Den lille store VR-tråden

Shinra85

Spillegals effort emo
#82
Hø hø hø. Rasende festlig bruk av VR, regner med at alle venna mine ville gjort noe sånt så jeg vil ikke prøve det der, for å si det sånn ;) ;) ;)
 
#84
Føkk @Novastrum og den kule Riften hans, nå er det ikke bare han som er kul! For jeg har også VR!



Google Cardboard. Jeg har tilfeldigvis riktig mobil (Nexus 5), så jeg bestilte greia fra deal extreme. Ser de har fått inn utgaver med stropp til hodet så man kan bruke den handsfri og, det hadde jo vært kjekt. Man kan også skjære skjære opp selv (gjør man det kan man vel bruke hva som helst av Android-telefoner).

Det fungerer faktisk overraskende bra. Har testa et par demoer nå, og romfølelsen er der absolutt, selv om det ikke ser like bra ut som med maskinkraften til Macbook pro-en til Novastrum. Blir fortsatt sjøsyk som faen. Tror jeg skal duct-tape meg en hodestropp og, så jeg kan teste dette med kontroller.
 

Lodin

Der Waaaah
#88
Kraken er en ting hvor du er på ei strand og vandrer ut i havet og på bånn. Så møter du en kraken. Nei, jeg skal aldri under noen omstendigheter spille det såklart.
Dreadhalls, Affected og Alone er mer som Amnesia og vistnok anbefalte også så de skal jeg heller ikke spille.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#89
Totoro og Spirited Away-scenene. Så skal du ha meg på besøk for å teste de, siden det aldri gikk den veien med Novastrom
 

Lodin

Der Waaaah
#91
Euro Truck 2 har og full støtte, men der må man såklart lese mye som har liten skrift så jeg veit ikke åssen det passer. Er sikkert litt bedre med det nye devkitet.
Half Life 2 er vistnok jævlig fett om man legger inn SMOD så man har fysisk kropp. Portal også.
 

Terje

mostly harmless
#93
De som har prøvd det i Elite Dangerous er ekstatiske ihvertfall. Burde være bra siden de bestemte seg for å støtte Oculus ganske tidlig og har utviklet spillet med det i bakhodet. Men det koster fortsatt en del å bli med på betaen.
 

Lodin

Der Waaaah
#95
Men i likhet med Eurotruck har jo det jævla mye info man må myse på hele tida. Hørte ihvertfall det var et problem med Elite og første devkitet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
De som har prøvd det i Elite Dangerous er ekstatiske ihvertfall. Burde være bra siden de bestemte seg for å støtte Oculus ganske tidlig og har utviklet spillet med det i bakhodet. Men det koster fortsatt en del å bli med på betaen.
Kjøpte beta-axx her om dagen, 500 smekkers. Og det eier.
 

Terje

mostly harmless
#99
Backa ikke du høyt nok til å ha beta-tilgang allerede? Var sikker på at det var du og jeg som gikk drithøyt i den startern. Men jeh, har beta tilgang jeg også, men har ikke lagt så mye tid i det enda. Kjøpte meg en Saitek X52 Pro stikke for et par uker siden og har prøvd meg litt et par kvelder. Ca. én million funksjoner på den greia. Har ikke helt fått teken men det kommer seg:



Denne her pluss Oculus i Elite er nå min våte drøm. Men tanken på å lære å bruke det spetakkelet uten å kunne se..
 

Novastrum

Feminist-elitist
Bestilte meg en Oculus Rift. Nå trenger jeg bare tips til demoer og ting eg absolutt bør laste ned og ha klart til riften havner i postkassa. @Novastrum? @Rocky? @Klaymen?
Grats!

Anbefaler å teste disse som første demoer, da de er svært lite kvalmefremkallende, og imponerende:
SightLine: The Chair
Titans of Space
RiftMax (husk å installere codeker)
Proton Pulse

Når man begynner å bli vant til opplevelsen kan man gå opp et hakk:
Lava Inc.
Half-Life 2
Don't Let Go

Ellers er det en haug med demoer som er verdt å teste ut. Den offisielle oculus-portalen har en ålreit liste her:
https://share.oculusvr.com/category/toprated

Har ikke fått DolphinVR til å fungere enda, men både Windwaker og Metroid Prime ser herlig ut.