Kanskje ikke så mange som spiller Tribes Ascend lenger, men den siste oppdateringa føler jeg potensielt viser problemet jeg har med mikrotransespill og jeg vil rante.
https://docs.google.com/document/d/1yzN7KdUn0mFrZGHjcM8CUMSy8aV-WzYlu3NB3hyo760/pub
De innfører endelig mange/alle av endringene som fansen har bedt om siden starten. Den eneste grunnen til at dette ikke har blitt gjort tidligere er - etter min mening - fordi disse systemene ikke motiverer til å bruke penger på spillet.
Ett eksempel på dette er hvordan Ascend før hadde 'classes' du måtte individuelt låse opp for så å låse opp de diverse våpnene og modulene til hver klasse. Slik det fungerte i de eldre spilla og sånn som det kommer til å fungere etter denne oppdateringen er at du kun har tre vektklasser og kan fritt skreddersy oppsettet som du vil. De fleste synes dette var et mye gøyere og involverende system men det er kanskje ikke så vanskelig å se at det ikke er like lett å lage en "FANGER ALLE NÅ"-modell rundt det.
Selv om du argumenterer alt du vil for hvor balansert det er, at du ikke kan "kjøpe oppgraderinger", at du kan kjøpe alt med pengene du får ved å bare spille og alt det der, så føler jeg det som regel går ut over designet av spillet hvor målet blir å motivere til pengebruk fremfor å bare lage et bra spill. Du kan i tillegg argumentere for at det handler ikke lenger om å lage et spill som byr på en god opplevelse men heller en som er vanedannende, og som ikke nødvendigvis er det samme.
tldr: Ser på denne oppdateringa som et klart eksempel på "jaja ikke mer å tjene her, kan likesågreit bare gjøre spillet gøy da".