[Multi] Den 100% lovlige emuleringstråden

Novastrum

Feminist-elitist
#44
Har med sticke og spill :)

Hyperspin har jeg ikke holdt mer på, da det mister litt av futten når det ikke er satt opp på en dedikert maskin/et kabinett, men skal gjenopptas når vi får større plass en gang i fremtiden.
 

oma

Village Drunk
#45
Den der SFxT VS sticken er jo som lagd for hjemmelaget mame setups. Jeg driver selv å anskaffer deler til å lage ett dedikert mamesetup, men jeg tror nok jeg styrer unna å lage ett massivt kabinett. Tenkte heller å bare kjøpe en ekstra sticke eller to, og å lage noe greier ut av en ødelagt laptop. Ideen er foreløpig å få laget det inn i en koffert, slik at jeg kan ta den med meg til andre i ikke analoge spillkvelder.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#46
Det som kan være ekstra genialt med gamle laptoper bortsett fra at de er enkle å ta med, er at de noenganger har s-video/composite utgang som gjør at de kan kobles rett til en katodebølge-TV for ultimate MAME-goodness. Hadde en slik PC for noen år siden, men den gav jeg selvsagt bort fordi jeg ikke så nytten - og nå er det klin umulig å finne nye kort med s-video/ut.:argh:

Stikka fungerer forøvrig utmerket. Tenker å handle en til når budsjettet tillater det, men det må kanskje bli snart for de holder på å bli utsolgt i Norge. De som støtter Xbone fungerer selvsagt ikke fullverdig på PC.

Edit: Jeg endte opp med å kjøpe en SFXT-stikke til allerede nå, da det ser ut til at det var svært få igjen i Norge om dagen.
 
Sist redigert:

oma

Village Drunk
#47
Ninja edit gjorde jeg ikke så det, men hvor kjøpte du SFXT stikken?

Jeg kjøpte nettopp en Raspberry Pi B+ med tanke på PiPlay (det litt mer lovlige navnet til tidligere PiMame), og venter på en LCD controller fra Ebay så jeg kan bruke laptopskjermen min.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#48
Kjøpte på Proshop men ser ut til at de ikke har fler :sukk:
Var en periode de hadde veldig mange å velge mellom, men nylig begynte det å bli tomt.
http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=fight stick

Det er jo TE2 (XboxOne) som er alternativet, men siden du sannsynligvis skal kjøre Linux (?) så bør du kanskje ha en stick som støtter den mest etablerte standarden.

Det ser ut til at det er mulig bestillle de gamle direkte fra kilden også:
http://store.madcatz.com/Mad-Catz-Arcade-FightStick-PRO-for-PS3.html
Finnes 360-versjon også.

100$ er jo noe annet enn ågerprisene de norske butikkene tar, og selv med toll blir det jo billigere.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
#49
Noen som har erfaring med 360-kontroller med mame32/64?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#50
Hva lurer du på?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#51
Vel; om det funker, først og fremst. Og hvordan en evt install funker. Greia er at jeg ikke har trådløst/ekstra lang tastaturledning/ eksternt tastatur generelt, og jeg vil sitte litt i sofaen og spille emuleringer inntil jeg får fatt på en grei usb-stikke
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#52
Den funker som en hvilken som helst annen kontroll i Windows, MEN om du er helt i det grønne, så må du være klar over at du må ha en 360 stikke med fast ledning (altså ikke ladekabel for trådløs kontroll) eller en trådløs USB-mottaker (om du har trådløs kontroll) for å i det hele tatt kunne bruke den på en PC.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#53
Klar over at man må ha kabla kontroll, så den er god. Godt vant med kontroll på de spilla som støtter det på steam.
Og da er det bare å kjøre på med emulering av de neo geo-spilla jeg allerede har. Og bare de, altså! Bare de...
 

oma

Village Drunk
#54
oma oma oma

Kjøpte en Raspberry Pi B+, koselige greier det. Flashet ett micro sdkort med PiPlay, funker fint. Men jeg har jo ikke usb tastatur. Så sånn er det.

Ellers ser det veldig fint ut med PiPlay, men Rom'ene jeg har kjøpt fra totallylegal.com funker ikke. Jeg må ha 0.37b5 rom eller 0.106 rom. Jeg vet da ikke hva forskjellen eeeeeer. Bare noe jeg tenkte på.

Men, forutenom brukerproblemer, så er jeg veldig fornøyd ^^ Jeg må bare få fatt i ett usb tastatur, og finne rom som er kompatible.
 

oma

Village Drunk
#55
Rom'ene funker fint og alt ser bra ut i PiPlay verden. Så var det bare å få arcade stikken min til å funke. Den gir inn noe rare inputs, og jeg er usikker på hva det betyr. Når jeg bruker mame4all (det som kommer med PiPlay) så er det bare noen av kontroller inputene som blir registrert når jeg prøver å endre standardinnstillingene fra tastaturet og over til arcade stikken. Det hjelper heller ikke spesielt at folkene på piplay forumet ikke er veldig behjelpelige heller. :argh:
 

Novastrum

Feminist-elitist
#56
Hva slags stikke er det, er den 360-kompatibel? Kan omtrent null og niks om drivere/devices i Linux, men blir gjerne med og feilsøker en ettermiddag hvis du har lyst på hjelp. Kan ta med en av stikkene mine også, for å se om det er noe forskjell.
 
#57
Det klør litt i lommeboka etter at jeg gikk glipp av en X-arcade tankstick på finn.no i går. Var en kar i nærheten som la den ut for 1000kr, men den ble snappet opp noen timer før jeg la merke til den. Selger har lovet den til meg om handelen går i vasken så vi får se. Dette er en stikke jeg har siklet etter ganske så lenge og vurderer å bare kjøpe en ny siden den strengt tatt er ganske så rimelig i mine øyne. Noen som har erfaring med den?

Stikke: http://www.xgaming.com/store/category/arcade-joysticks-and-game-controllers/
 

oma

Village Drunk
#58
Hva slags stikke er det, er den 360-kompatibel? Kan omtrent null og niks om drivere/devices i Linux, men blir gjerne med og feilsøker en ettermiddag hvis du har lyst på hjelp. Kan ta med en av stikkene mine også, for å se om det er noe forskjell.
Det er en ps3/xbox/pc compatibel HitBox, jeg skal ta deg opp på tilbudet om jeg ikke får fikset det i løpet av noen dager. Er moro å prøve litt på egenhånd også ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Spennende nyheter fra Dolphin, GameCube- og Wii-emulatoren alle liker. Først har vi et bilde fra Super Mario Galaxy som kjører i Dolphin med Direct3D 11, og så et bilde fra Super Mario Galaxy som kjører i Dolphin med Direct3D 12:



Og da er det "FPS"-greia i vindustittelen det kan lønne seg å kikke på. Det virker som om D3D12 medfører ganske drastisk ytelsesøkning med relativt lite arbeid:


Linken over har videre linker til både kildekode og binaries hvis du vil teste. Krever seff Windows 10 og et skjermkort som ikke er dritt.
 
Sist redigert:
#60
Det der er vel Super Mario Galaxy, ikke oppfølgeren [/pirke]. Men ja, av og til hadde det vært kult å ha en pc å spille på.