Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

For all del enig (bortsett fra at originalspillet er overvurdert :D), men det jeg savner er litt attitude liksom. Alt vi fikk her var en prosedyrisk showreel av spillets start slik de ville laget det i FFXV med den etter min mening hittil artistisk/grafisk kjipeste versjonen av dette universet hittil. Det virker uinspirert liksom. Jeg ser ikke spor av den tidvise galskapen som gjorde FFVII til FFVII. Det kan være de bare forsøker å betrygge folk med en konservativ, liten trailer da og at gnisten kommer senere.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Spillet kan aldri innfri totalt uansett, derfor jeg alltid har ment en remake er en dårlig idé (så med Den Fete Hest her) men når de først gjør det... ja i ordene til min bror:

Ah så den nå

Den ser sykt bra ut ja

Må ha det

Liten tvil om det
At det er laget i FF15-motoren er liksom greit nok, de har den og den er der så ikke så mye å utsette på det.
 
En annen ting som ble vist fram i går er Ni No Kuni 2 og det ser selvsagt bra ut:


Noen som fullførte originalen? Fikk lyst til å plukke den opp igjen nå, ga meg etter et par sittinger siden det kom i en periode der jeg fikk kreft av spill som varer lenger enn 12 timer :yoshi:
 
Det forklarer kanskje den uspektakulære looken ... Synes dette høres litt spennende ut da. Åpner for å eksperimentere med gameplay mellom episodene, ta feedback fra spillerne og å gå i dybden istedenfor å klippe vekk. Square pleide jo å si de ikke kunne lage remaken før fordi det ville blitt for dyrt med moderne teknologi. Likevel ikke helt sikker på om jeg stoler på et firma som snart har brukt 10 år på ett spill (FF15) med noe episodebasert ...

Jeg caller det nå da, første episode er sikkert open-world Midgard full av MMO-aktige sidequests og stopper når man kommer til verdenskartet.
 
Honey Bee Inn er blitt bekrefta å fortsatt være i spillet, men noe sier meg at de dropper mesteparten av den biten fra remaken. Regner med at de får både fans og Waluigier til å ræge hardt. :v

E: Folka som mekker Naruto-spilla er vistnok med på dette prosjektet på no vis. De spilla er vistnok helt ålreite om man like kildematrialet så hvem vet.

Jo også ser jo DotT ganske noice ut i ny utgave. Lurer på om de har gjort noe med kontrollen for Sony sin utgave.
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
DOTT:RE ser ut akkurat slik det ser ut i hodet mitt etter å ikke ha spilt det på noen år, så det er med andre ord perfekt.
Anngående kontrollen på PS4 så styrer venstrestikken markøren, og et radial-verb-hjul dukker opp når man trykker firkant. Regner med at det er noe lignende på PC, så slipper man at alle verbene tar opp halve skjermen.
Mer:
http://www.destructoid.com/day-of-t...slick-interface-works-flawlessly-324839.phtml

Ser at de skal lage ny versjon av Full Throttle, og det er samme selskap som har fått ansvaret, så blir vel lignende gjennomgang. Spilte det igjennom tidligere i år, og kan egentlig ikke se for meg hva de kan gi til opplevelsen. Spillet er fortsatt en ganske generisk og kort historie og grafikken har holdt seg veldig bra.

Nå håper jeg bare på samme behandling av Sam & Max: Hit the Road. Telltalespillene var ikke det helt store for min del.
Loom hadde også gått ann, men der er jo VGA og PC-speaker mye av sjarmen for min del.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Mer FF7R-info!

Les alt men angående synsinga til Lodin sier de
"-Cross-dressing is obviously in the game, but Nomura didn't design it yet."
Blir å eie uansett.

Og
- How will the battle system look like?
Kitase: Unlike the encounter battles in the original version, we were aiming for a seamless active battle like shown in the video.

