[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Jeg bare lurer, er dette et spill som kan co-eksistere med Demon's Souls, eller erstatter det Demon's på alle måter? Jeg har egentlig ikke spillt gjennom hele Demon enda, men har likevel fryktelig lyst på Dark.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dette kan absolutt koeksistere, det bare mekanikken som er lik mellom spillene. Jeg lagde meg ny figur i Demon's Souls rett før Dark Souls kom ut og jeg kommer nok til å spille videre på den.
 
Flotters, i og med at det er liten sjanse for en PC utgave så blir det vel PS3 versjon for meg ganske snart.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Dette føkkings spillet altså. Slakta litt bossings nå (senest hydrafar nedi skauen), samt tre Black Knights og han luringen i bunnen av tårnet du går gjennom for å komme til Taurusen. Han dropper en ganske feit ring som pimper bærekapasiteten din, så nå ble det knight armor på pappa. Er level 27 nå men fortsatt bare ringt bjella i klokketårnet, tenker kanskje det er på tide å tusle ned mot katakombene og slikt ved kirkegården (om jeg ikke har misforstått fullstendig). Har åpna et par skogsområder jeg ikke helt tør å utforske ennå. Mye kjemper og slikt.

Hva var det forresten jeg hørte om black knight sword? Hvor får jeg tak i? Og spørsmål til andre pyromancere: Har fortsatt bare start-spellen. Når får jeg flere?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ang. hydrafar gikk jeg tilbake da jeg så hele horisonten bevege seg og fikk plenty med isskudd mot meg som tok 75% av helsa mi per stykk.
 
Hvor er denne skauen som alle snakker om?
Nicholas, du kan kjøpe soul arrow(som eier og har 30 skudd) av en dude om du tar heisen ned fra start huben. Gå ned noen trapper på høyresiden så finner du han bak noe gitter.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Hydraen er ikke så krise, faktisk. De skuddene kan dessuten styres mot diamantgolemene (kuleste fiendene ever forresten), og når du har dodga deg bort er det en stein mot høyre du kan ta dekning bak. Så er det bare å fisle seg fremover og kutte dem i trynene.

Fant også heisen til Dragedalen, men det tok meg ti forsøk å drepe én drage, og de respawner, så jeg tenker nei.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg dreper dragene, men bruker altfor lang tid og over brua må jeg ta to på en gang. Så nei, senere. SKal ha hydrafar i bakhodet etter catacombs og Pinwheel.

EDIT: For å komme seg til skauen må man ned til smithen ved Undead Parish, ta titanite demon rett nedenfor og fortsette nedover. Titanite Demon er ikke særlig vrien, man kan enten ta han uten problemer med bue mens man er i dekning fra lightningskudda, eller så har man god plass til å dodge de lange svingene og chippe han ned.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Bad Mongo skrev:
Hvor er denne skauen som alle snakker om?
Nicholas, du kan kjøpe soul arrow(som eier og har 30 skudd) av en dude om du tar heisen ned fra start huben. Gå ned noen trapper på høyresiden så finner du han bak noe gitter.
Skauen finner du til høyre for kjerka på toppen (der du skal plinge i bjella), forbi blacksmithen og en skorpiondude. Soul arrows sier du?!? Hva skal jeg med dem?!?!!?
 
Er en spell, du skyter de på ting som prøver å drepe deg.

Edit: Er det noen andre som syntes targeting-funksjonen er blitt helt gimpet i fohold til DeS? I DeS kunne man lett bytte target ved å bare flikke på stikken. I DaS reagerer den faen aldri.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Åh hurf durf, jeg er tilbakestående. Stikker og sjekker ut sporenstreks.

Har ikke hatt så mye problemer med target lock-on, men så gjør jeg som regel et poeng ut av å beine ned en korridor eller noe om jeg merker det er mer enn én fiende, så da har det liksom lite å si hvem jeg locker på når jeg KLUBBER LØS.

Bad Mongo, ang han duden du kjøper piler av: Var der nede en gang jeg falt ned heissjakta, loota litt kister og sånt, er det den veien?
 
Irriterer meg grenseløst over det (mongo lock on) selv. Og den elendige frameraten overalt. Konsoll!!!!!!!!

Nicholas: Black Knight Sword er et random drop fra Black Knights tydeligvis, fikk et svard fra den første jeg drepte. Usikker på om jeg behøver å skifte noe våpen frem i spillet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg oppgraderte nettopp min Battle Axe +5 til en Fire Battle Axe og doblet i praksis skaden da den adder det samme i fire. Pinwheel (bossen i catacombs) gikk ned før han visste ordet av det! Jeg snubla over en secret shortcut i catacombs som gjorde at jeg fant en ny (og awesome) smith..
 
D

Deleted member 91

Gjest
Gira på å oppgradere noe øksings selv, men tenkte å vente litt enn så lenge dragesverdet fortsatt gjør jobben. Kan jo tenkes jeg plukker opp noe enda feitere våpnings, og da er det småkjipt å ha kasta bort ressurser på en øks som blir avleggs.

Fant forresten noe divine smeltejall som jeg ga til han første blacksmithen, dvs røveren ved kjerka/skauen. Var det feil?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Edit: Er det noen andre som syntes targeting-funksjonen er blitt helt gimpet i fohold til DeS? I DeS kunne man lett bytte target ved å bare flikke på stikken. I DaS reagerer den faen aldri.
Er det bare jeg som foretrekker den nye? Jeg syntes den i Demon's Souls var til tider ubrukelig. Som oftest bra, men særlig på verden 4. I dark souls har jeg ikke lagt merke til noen feil med lock-on greiene. Den gjør egentlig alltid det jeg vil/ber den om og jeg trives med det. :)

Men ja, jeg er jo ikke kommet like langt som dere andre, men jeg denga min første boss isted, den derre taurus demon, og det føles så godt. gleder meg til neste boss som sikkert blir verre, for denne brukte jeg vel kanskje 5-6 forsøk på bare. Er i level 16. Klarer ikke han black knighten ned trappa før taurus. Hakke sjangs i helvete, og han derre duden nedi kjelleren som dere preiker om med den slegga eller hva faen. DIT skal ikke jeg tilbake på en stund forråsiresånn.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Prøvde meg på den black knighten da jeg var level 12 eller noe, da fikk jeg ganske godt med deng og streng beskjed fra Buggz om å komme tilbake senere. Sleggefar tok jeg faktisk istad, lite protip er at skogen looper tilbake til det tårnet, så spar det til du kommer dit. Da har du også et bål som er mye nærmere.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sleggefar? Jeg har møtt opptil flere som kan kalles sleggefar..

EDIT: Kanskje lese agras innlegg ja. Han tok jeg ved å bruke alle 8 chargene på fireballen min og backsteppe hele veien.

EDIT2: Jeg prøver meg på hydraen, men detter gjennom det jævla vannet hver gang!
 
Nicholas: Er i nærheten av de kistene og de fiendene som bare står rundt og venter på frigjørelse. Er en trapp som buer ned fjellsiden og fører til et fangehull med smithen inni. Husk og a kjøpe en catalyst, må være equipped for at man skal kunne caste.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
DER greide jeg hydrafar. Det er et massivt hull som er jævlig vanskelig å se så man må holde seg i en tynn sone der hydraen bruker sitt nærkampsangrep, men uten å gå for langt og falle.