[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Er det ikke slik at du utelukkende kan innvadere folk som er høyere level enn deg?
Jepp, så man ender ofte opp med å møte på folk som er tilnærmet umulig å drepe. Så blir man jo også invandert av goobers på lvl 5 med alt av endgame gear.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
La meg oppsummere Izalith.


Edit: Gwyn er bitcha mi :smugdog:

Fet seiersfølelse, og det utrolige er at jeg har lyst å fyre opp newgame+ eller en ny dude med en gang - for å få en bedre slutt og gjøre ting litt annerledes. Gikk glipp av de fleste npc-summons f.eks.

Slenger med noen fails fra playthroughen min:
  • Trodde du trengte rite of kindling for å kindle mer enn én gang. Jeg har løpt rundt med 10 doser estus langt inn i sluttspillet.
  • Trodde du måtte være human for å skrable ned tilkallelsestegnet. Testa det rett og slett ikke før for et par uker sia.
  • Brukte noen timer på å farme titanitt og humanity fra scrubmonstre som dropper kanskje én shard hvert 10ende minutt, for så å bevege meg videre i spillet og finne områder hvor ting dropper ti ganger i minuttet.
  • Vimsa generelt rundt uten å ane hvor jeg var eller hvor jeg skulle. Brukte en del timer på å ta Londo Ruins før jeg hadde runget i noen av bjellene da jeg trodde det var der han npc'en mente med det "nedre området". Brukte 2 dager (jeg kødder ikke nå) på å finne veien ut av Blight Town. Da mener jeg ikke "den riktige veien" en gang, jeg ville bare ut, tilbake, vekk, uansett hvor det tok meg. Fant ikke catacombs før jeg var halvferdig med å fylle opp lordvessel'n.
  • Brukte et par ukers tid på Sen's Fortress fordi jeg tok det for gitt at du måtte løpe ned en av veiene der kampesteinene ruller.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Du må ha rite of kindling for å kindle mer enn en gang. Hvordan er det en feil?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Når du får rite'n fra nito så kan du kindle 3 ganger for 20 doser estus. Jeg trodde riten lot deg kindle én gang og at det var maks.
 
Av en eller annen grunn så har jeg omtrent ikke spilt spillet siden etter release og bestemte meg for å lage en ny karakter da min andre satt fast i blighttown. Jævla swamp, greide ikke å finne veien tilbake til der jeg kom fra heller:(.

Startet som cleric denne gangen da jeg tenkte å bygge rundt str/faith. Valgte master-key som gift denne gangen kontra en eller annen møkkaring jeg valgte først. Jeg elsker master-key. Siste jeg gjorde var å denge gaping-dragon ved hjelp av en summoned npc samt en hyggelig annen kar som så dønn ut som Gandalf the grey. Gandalf bøtet desverre med livet etter en flott innsats gjennom hele depths. Ble på denne turen og invaded av en kar som bare ville gi meg et Demon spear som nå er mitt hovedvåpen. Gandalf fikk ikke med seg dette og bestemte jeg for å slakte fyren så fort han så ham. Mer humanity på meg.

Ellers så kan jeg informere om at lightning spear miracle eier noe helt jævlig. Nå er planen å mekke en divine Claymore. Deilig moveset på det sverdet.

Edit: Sikkert blitt kommentert før, men må bare få si at verdenen i dette spillet er så deilig sømløst satt sammen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Du får en like for å ha gått deg bort i blight town. Brofist.

Edit: Hvis du liker 2håndere og bygger str/faith, så er dette sverdet kanskje verdt å vurdere. Jeg brukte det en god del, spesielt på undeadsene.
http://darksoulswiki.wikispaces.com/Greatsword+of+Artorias
Trenger faith, str, int, og litt dex for å bruke. Slenger vanlige monstre inn i veggen med trigger-angrepet.
 
Blight town juksa jeg meg rett gjennom, satt med walkthrough på fanget. Fyfaen for et møkkasted. Til gjengjeld er det den eneste sonen eller bossen jeg har lest opp på frivillig (har klart å se litt er og der uten vilje).
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Bare jeg som ikke synes blighttown var så jævlig? syntes sen's fortress var drittere sånn sett.
 