Nomura: Regarding the speed of the combat, as well as the sensation of tempo, we have considered something alongside Dissidia FF that you can play without stress. The degree of action would feel like Dissidia FF > KH > FF7 Remake.
:eek:

Kitase: We are not going to remake a game so you only play for nostalgia. We want to make the hearts of the original fans pump. We are adjusting the storyline with this idea in mind.
:O :O
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kanskje ikke så mange som spiller Tribes Ascend lenger, men den siste oppdateringa føler jeg potensielt viser problemet jeg har med mikrotransespill og jeg vil rante.

https://docs.google.com/document/d/1yzN7KdUn0mFrZGHjcM8CUMSy8aV-WzYlu3NB3hyo760/pub

De innfører endelig mange/alle av endringene som fansen har bedt om siden starten. Den eneste grunnen til at dette ikke har blitt gjort tidligere er - etter min mening - fordi disse systemene ikke motiverer til å bruke penger på spillet.
Ett eksempel på dette er hvordan Ascend før hadde 'classes' du måtte individuelt låse opp for så å låse opp de diverse våpnene og modulene til hver klasse. Slik det fungerte i de eldre spilla og sånn som det kommer til å fungere etter denne oppdateringen er at du kun har tre vektklasser og kan fritt skreddersy oppsettet som du vil. De fleste synes dette var et mye gøyere og involverende system men det er kanskje ikke så vanskelig å se at det ikke er like lett å lage en "FANGER ALLE NÅ"-modell rundt det.

Selv om du argumenterer alt du vil for hvor balansert det er, at du ikke kan "kjøpe oppgraderinger", at du kan kjøpe alt med pengene du får ved å bare spille og alt det der, så føler jeg det som regel går ut over designet av spillet hvor målet blir å motivere til pengebruk fremfor å bare lage et bra spill. Du kan i tillegg argumentere for at det handler ikke lenger om å lage et spill som byr på en god opplevelse men heller en som er vanedannende, og som ikke nødvendigvis er det samme.

tldr: Ser på denne oppdateringa som et klart eksempel på "jaja ikke mer å tjene her, kan likesågreit bare gjøre spillet gøy da".
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Shadow Complex er gratis! På.. PC?! :eek:

https://www.epicgames.com/shadowcomplex/

Catchen er at det må lastes ned via launcheren til Epic. Virker som de prøver å få i gang no butikkgreier der. Du kan laste ned Unreal Tournament 4 alphaen mens du er der da.

E: Testa ut4 litt og det begynner jaggu å komme seg. Det er helt spillbart og etter å ha testa noen runder online virket alt til å fungere helt greit. Det eneste som er alphaete er placeholderteksturer og mangel på kart.
 
Sist redigert:
Turok kommer til Steam denne uka. Blir å teste siden Turok, men de har jaggu ikke gjort mye med porten. Litt mindre tåke om ikke annet. :v
 

Oppi alt dette maset med en eller annen drittfilm ingen bryr seg om er det godt at vi har Krigsskinke å støtte oss på. Mange har ofte spurt hva som hadde skjedd om Imperiet møtte Imperiet og svaret er klart. Den minste fregatten i denne traileren er en tiendedel så stor som Super Star Destroyeren til Vader. Problemet er bare at Imperiet fra Star Wars har 800 Star Destroyere mens Krigsskinka har flere titusen og mange av dem er jævla mye større. :smugdog:
 
Sega skal lage... Dreamcast 2! :brainfuck:
Lol. Om det har noe som helst substans tipper jeg det blir enda en OUYA, men at denne har fokus på gamle spill fra Sega sine arkiver samt diverse Angry Birds og annet rask. Spesifikasjonene i linken har jeg ingen tro på for den legger maskina på nivå med PS4 og Bone, men med bedre skjermkort. Kanskje det er en Steam-machine med masse Sega-spill innebygd?
 
Nei vent, prisen blir enda høyere om du bor i Nårge. De runner såklart opp til kroner og når du legger til porto og toll havner den på ca. 750 Euro, eller 7273.32 kroner.
Tipper Vive faktisk ender opp billigere siden den blir solgt rett herfra i det minste.

 
Vet ikke helt, synes ikke den så så mye værre ut enn andre utlysninger. Hvis du skal ha deg en jobb innen programmering så tror jeg du må belage deg på overtid en gang i blant.