Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

... hvis du vil jobbe i spillindustrien.

Softwareindustrien generelt, i hvert fall her jeg er (San Francisco bay area), har etter hvert skjønt at de beste programmererne har kjøpers marked, må «lokkes», og en ting man lokker med er at man behandler folk anstendig med tanke på overtid og feriebetingelser.

Spillindustrien flyter av og til på at alle drømte om å lage spill som liten, så mange biter i seg alt for mye.
 
Etter det jeg har skjønt er det kun snakk om å holde de gamle spilla oppdaterte for moderne hardware. Tviler på at det går ut på mer enn å sørge for at de kjører ok.
 
Launch-trailer og slippes på onsdag. Jævlig pent og mye mer variert enn ETS2. Prisen blir 20 Euro og da får man med California og Nevada. Fler delstater og også Canadia og Mexico følger som DLC. Er forøvrig bare to trucker med forskjellige varianter med i starten og det er fordi de mangler lisenser til annet og ikke vil ha falske merker lenger. De har såklart allerede Volvo i ETS2 så de og Mack (Optimus Prime er svensk) dukker nok ihvertfall opp.
 
Blir nok knall å sitte bak spakene og simulere en lastebil kjøre på rette endeløse amerikanske ørkenveier :D
 

Novastrum

Feminist-elitist
Det er en dag å feire.
Husker jeg spilte det første gang på en rå Pentium-maskin på Akers Mic, tror det var den like ved musikksjappa i/ved tollbugata. Det var det kuleste spillet jeg hadde spilt.
Fikk først sharewareversjonen, og noen år senere fullversjonen på 486-en og brukte i årene som gikk flere tusen timer på å mekke baner til det. (no joke)
Kan vel nesten si at det var min ungdomstids Minecraft-ekvivalent.

PS: Akers Mic R.I.P. in peace

Edit: hvis noen har lyst til å teste noen av banene jeg fortsatt har, så kan jeg laste de opp på dropbox etterhvert.
 
Sist redigert:
I've got balls of steel!

Her er en tidlig anmeldelse av no slag av ATS. Squirrel var forøvrig en av de første til å hype forgjengeren.

Jo også blir Arizona første DLC og er gratis. Gleder meg til å kjøre fra Frisco til Vegas siden jeg bussa den strekka i 98. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var vel Penn og Teller, fra Penn and Teller, som sto bak Dessertbussen i sin tid også?
 
Ja, det var det jeg mente sånn sett. Kan jo ikke se for meg at det ble laget for noe annet enn troll?
 
Penn and Teller: Smoke and Mirrors var et Mega CD-spill som aldri ble slippi. Det hadde masse videoer med korttriks og sånn man kunne imponere venna sine med. Det var også masse ræva minigames som Desert Buss. Det var også en ræva 2D plattformer hvor man var en av de titulære heltene som måtte samle dill som duer og kortstokker før en opptreden. Det ble lekka av en utvikler med P&T sin velsignelse.

Vil ikke ha remaken av Desert Buss all den tid SCS driver å mekker Euro Buss Simulator med kartet fra ETS2. :yoshi:
 
Oh shit! Darkmaus er Dark Souls med mus sett ovenfra med stilsikker grafikk. Stim Jerling ser ut til å elske det så dette blir copp.
 
Dæven, sånn det skal være. Vekk med skrekk-effekten og inn med brutalitet og fuckings He-man som helt. Spill for ekte MÆNS!