Den helt unødvendige tastaturelitismetråden!

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#22
Topre har også kommet med "billigversjon" av tastaturene sine:

Type Heaven: https://elitekeyboards.com/products.php?sub=topre_keyboards,1&pid=za0100

Men det føles nok ikke like solid og tungt som Realforce, som sitter som en murstein på skrivebordet (og den ser litt stygg og billig ut, imo).


Leopold kommer også med mini-versjoner, som ligner litt på Happy Hacking;

Leopold: https://elitekeyboards.com/products.php?sub=leopold,compact&pid=fc660c

Happy Hacking (most sex with laptop?): https://elitekeyboards.com/products.php?sub=pfu_keyboards,hhkbpro2&pid=pdkb400bn

Håper at de kommer i ISO layout.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#23
Bad Mongo fikk fist for den innramma Megadeth-plakaten.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#24
Vurderte Steelseries, og de virker rimelig bra kvalitet, men elefanten i rommet er den bokstavelig talt enorme Enter-tasten de ruller. Da blir det fort stress om man ønsker andre keycaps.

Libresse: Nå kommer jo straks CoolerMaster med et tastatur med Topre-taster med støtte for Cherry MX-keycaps, samt at det allerede er en prototyp ute for ombygging av eksisterende Topre-taster for å støtte MX-keycaps, så jeg tror kanskje Topre blir sett på som mer attraktivt snart. Føler ikke helt kroppen er klar for å cashe inn et Happy Hacking Keyboard bare for å teste lzm.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#25
Bad Mongo får mad props for det reneste promperommet jeg noengang har sett. Bor det noen der, eller står det bare på utstilling?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#27
Libresse: Nå kommer jo straks CoolerMaster med et tastatur med Topre-taster med støtte for Cherry MX-keycaps, samt at det allerede er en prototyp ute for ombygging av eksisterende Topre-taster for å støtte MX-keycaps, så jeg tror kanskje Topre blir sett på som mer attraktivt snart. Føler ikke helt kroppen er klar for å cashe inn et Happy Hacking Keyboard bare for å teste lzm.
But... Cooler Master D;

Greit med Cherry Keycaps da - siden man da får billig og megabra utvalg.

Det fine med Topre er at det er insane for typing og ganske bra gaming. Spørs litt hva du skal bruke det mest til.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#28
Cooler Master var ganske grelle før, men dagens utgave av eks. CM Storm-tastaturene gir mye smell for kronene. Blir produsert av samme fabrikk som Filco, og forskjellene går mest i småpirk. Så får man vurdere selv om det er verdt den store prisforskjellen.


Edit: De som er i salg nå, har ikke like mange logoer som det i videoen.

Edit 2: Ser ut som layouten er endra litt også, sånn at det ikke lenger er den samme som Filco/Ducky osv, men heller samme som Qpad, Func, Corsair og resten av røkla.
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#30
Skulle egentlig svare riffen sitt jobb-bilde med dette, men ble skrudd av Tapatalk:

 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#31
Hmmm, jeg får se på CM sitt nye da, for 2nd keyboard. Da kan det jo hende at det blir rimeligere (og lettere å skaffe).

Så bare keymodder man det herfra til månen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Ruller et Qpad MK-80 til feltbruk her i gården, herlig knastete og kos i stua uansett aktivitet. Som Bad Mongo veit har jeg også et Noppoo Choc Mini-tastatur (kjøpte det av ham), og det... vel, jeg kjøpte det bare for å ha et reservetastatur som ikke var rass (i reservehaugen finner vi også et fra Logitech, modellnummer "det kosta hundre spenn på Lefdal" og et Razer-hælvet jeg var idiot nok til å gi åtte hundre for en gang i tida, terningkast minus seks aldri kjøp), men... vel. Det har US-layout og er skikkelig lite, men gir likevel en awesome frihetsfølelse. Pluss at US-layout når man programmerer gir en real aha-opplevelse fordi det plutselig gir mening å skrive krøllparenteser, dollartegn og klammer. Så: Jeg orker ikke legge meg noe mer i selen for å skaffe tastatur selv om jeg også får ståpels av å se et matt, koksgrått tastatur i fullstørrelse uten noen andre merker enn en rød escape-tast.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#34
Da er det på sin plass å tipse om dette:

Granite Set (PBT, dye-sub, DSA)




Taster til Cherry MX i DSA-profil (flate, med sfærisk overflate). PBT + Dye sub (top nice). Alle norske tegn inkludert (Om man kjøper settet Intl: NO, SW, FI, DK, ES, UK). Må forhåndsbestilles. I utgangspunktet utløper fristen om tre uker. Prisene går ned jo flere som kjøper. Løp og kjøp!


Deksthority-tråd
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Kakarlsen. Din jævel. :argh:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#37
Det er tastatur-taster (er tastehetter et ekte ord?). Om du synes det der er et uoversiktlig gruppekjøp, ikke klikk her.