Den lille store VR-tråden

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har ikke testet noe av dette selv, men ser at Hawken ikke er nevnt og jeg mener det var ett av de første spilla med okkuløs-støtte. Det er gratis på steam.
 

Lodin

Der Waaaah
Det var og en bæsjehaug med pul da jeg testa det, men det kan vel ha blitt fett og om man kan titte rundt i cockpiten er det eibart. Microsoft, gi ut et nytt Mech Warrior!
Terje: funker den uten problemer når man plugger den i? Har hatt en stikke, en gamepad og et minikeyboard fra Saitek og det var alltid no dritt med dem fordi driverne var en haug med pul som ikke ville samarbeide med Windows. Eller DOS for stikka sin del.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg likte Hawken en god del da jeg testa! Men ja, du kan ikke gå inn med en forventning om en mechasim. Det er mer en Quake eller UT99 med robot-tema.
 

Terje

mostly harmless
Stikka har funka helt fint hittil den. Eneste var at musepinnen som står på siden av throttle-kontrollen ikke ville være med den ene kvelden. Litt kjipt da jeg har mappa den til å se seg rundt med. Har ikke fått testa nok til å vite om det er et vedvarende problem enda.
 
Du bør sjekke ut WeArVR også. En side som har masse forskjellige spill/demoer samlet for en Oculus eier.

Du bør definitivt teste ut Tetris til Oculus.

Bare meg som tester det ut. Var mitt første Oculus gameplay opptak.
Gikk ikke for highscore for å si det sånn.


Anbefaler dette spillet også. Det eier. Fås på Steam.
Og ja, spillet heter AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! for the Awesome
 
Sist redigert:
Og med kvaliteten så mener du... ?
Altså, oppløsningen kan bli bedre og det skal den også. DK2 er en massiv forbedring fra DK1.
DK2 bruker Samsung Galaxy Note 3 skjermen og nå som Note 4 er ute med 2560x1440 oppløsning så er det trygt å anta at CV1 vil benytte seg av dette, eventuelt høyere oppløsning også.

Jeg er alt annet enn skuffet over Oculus Rift. Men så tar jeg det for hva det er også, et produkt under utvikling.
DK2 er ikke for alle. Må tåle litt knoting. Men mesteparten av dette vil være eliminert til du får kjøpt CV1 i butikken.
 

oma

Village Drunk
Vil det komme en DK3? Eller er det like greit å gå for DK 2 nå om jeg ikke takler ventetiden? Altså, jeg tenkte jeg skulle prøve å få tak i DK3 (om det kommer?), men om det ikke kommer, så kan jeg like godt kjøpe DK2.
 
DK3 har egentlig ikke blitt nevnt, kun CK1 prototype. Men i og med at CK1 sannsynligvis blir solgt neste år så tviler jeg nok på at det blir en DK3. Så hvis du ikke orker å vente så er det bare å hive seg på DK2.
Jeg angrer ikke for å si det sånn. Billig er den også
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg lurte først på det selv, men så fant jeg ut at både lansering og en eventuell dk3 er såpass langt unna at jeg bare bestilte meg en dk2 likevel.
 

Lodin

Der Waaaah
De påstår den har 1080P og rendrer 120FPS. Bare så synd en PS4 ikke gjør det. :v
Et annet problem er såklart spillutvalget. Valve sin dings og Oculus kommer til å ha over 9000 titler klare rett etter launch mens Sony kun kan tilby COD17, Fallout 4, Titanfall 2 og Uncharted 4: FPS Edition.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
De sier at PS4 gjør støtter 120FPS! Kanskje ikke via den HDMI-utgangen men …

Morpheus vil helt sikkert ikke funke på en PC? Vil jo ha VR-porr og, men kan kanskje streames via browseren på noe vis??
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det kan jo hende at spillene som blir laget til Morpheus rett og slett blir mindre avanserte grafisk sett, for å klare og dytte ut grafikk i 1080p i 120fps?
Er ikke det en av tingene de har funnet ut med Oculus Rift, at grafikken ikke trenger å være like bra rett og slett fordi den føles bedre når det er i 3d?
Litt som at mye av grafikken på 3ds ikke føles så "kjip" når man ser på det i 3d fordi dybdefølelsen fjerne en del av det? Eller? Nei, jeg vet ikke jeg. Ser vel strengt tatt mer frem til vr-løsningen til Valve.