Sens var Cakewalk for min del, jeg klarte å hoppe inn i Painted World, og etter litt utforskning bestemte jeg meg for at det var det verste området på alle måter. Har ikke rørt spillet på lenge siden jeg hoppet inn dit, tar det nok opp i romjula.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
painted world? du syntes det var dritt? det er kanskje det enkleste stedet jeg har vært sånn bortsett fra de hjulgreiene. brukte kanskje tre timer max på hele stedet. masse souls også. :)
 
Vanskelig virka det ikke nei, bare helt jævlig trist og kjedelig. Explora i ti min, fant dragen osv. Men det hadde nok veldig mye med at jeg allerede var utbrent på spillet før jeg kom til et sted jeg ikke kunne backtracke ut av, i tillegg til at jeg synes det rent estetisk så jævlig ut.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Glemte ut paintedworld helt, jeg. Regna med at det var del av hovedstoryen, så jeg tok det for gitt at du ble sendt der etterhvert. Noe å sjekke ut på neste gjennomspilling.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Lørdag spilte jeg en lengre session med ganon på besøk, og vi pimpet figuren min hardt fra level 54 til over nærmere 70 mens vi dro gjennom Demon Ruins og Lost Izalith. Figuren min har droppet pyromancy til fordel for sorceries, og med 50 i intelligence og ring som booster sorceries 20% oneshotter jeg det aller meste. I går gjorde jeg noen siste innsamlinger (f.eks. dragon scales så jeg fikk laget meg en Moonlight Great Sword +5 (scaler på INT!), før jeg dro ned til Kiln of the Lost Flame for å knerte sisteboss. Jeg ble summonet to ganger og hjelpekverka sisteboss uten problemer, så da dro jeg ned selv med en phantom og vips er jeg i New Game+.

Gårsdagens beste opplevelse:
Jeg hjalp en kar i Lost Izalith da vi ble invadert. Etter litt om og men har hosten gått gjennom bosståka, mens jeg står fast utenfor fordi han ikke skjønner at han må gå lenger inn til bossen før jeg får lov til å gå gjennom samme tåke. Jeg klarer likevel å knekke invaderen på egen hånd etter en lengre kamp (crystal sorceries eier noe så jævlig). Et kvarter senere blir jeg summonet av nettopp denne innvaderen og hjelper han å ta bossen. :D
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Den bossen var no herk. Så enkel i teorien, men jeg rota til alt av timing, koordinasjon, og reflekser når man skal hoppe over sprekkene. Gikk med en helaften på det der.

Raeget også litt på det at jeg aldri finner folk å summone når jeg trenger det. Dette var over flere timer på en fredagskveld, og jeg fant ikke en eneste en. Brukte over 30 humanity (en etter en, via itams) der jeg dævva og løp tilbake gang på gang.
Ble innvandra en god del, så onlinedelen var ivaffel i orden :ras:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Protip (jeg brukte også mange mange forsøk):
#1 Etter du har tatt en av "kulene" på siden kan du quit-reloade for å havne tilbake foran tåkedøra. Denne bossen er den eneste i spillet der ting skjer permanent selv om du dør. Så kan du ta andre kule, rinse and repeat.
#2 Du trenger ikke hoppe ned, det gjør ting bare vanskeligere å sikte på pluss at du står i stor fare for å rulle ut når du lander. Litt til høyre for midten er det en liten utstikker i gulvet, løper du ut fra denne faller du rett på riktig gren og kan løpe videre. Det vanskeligste er å time sveipene til bossen.
 
Da var Quelaag bekjempet og jeg er temmelig glad for å kunne dra fra Blight Town. All poison/toxic samt svære karer med steiner kan ta seg en bolle, frameraten var min verste fiende.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg rundet spillet i går og startet på New Game+. Sisteboss var en pushover, men ikke på samme måte som i Demon's Souls. Bare lett. Samme kveld (i NG+) tok jeg Taurus Demon, Gargoyles, Pinwheel, Quelaag, Iron Golem, Ornstein&Smough og Capra Demon i den rekkefølgen. Jeg var level 90+ da jeg startet og med 50 intelligence og plenty sorceries er spillet blitt lettere til tross for tripling av skade og helse på de fleste fiendene. Gaping Dragon, din tid er snart omme!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Vi har nå omsider somlet oss til tomb of giants. er i level 70 eller noe så catacombs gikk egentlig greit, men den viewdistancen i tomb of giants.
: SER JO IKKE EN DRITT!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kom deg ned til første bonfire, der vil du finne
Patches
og ikke langt unna en Skull Lantern. Da kan du se en hel meter i stedet for en halv i bytte mot et skjold eller et våpen.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Det som gjelder i Tomb of Giants, er å kjøpe den spellen fra kjerringa du befrir fra gull-Golemen, som lar deg lyse drit opp. Du får en lykt etterhvert, men den er for fags.