[Multi] Den 100% lovlige emuleringstråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Mer i samme gata da. Her er en PS3-emulator med D3D12, og den beste spillen som brukes til å teste med.


Hvis noen synes det er teit at PS3-emulatorer ikke er all that ennå, går det an å tenke på at en PS3 har sju ekstraprosessorer i tillegg til hoved-CPU-en, og alt må synkroniseres og emuleres riktig. Funfact: Å få emulatorer til å synkronisere riktig er ikke verdens letteste oppgave, etter hva jeg har lest. Eksempelet jeg så var at en Atari 2600-emulator er synkronisert med en ekte Atari 2600 under 10% av tida.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#62
Citra da, er det en 3DS-emulator som virker svært lovende eller? Dere kan jo ta en gløtt på noen skjermbilder og gjøre dere opp en mening selv.






Hvis noen lurer, så er oppløsningen på den øverste skjermen til 3DS-en 400x240 per øye.

Video også:

 
#63
Fikk RaspberryPIen min i går og jeg kasta meg rundt for å sette opp Retropie. Tok ikke lange tida, og like etter koste jeg meg med gamle spill på tven. Har foreløpig kun testa utvalgte NES, SNES og N64-spill. NES og SNES fungerer utmerket, selvfølgelig, men ytelsen på N64-spill var overraskende dårlig. Kjerringa og jeg spilte en del Mario Kart 64, men noen baner var uspillbare fordi det hakka så fælt. Andre spill starta knapt opp, så her må det noe undersøkings til. Har lest at man kan overklokke paien for få bedre ytelse så det er noe jeg må kikke på. Den skal jo visstnok også være i stand til å spille Playstation-spill, så det må jo også prøves.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#64
Græts! Det er en RPi3 eller? Det er bare en datamaskin (riktignok med ARM-prosessor) så det skal være få begrensninger på akkurat hva du kan kjøre, det spørs bare hvor fort det går (som du merka). Angående overclock så skal det holde å skrive sudo raspi-config i et terminalvindu og velge noe overklokkings fra menyen og kjøre en restart.
 
#65
Fikk RaspberryPIen min i går og jeg kasta meg rundt for å sette opp Retropie. Tok ikke lange tida, og like etter koste jeg meg med gamle spill på tven. Har foreløpig kun testa utvalgte NES, SNES og N64-spill. NES og SNES fungerer utmerket, selvfølgelig, men ytelsen på N64-spill var overraskende dårlig. Kjerringa og jeg spilte en del Mario Kart 64, men noen baner var uspillbare fordi det hakka så fælt. Andre spill starta knapt opp, så her må det noe undersøkings til. Har lest at man kan overklokke paien for få bedre ytelse så det er noe jeg må kikke på. Den skal jo visstnok også være i stand til å spille Playstation-spill, så det må jo også prøves.
Akkuratt når det kommer til n64 spill kan det være lurt å slå opp på ytelsen til spillene på de forskjellige n64 emulatorene som retropie kommer med. Man kan konfigurere hvilken emulator og innstillinger hvert enekelt spill bruker.
 
#66
Ja så det der. Må fikle litt mer, så mange innstillinger at jeg ble helt svett. Det er ihvertfall uendelig kult å få spilt Mario Kart 64 på tven så enkelt. Blir mye av det fremover.