Den beste Final Fantasy sangen

#21
Opprinnelig skrevet av soppe+28.03.2004, 00.02-->
Opprinnelig skrevet av Howie@27.03.2004, 23.59
Opprinnelig skrevet av soppe@27.03.2004, 23.42
<!--QuoteBegin-LocoLennon
@27.03.2004, 23.38
FFVII - Main Theme er utrolig vakker. Det samme er Aeris Theme.

HUN HETER AERITH!

Samme det vel? Hun ble kalt Aerith et sted, Aeris et annet. Hva så? Ingen vits å lage noe styr ut av det... :yawn:

Min favoritt? Terra's Theme.
Nei, det var feil oversatt fra japansk til engelsk. [/b]
Jeg har både europeisk og amerikansk versjon av spillet. Der heter hun Aeris. Det er det jeg står ved. Det er bare idiotisk å si noe annet. Spiller du japansk versjon, så greit... for deg heter hun Aerith. Spiller du de andre versjonene så heter hun Aeris. Hvorfor lage noe styr over det?

Dessuten, hva får deg til å tro at det er oversatt feil? Det blir det samme som å si at The Beatles burde vært The Beetles, fordi det er slik det egentlig skrives grammatisk.
 
#22
Ikke at jeg er ekspert, men det har noe med lyden til "th" i Japan. Den skal visstnok være lett å blande med "s"-lyden eller noe sånt. Var noen på forrige forumet som forklarte dette bra.

Derfor er Aerith blitt til Aeris, og Malirith til Maliris.

Men for å være helt ærlig driter jeg i det, for heter hun Aeris i Europa, ja, da heter hun det.
 
#23
Det er mange. Jeg får vel starte med å liste opp fra forskjellige spill.

Final Fantasy VI:

Terra.

Final Fantasy VII:

Great Warrior, Red XIII's theme, Cosmo Canyon, Birth Of God, One-Winged Angel, Anxious Hearts, Shinra Co., Infiltrating The Shinra Tower, The Forested Temple, Wutai Ruins, The Great Northern Cave, You Can Hear The Cries of the Planet, og mange andre.

Final Fantasy VIII:

The Landing, The Extreme, Find Your Way, Don't Be Afraid, The Man With The Machine Gun, Lunatic Pandora, Succession of Witches, Compression of Time, SeeD, The Legendary Beast, The Castle, Maybe I'm a Lion, Force Your Way, Liberi Fatali.

Final Fantasy IX:

Her husker jeg ikke så mange titler for øyeblikket, jeg får legge til så snart jeg kommer på noen, jeg vet at det er veldig mange her og.

Ellers liker jeg også samtlige versjoner av Prelude.
 
#26
selvfølgelig har jeg en topp 5 eller no liste


1.otherwolrd-begynnelsen på ffx
2.suteki da ne-når tidus og yuna kliner
3.to zanarkand-introen til ffx
4.real emotion-fikk bare dilla-introen i x-2
5.sephirot theme-sisteboss på ff7
6.temple'et i besaid theme på ffx2-la la la la la la lalala*plystre*
7.crytal theme-rett før du skal velge navnet ditt på ffx



det var det.....
 
#27
Har ikke spilt så mange av Final Fantasy spillene, men uansett er musikken i Final Fantasy X stort sett best ... Her er min liste:

1. Ending Theme - FFX
2. To Zanarkand - FFX
3. Crystal Theme - FFX
4. Intro - FFX-2
5. Calm Lands - FFX

Syntes egentlig alle sangene i FFX er bra, men husker ikke navnet på alle ...
 
#28
Synes at terras theme og Aerith theme er de beste, men nesten all ff-musikken er jo genial. Bortsett fra X-2 som jeg syntes ikke var noe særlig. FFVII var det spillet med mest bra musikk.
 
#29
Opprinnelig skrevet av Eyreon@28.03.2004, 13.41
Den er ikke fin, men den er helt knall tøff; The Decesice Battle.
Også kjent som bossbattle theme fra FF6.
The Decisive Battle ble for øvrig også en del av lydsporet til Final Fantasy X. Låten, som blir spilt under kampen mot Yu Yevon inne i Sin, er for meg en ypperlig avslutning på den intense delen av historien. Virkelig herlig pianospilling.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#30
Opprinnelig skrevet av Taijpei@28.03.2004, 00.00
må nokk være. den sangen med Tidus å yuna i vannet.. har ikke spillt så mange FF spill. men Boss sangen på FF7 er også digg.
Suteki Da Ne... Vakker :D

Nobou Uematsu - Otherworld er også fet.
 
