Den beste Final Fantasy sangen

#1
Hvilken Final Fantasy sang/melodi synes du er den beste?


Selv synes jeg at Terra Theme fra Final Fantasy VI er den beste. Spesielt Piano versjonen er utrolig vakker.

 
#2
Siste sangen i FFX, husker ikke navnet.

Prelude til FFX-2, også kalt eternity.

To zanarkand

+ mange av sangene fra FFIX (creds til meg sisamez?)
 
#3
Final Fantasy VII - Aerith theme ( PIANO ) Ingen kan måle seg med den! (tåre i øyekroken)


FFX theme er oxå DRIT bra!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Sangen på begynnelsen av Final Fantasy: Crystal Chronicles er vel noe av det flotteste jeg har hørt i et spill.
 
#5
enig...åpningssangen i ffcc og preluden til ffx2 eternity... den er pokkern meg vakker...
 
#7
FFVII - Main Theme er utrolig vakker. Det samme er Aeris Theme.

I FFIX har vi noen fantastiske melodier som You're Not Alone, som bare blir spillt et sted i spillet. Themen på Bran Bahl eller hva det heter er også pen. Beatrix Theme er selvsagt også blant favorittene, den utrolige piano melodien som kan spilles på flere måter og uttrykk både tristhet og glede alt ettersom hvordan du spiller den. Et ganske så genialt lite verk.

I FFX har vi selvsagt To Zanarkand og Suketi Da Ne.

i FFVIII har vi Eyes On Me og Sad Piano Theme.

I FFVI har vi Terras Theme, og en jeg ikke helt husker navnet på (spilles da vi får det siste luftskipet, av han gambleren).
 
T

Taijpei

Gjest
#10
må nokk være. den sangen med Tidus å yuna i vannet.. har ikke spillt så mange FF spill. men Boss sangen på FF7 er også digg.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Howie+27.03.2004, 23.59-->
Opprinnelig skrevet av soppe@27.03.2004, 23.42
<!--QuoteBegin-LocoLennon
@27.03.2004, 23.38
FFVII - Main Theme er utrolig vakker. Det samme er Aeris Theme.

HUN HETER AERITH!
Samme det vel? Hun ble kalt Aerith et sted, Aeris et annet. Hva så? Ingen vits å lage noe styr ut av det... :yawn:

Min favoritt? Terra's Theme. [/b]
Nei, det var feil oversatt fra japansk til engelsk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Noe á la Zebes <-> Zebeth i Metroid eller?
Leste i den forbindelse at sluttstavelsen i "Zebes" på japansk kan uttales både som S og som TH, og NOA valgte feil da de oversatte spillet.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#13
Terra theme fra FFVI (Piano og grand finale versjonen)
Kids Run Through The City Corner fra FFVI (Piano og grand finale versjonen)
FFVII -World theme (orchestra)
Aerith theme (Piano og orchestra)
Cid`s Themes (original)

Det blir vel disse sangene jeg synes er aller kulest :)
 
#14
Opprinnelig skrevet av Rambi@27.03.2004, 21.50
+ mange av sangene fra FFIX (creds til meg sisamez?)
creds, indeed!

Noen her oppe nevnte You're not alone. Den spilles i Pandemonium når Zidane går Viggo ut etter møtet med Garland. Just so you know.

Musikken på Terra (ffix) er forøvrig den beste, i tillegg til Village of Dali.

1. Terra (ffix)
2. Frontier Village of Dali
3. Bran Bal, the soulless village
4. You're not alone.
 
#16
Melodies of life er da satt sammen av themet i FFIX. Jeg elsker også World-map-musikken, da snakker jeg om den på CD1, 2 og 3. Og selvsagt Garnet's sang. Liker bedre nynningen enn vokalen.
 
#17
Det er jo så mange! Zanarkand scorer ganske høyt samt Nanaki fra FFVII.
Nei, det er alt for mange gode å velge. Jeg vet ikke, det er for mange som kjemper i toppen.
 
#18
Det finnes ubegripelig mange fine låter i Final Fantasy-serien, og likt antall sanger som jeg elsker å høre på. Favorittene mine setter jeg bare opp i en liste nedenfor samt en liten kommentar ved siden av hver sang. Vær oppmerksom på spoilere til FF8 og FF10.

1. FF10 - Summoned Beast Battle
Denne enestående låten blir spilt mot slutten når Tidus & Co. kjemper mot Yunas Aeoner. Blandingen av kor, heftige trommer og en fengende rytme suger deg rett inn i kampens hete. Definitivt en av de låtene som står sterkest noensinne i spillhistorien!

2. FF10 - Boss Battle
Jeg kommer dessverre ikke på det virkelige navnet til denne sangen (skammen!), men som tittelen egentlig tilsier: den blir spilt under de viktigste kampene i FF10. Låten blir en liten imitator til sang nummer én (eller motsatt), men fortsatt er valget av instrumenter ypperlig.

3. FF10 - Seymour Battle
Låten seiler elegant ut av høyttalerne idet Seymour har blitt ett med Sin, og den ville kampen mellom heltene og skurken oppstår. Virkelig et mesterstykke uten like.

4. FF8 - Liberi Fatali
Introduksjon – for en introduksjon til et FF-spill! Jeg har vært fascinert over denne sekvensen når det kommer til både musikk og animasjoner. Men den gangen jeg hadde bekjempet Ultimecia for første gang og jeg skrudde på introduksjonen igjen ... Det var som å sette på plass den aller siste biten i et svært puslespill – den absolutt siste byggeklossen som gjorde dette spillet til min favoritt.

5. FF10 - Movement in the Green
Denne sangen blir spilt to ganger i løpet av historien i Final Fantasy X. Den ene gangen når Tidus og gjengen spaserer langs stiene i Moonflow, og den andre når S.S. Liki trosser sjøen.

6. FF9 - The Sword of Doubt
Under scenene med sverdmesteren Beatrix i spillet, dukker denne låten opp. Som sagt tidligere, kan The Sword of Doubt bli spilt på enten en dyster, munter eller trist måte, noe som er såpass sterkt gjort at det får meg til å bukke dypt av ærbødighet.

7. FFTSW - The Dream Within
Den første og andre gangen jeg så The Spirits Within ble jeg meget skuffet og sank så å si ned i stolen av kjedsomhet. Men gir man denne filmen virkelig en sjanse, et valg jeg bestemte meg for å klamre meg til den tredje gjennomgangen, vil de aller fleste bli overrasket over hvor bra The Spirits Within egentlig er (filmen er overhodet ikke en flopp!). Og da The Dream Within strømmet behagelig ut mot slutten av filmen, kom det nesten en tåre i øyekroken.
 
#19
FFX-2 har de beste sangene vil jeg si.
Chocobo Theme og 1000 Words er jo konge.
 
#20
Haha, X-2 har de beste sangene...? Da tror jeg du bør spille noen av de andre spillene først

FFIV - Long Distance
FFVI - Dancing Mad
FFVII - Cosmo Canyon, One winged Angel
FFVIII - Extreme
FFIX - Assault of the Silver Dragons
FFX - Otherworld (andre gangen man hører den, sånn for å ikke spoile noe), To Zanarkand
FFX-2 - Den på tittelskjermen (aner ikke tittelen)

Chrono Trigger - Magus' Theme, Frog's Theme