick en god periode før man er sterk nok til å bære Black Knight Sword. Og man ikke kjøpe DIY-repair kits, har allerede møtt et par folk som kan reparerere og oppgradere for deg.
 
Black Knight Sword voldtar alt åh gud
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da har jeg endelig grinda meg nedover hele catacombs og fjernet de jævla necromancerne som reviver alle skjellettene, samt åpnet noen shortcuts. Selve bossen virker ganske overkommelig, men det er så fort gjort å gjøre en feil og da brenner man opp. Det hjelper ikke at bossen lager kopier av seg selv hele tiden..