Dead Island

Klokkespill

Velfungerende female zombie.
#21

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Nettopp! Det er akkurat det jeg snakker om, noen tok poenget mitt! Rettelse: Ikke spillet for meg, men min oppfatning av en stor prosent av dagens action-spill.
Og derfor må alle actionspill være sånn?
 

Klokkespill

Velfungerende female zombie.
#24
Og derfor må alle actionspill være sånn?
Korrekt! For alt jeg skriver på nettet er automatisk den urokkelige sannhet, og aldri, never ever ever, setter jeg ting på spissen heller.

Neeida, men vis meg gjerne et spill som viker fra dette da? Er bare min oppfatning, men finnes det unntak tester jeg gjerne dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Korrekt! For alt jeg skriver på nettet er automatisk den urokkelige sannhet, og aldri, never ever ever, setter jeg ting på spissen heller.
Ække sånn detta fungerer, du kom med en påstand og jeg prøvde liksom å argumentere mot.
Neeida, men vis meg gjerne et spill som viker fra dette da? Er bare min oppfatning, men finnes det unntak tester jeg gjerne dem.
Påstanden din var at alle actionspill er like, bare med forskjellig setting. Hvis du definerer "skyting og puzzles" som grunnbestanddelene i actionspill er det for det første enkelt å motbevise (God of War og Ninja Gaiden har sverdkamp istedenfor skyting, for å nevne to eksempler), og for det andre et lite hint om at du ikke har spilt så veldig mange actionspill. Det jeg reagerer på er at du implisitt hevder at grunnmekanikkene i alle actionspill er like - forsåvidt riktig, hvis du ser bredt på det; hvis du skal analysere bare litt ut over det overflatiske er det ganske mange underkategorier og forskjellige måter å vektlegge de grunnleggende faktorene på - og, verre, at det ikke er noen vits i å forvente eller forlange noe mer siden alt uansett er "likt".

Altså: Jeg påstår ikke at det er noe iboende galt i å se seg fornøyd med å plukke opp årets utgave av Ultra Manshoot: Modern Warcombat, ha det artig med det og kalle det en dag, men det er liksom fint liten vits i å skulle argumentere for eller mot noe hvis det er utgangspunktet ditt. Det hjelper litt å kunne si hvorfor Ultra Manshoot er bedre enn Hyper Guyblam, istedenfor å si "hehe jo men alt er jo likt uansett og derfor liker jeg at de har med zombies hehe!". Det er bare en omskriving av "jeg har ikke peiling", og ikke så fantastisk imponerende. Så, dagens lille tips der. ^^
 

Klokkespill

Velfungerende female zombie.
#27
Jeg har heller ikke sagt at det er noe galt i at de er like, jeg bare oppfatter dem like.
Skyting, sverdkamp, ja, kast gjerne inn en taser gun eller balltre, om du vil. Og korrekt, med tanke på at jeg oppfatter dem som veldig basic har jeg ikke falt noe særlig for sjangeren og spilt minimalt med actionspill.

Om du ikke har lagt merke til det, diskuterer vi faktisk et zombiespill, så hva faen er galt med å simpelten si: "Det har zombier, jeg tester det"?
Poenget mitt startet med en som påsto at: " Det er bare enda et hjernedødt zombieslaktespill." og jeg ville bare påpeke at det meste er hjernedødt innenfor action, så hvorfor blame zombiene. :)

Og jeg driter da fryktelig langt i om jeg på noen måte imponerer deg eller ikke. Helt greit om du synes jeg er like hjernedød. :hug:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Om du ikke har lagt merke til det, diskuterer vi faktisk et zombiespill, så hva faen er galt med å simpelten si: "Det har zombier, jeg tester det"?
Hva er poenget med å si det? "Se her, Zombie Sniper, gratis spill til iPhone, det blir sikkert bra siden alle actionspill er hjernedøde uansett." Der, ferdig med å diskutere. Jeg sier ikke at meningene dine er feil eller teite eller noe sånt, det er bare bortkasta å formulere dem hvis "det har zombier, jeg tester det" er alt du har å bidra med. Poenget er ikke å imponere noen, poenget er - som du selv skriver - å diskutere noe. Hvis utgangspunktet er at alt er teit og derfor kan dette være like fett som hva som helst annet, så er det like greit om man holder akkurat den meningen for seg selv. Siden alternativet er at man ikke får fram noe annet enn hvor meningsløst det man skriver er, lite hint.
 

Klokkespill

Velfungerende female zombie.
#29
Jeg gidder ikke alle hintene dine.

Meningsløs diskusjon. Du liker ikke standpunktet mitt, jeg liker ikke at du henger deg opp i noe annet enn det som orginalt var poenget mitt, så jeg melder meg ut.

Final note: Dead Island ser ut til å ha potensiale til å være gøy, JEG har tenkt å prøve det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
ok
 

oma

Village Drunk
#34
Hvorfor kan ikke spill bare holde seg til hva de orginalt planlegger å gjøre? Splinter Cell Conviction skulle ikke bare være standard SC spill, det skulle ha "gjemme seg i omgivelsene" mekanikker som i Assassins creed. L.A. Noire ble ryktes om at skulle være svart hvitt, Alan Wake skulle være åpen verden. Dead Island skulle være sakte zombier med mange forskjellige typer skade der overlevelse var den største spillmekanikken, ikke plaffing av zombier og høytempo action. Produsenter er de værste typene.

Jeg skal nok fremdeles snuse på tittelen da.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#36
Jepp, som kjent utvikles aldri spillkonsepter over tid av noen andre årsaker enn at sjefan kommer inn og vil ha mer grunker.