#33
Her er min liste:

Final Fantasy VII - Boss battle
Final Fantasy X-2 - Besaid island (hvet ikke hva den heter)
Final Fantasy IX - You are not alone
Final Fantasy IX - Gulgur Mountain (tror jeg den heter)

Jeg vet det er en god del fler men kommer ikke på hva de heter og det blir litt stress å forklare hvor de er å sånt. Redigerer inn flere når jeg kommer på mer...
 
C

Crizpy

Gjest
#35
Opprinnelig skrevet av Eyreon@28.03.2004, 13.41
Den er ikke fin, men den er helt knall tøff; The Decesice Battle.
Også kjent som bossbattle theme fra FF6.
I hear that! spess den av The black mages.
Arieth heter aries! sånn er det!
Hvis de oversatte feil fra Japan til usa, så har de sikkert retta på det. Så da blir det Aries
 
#36
Opprinnelig skrevet av Crizpy+01.04.2004, 12.59-->
<!--QuoteBegin-Eyreon
@28.03.2004, 13.41
Den er ikke fin, men den er helt knall tøff; The Decesice Battle.
Også kjent som bossbattle theme fra FF6.
I hear that! spess den av The black mages.
Arieth heter aries! sånn er det!
Hvis de oversatte feil fra Japan til usa, så har de sikkert retta på det. Så da blir det Aries[/b]
Min tjueåttende sans sier meg at begge er feil.
 
C

Crizpy

Gjest
#37
Heheh..stressmegihjel2k4..
Aeris heter hun.
Hvis de først laga FFVII på NTSC, så skrev Aerith, trur dere det er større kjangs for at de oversetter feil fra NTSC <-> PAL den det er fra Japansk version <-> NTSC?
Hvis dere tenker dere om, kan det være mulig..meeest sannsynig, at de oversatte feil til NTSC, men retta det opp i PAL så de ikke gjorde den samme feilen 2 ganger.
Skjønner dere rotet?
 
#38
Hu heter Aerith originalt og sånn er og blir det!

Fineste sang er Frontier village Dali (FFIX) mens tøffeste er Battle with Gilgamesh (FFV) Otherworld kan jeg intro og første riff på gitar :thumbsup:
 
#39
Hvordan i alle dager kan folk like Suteki Da Ne?
Jeg ville foretrukket en skrikende katt og en vrinskende hest fremføre Hit me baby one more time MED hastighetsforandringer utført av programmet Windows Lydinnspilling, helst fortere, men kanskje katten skal synge sakte og hesten fort?

Den sangen er hårrivendes grusom og ødelegger hørselen min. Det er en synd at jeg må skru av lyden i en så fin scene i spillet. Selve melodien er super, takket være en viss Uematsu, men vokalen høres ut som en varm, men allikevel ekkel fjert.

Nei, fy og fy, den sangstemmen bør kastes på Springfield TireFire og resirkuleres som aske. Gjerne begraves dypt nede i helvete for min del.

*grøsser*

Men for all del, fin melodi.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#40
Opprinnelig skrevet av JunJun-Pe@27.03.2004, 21.48
Selv synes jeg at Terra Theme fra Final Fantasy VI er den beste. Spesielt Piano versjonen er utrolig vakker.
Har du hørt Toki no Hourousha? Selve sangen som er basert på melodien? Den finnes på Pray-albumet. En helt fantastisk nydelig sang.

Velger kun å nevne en melodi fra hvert spill nå, men det er vanskelig nok. Skulle ha laget en hel liste, men det gidder jeg ikke.

FFI: Matoyah's Cave

FFII: The Promised Land

FFIV: Theme Of Love

FFV: Battle With Gilgamesh (eller noe sånt)

FFVI: Aria de Mezzo Caratere

FFVII: Aerith's Theme

FFVIII: The Landing

FFIX: You're Not Alone

FFX: Summoned Beast Battle

Av sangene er uten tvil Melodies Of Life og Toki no Hourousha best. Eyes On Me er veldig fin. Suteki Da Ne blir ødelagt mye av stemmen.