Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

EDF! EDF! EDF! 4.1 dukka opp på Steam i går av en eller annen grunn og porten er vestnok veldig bra. Blir å eie.

Jo også har Capcom endelig brekrefta at Dead Rising 1 og 2 kommer til PS4 og Bone. Mer spennende er det at 1 også dukker opp på PC.
 
Så ille blir det nok ikke. De sleit i de tidligere dagene, men nå er de blitt mer rutinerte så jeg ser for meg at greia på det meste slutter neste sommer.
The Wolf Among Us er unntaket, men det er fordi de lisenserte no musikk de mista rettigheta til og det var no kuk med en av skaperne av orginalserien.
 
Ny Nintendo konsoll i år! \o/



Dette er en mini-NES som kommer med 30 innebygde spill. Spillene som følger med:

  • Balloon Fight
  • BUBBLE BOBBLE
  • Castlevania
  • Castlevania II: Simon’s Quest
  • Donkey Kong
  • Donkey Kong Jr.
  • DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
  • Dr. Mario
  • Excitebike
  • FINAL FANTASY®
  • Galaga
  • GHOSTS’N GOBLINS®
  • GRADIUS
  • Ice Climber
  • Kid Icarus
  • Kirby’s Adventure
  • Mario Bros.
  • MEGA MAN® 2
  • Metroid
  • NINJA GAIDEN
  • PAC-MAN
  • Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
  • StarTropics
  • SUPER C
  • Super Mario Bros.
  • Super Mario Bros. 2
  • Super Mario Bros. 3
  • TECMO BOWL
  • The Legend of Zelda
  • Zelda II: The Adventure of Link
Prisen i statene skal være 60$ så forbered din bedre halvdel på at årets julegave havner på rundt 1000 lappen her på berget.

En liten oppdatering her. Det ser ut til at nettbutikkene legger seg på rundt 800kr nå, noe som er dyrt som forventet, men overkommelig.

Saus: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3786960
 

Novastrum

Feminist-elitist
Hadde vurdert den med composite-utgang. Haxxa Wii med classic controller er nok en bedre løsning.

Edit: mener sjølsagt NES-kontroller repro som jo ser ut til å ville funke med Wii også.
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Om man uansett skal haxxe, er det vel like greit å gå for en liten Raspberry med emulator. (om man finner en vanlig PC for upraktisk) Da kan man jo bruke hvilke kontroller som helst. (det finnes USB-adaptere til alt) Sjarmen her synes jeg rett og slett er innpakningen.

Denne typen greier gir liksom ikke rette feelsa:

 

Novastrum

Feminist-elitist
kak: egentlig enig, men boksen ser man jo ikke uansett hvis man bruker en wii, og med den nye NES-kontrolleren får man trådløs kontroller på en gammel CRT-TV, som jo er viktigere enn åssen boksen ser ut.
 
Sega hadde ikke så mye å by på under E3 og valgte istedet å gå fort nå som Comic Con driver på. Masse Sonic med andre ord.
Ser ut til at Generations 2 er en ting. Det spillet var ganske ålreit så jeg er vagt håpefull.

Sonic Mania virker dog mer spennende. I praksis en ROM-hack av de gamle spilla hvor de remixer klassiske brett og introduserer noen nye. Vil ha.

Og til sist viste de fram denne saken. Må ha!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hyper Light Drifter er jo også ute på Xbone og PS4 nå (og Mac hehe), kan jo minne om at det ble godt mottatt av Eurogamer og - langt viktigere - står på min årsbeste-liste. Litt kort, men innmari tajt så lenge det varer.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg har sterkt vurdert det men var redd for at det skulle være for langt til at jeg skulle kunne spille det ferdig. Kort er gort.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Steam hevder jeg har spilt det i ti timer, da har jeg ikke akkurat 100%-a det men brukt litt ekstra tid på å finne hemmeligheter. Har litt lyst til å gå tilbake til det, og utviklerne har lagt til en del ekstra snacks siden launch - som så klart er med i konsollutgavene - som kan være artig å teste.
 
Gamescom foregår så da dukker det opp diverse. Noe av det er ikke voldtekt av Metal Gear.

Jokke-Laila fortsetter å se bra ut:

Dead Rising 4 vil jeg spille:

Detta her var utrolig pent:

Pupp og Feil 2 sitt SP ser ut til å være ganske kult COD:

Såklart er Deadshot og Harly også med i Injustice 2:

Og til sist kan det vel nevnes at Nier: Automata kommer til PC. Syns også de burde porte det første.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)

Ei god manusforfatter-venninne (og samtidig en aldri saa liten crush) sitter paa stand paa Gamescom idag med dette spillet, som hun har skrevet historien og dialogen til helt alene. Jeg er selvfölgelig igang med del 1 for tida (men sliter med aa finne point'n'click-grooven). Bare repper spillet hennes litt her, jeg. Del 1 er ihvertfall skikkelig pent og har et stilig univers.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da er jaggu Deus Mariekjeks Go ute også, antageligvis for å prime publikum for lanseringen av det fjerde hovedspillet om ei snau uke. Det ser jo kult ut, men har <Kjent Ubi-Franchise> Go-formelen fortsatt mer å by på? Jeg antar det??

 
Uglegutt begynner ende-faens-lig å nærme seg. Slippdato annonseres under PAX og jeg blir ikke overaska om det er da det døttes ut.
Uansett kan man se Jimmern spille betaen/demoen imens.