Den helt unødvendige tastaturelitismetråden!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#41
Du har mye i vente, agra.

Ikke fornøyd med plastramma til Filco? Vil du fritt velge tastetyper? Ikke noe problem: KMAC 2



Så her ryker det ytterlig noen høvdinger på tastebrytere og tastehetter før man har et komplett tastatur
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#43
Dette er den verste tråden.

Dette er det jeg skriver på og den er en haug med ræv, men hva så? Bare at det ikke er trådløst og den musa vet jeg ikke hva er. Men det er et keyboard og det funker.


Denne er derimot det jeg gamer på og den eier. Lyser opp, har tommelstikke og jeg vet ikke hva. Det jeg skulle mangle av knapper har jeg på musa.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#44
Jeg 2nder G13.

Men det er membrane, så det er egentlig litt crappy/skittent/ekkelt.

Det funker kjempebra til MMO-økter, da membrane er sånn litt greit å hamre på og du trenger ca 30 keybinds, man får ca. 200% bedre skillz. Razer, ugh, har gitt ut en med Cherry-MX taster, men... Razer: http://www.razerzone.com/gaming-keyboards-keypads/razer-orbweaver.

Jeg skjønner ikke folk som har el-crappo keyboards/mice når du bruker dataen 10+ timer om dagen, det er lzm det du bruker for å interface med den dumme maskinen. Personlig synes jeg det er mye viktigere med kvalitets keyboard & mus enn nyere grafikkort.

But but... YMMV.

----

Det eneste jeg har å utsette på Topre switcher er at det ikke er så lett å oppdrive taster. SPESIELT for ISO. Så om man vil pimpe det opp så.... ja, så er man litt fucked.

Så det er litt fristende å gå helt @kakarlsen og kjøre Cherry Browns (tror de ligner mest på Topre?) og pimpe det helt opp til hjemmekeyboardet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#45
Noe jeg ofte sliter med som er vanskelig å bedømme på forhånd er ghosting. Er det det det heter? Når du får konflikter hvis du trykker for mange taster samtidig og ting går litt i stå. Husker jeg sleit noe vanvittig med dette i UT og gikk igjennom minst tre semi-dyre tastarurer som utgikk fordi jeg kunne ikke skifte til raketter eller flak mens jeg strafet på skrå.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#48
Pff. Eks Corsair K65 til 599,- og tidligere nevnte CM Storm Quickfire har det. Mener det gjelder Qpad også. Og det funker med USB-tilkobling. Mange andre tastatur med NKRO, krever at du bruker PS/2 for at det skal fungere.

Edit: For å pirke litt er det "blocking" du beskriver. Ghosting er når du trykker inn eks. tre taster samtidig, også er det en fjerde tast som blir registrert.

Her er mer om dette.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Qpad har NKRO ja, og hvis du er ute etter en kjapp løsning la jeg merke til at i katalogen til Teknikmagasinet spesifiseres det faktisk hvor mange tastetrykk som registreres i slengen på hvert tastatur. PS de fører Qpad så det er min anbefaling.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#50
Pff. Eks Corsair K65 til 599,- og tidligere nevnte CM Storm Quickfire har det. Mener det gjelder Qpad også. Og det funker med USB-tilkobling. Mange andre tastatur med NKRO, krever at du bruker PS/2 for at det skal fungere.
I serien rimelige "gamer"-tastatur med NKRO glemte jeg å nevne Func KB-460. Det føler jeg er verdt å trekke frem fordi det er et av veldig få som leveres med hel-norske taster.

 
Sist redigert:

Jante

privileged CIS shitlord
#51
Hva er de vesentlige forskjellene på de forskjellige bryterne?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#55
Dyrt er jo bedre. Det sier seg jo selv.



Førevar disclaimer: neida, joda, neida såklart kvalitet koster mer.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#56
Og i andre nyheter ramla jeg over dette på jobb i dag


(Hei @Novastrum )

Det føltes ganske mushy ut. Mener å huske de var mer light-weight back in the day. Sikkert membranen som har stivna med tiden. (evt er det fullt av dritt)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#59
Får vel postulere i denne tråden jeg og.



CM Storm Quickfire TK, MX Blue-brytere. Grei kvalitet og litt fEzTliG layout(så og si like kort som et TKL uten å ofre numpad.)



Ducky YYY TKL, MX Red. Dette er da varianten med nordisk ISO-layout samt graverte PBT-caps. Har LED-er med masse fancy mønstre og faenskap, men jeg gadd ikke ta bilde av det. Kabelen er fra Pexon PCs.



Nærbilde av graveringen. Capsene ser ut som ost.



Ducky Mini med nordisk layout, MX Red derigårn. Dette er det jeg bruker daglig. Som dere sikkert ser så matcher ikke tastene til høyre helt med nordisk layout, umulig å få tak i et originalt Ducky-sett med nordiske tegn på nå for tida så jeg måtte improvisere litt og gå for et britisk. Gjør meg fint lite. Spacebaren snudd opp-ned fordi det føles bra. De røde WASD-tastene fikk jeg faktisk med YYY-et, men jeg slang de på dette siden de fleste andre capsene her er ABS mens YYY-et er 100% decked out i PBT. Sløyfa og nyan cat-rekka er PBT og sammen med de rosa tastene, kabelen og lilla backlight er det kawaii så det holder.



:3



Med lyset på full guffe. Smekket inn den gule kabelen siden den rosa desverre var DOA og jeg venter på en ny.

Kjør debatt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#60
Hei @Libresse:


(som Erketor var så flink å linke til)

Veldig bra å se at CM har gått tilbake til 1,25-bredde på hele bunnraden (bortsett fra space da seff), slik det meste av løse tastesett er. ISO er ikke bekreftet enda, men om prisen er riktig blir det nok et kjøp her ja.

Edit: Ny utgave av det MX-baserte også. Med mindre det blir noe særlig dyrere enn det de selger nå, ville jeg venta på dette:



Fonten er litt fæl, men samme 1,25-bredde på bunnraden sånn at man kan velge og vrake i tastehetter.
 
Sist redigert: