Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
PC-porten av Little King's Story fikk jo en ikke spesielt blid mottakelse, rett og slett fordi det var så kjip ytelse og annet rusk inni den. Hva gjør du da når du er en stakkars PC-porter og ikke veit din arme råd for hvordan du skal få fiksa dritkoden din? Du kan jo for eksempel hyre inn Durante til å rydde opp i rotet ditt. Vel verdt en les hvis du bryr deg om hvordan spill kan skrus sammen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
South Park: The Fractured But Whole er utsatt igjen. Ubi sier det skal komme ut "en gang i neste regnskapsår". Så det kan være når som helst fra april 2017 til mars 2018. D;
 
Steam har drept Greenlight og den nye greia heter Direct. Hovedforskjellen denne gangen er at utviklere må sende inn info om spillet deres og firmaet selv. Det mange mindre utviklere såklart gneldrer over er at de og må betale et depositum til Valve som så blir tilbakebetalt når spenna ruller inn.
Blir jo spennende å se åssen dette funker og om ikke annet kan folka gå til Sony.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ånei, blir vi nødt til å klare oss uten tre tusen hønngamle mobilporter og asset flips med så brusten engelsk at det ikke lenger er morsomt på forsida hver dag? Trist!

Nei, Steam er blitt et sted hvor det ikke er noen vits overhodet å sjekke hva som er nytt, for det er nesten utelukkende rass som blir sluppet der nå om dagen. Jeg er for at indies og hvær mann´sen skal få sin del av rampelyset, men det finnes forhåpentligvis en mellomting mellom å betale ett øye og fem liter blod for å komme på Steam slik man måtte før, og dagens "vi hadde i utgangspunktet tenkt å iallfall gløtte på nye spill vi selger, men fant ut at vi ikke gadd"-holdning. Vi får håpe at dette er en endring til det bedre.
 
Ånei, blir vi nødt til å klare oss uten tre tusen hønngamle mobilporter og asset flips med så brusten engelsk at det ikke lenger er morsomt på forsida hver dag? Trist!

Nei, Steam er blitt et sted hvor det ikke er noen vits overhodet å sjekke hva som er nytt, for det er nesten utelukkende rass som blir sluppet der nå om dagen. Jeg er for at indies og hvær mann´sen skal få sin del av rampelyset, men det finnes forhåpentligvis en mellomting mellom å betale ett øye og fem liter blod for å komme på Steam slik man måtte før, og dagens "vi hadde i utgangspunktet tenkt å iallfall gløtte på nye spill vi selger, men fant ut at vi ikke gadd"-holdning. Vi får håpe at dette er en endring til det bedre.
Folk som ga ut småspill som Stardew Valley og Undertale har ihvertfall sagt at å måtte fronte 5000 dollars hadde vært umulig.
Ikke at jeg tror Valve går for en så høy sum.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei. Det er ingen som gjør det. Fordi det er et tall noen har dratt ut av ræva si.
 
Og de noen jobber hos Valve og har sagt at det kan komme til å koste mellom 100 og 5000 dollars. Kanskje. Muligens. Vi får se.
Og da hadde jeg vært nervøs om jeg var en plucky liten indie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke drit deg ut a Lodde, hadde du hauka indiespill ville du ha ramla på bakken og spytta over at spillet ditt totalt fikk tre sekunder på forsida før femti pakker med pay to win-stæsj og hundre parodi-simulator-spill rusha det ned i hælvete. Hvis det blir for dyrt å selge på Steam, selg på itch.io eller noe sånt isteden. Jeg kan eksportere Standard Asset Project-mappa fra Unity og selge det der for $99 om en halvtime hvis jeg gidder.

Bare ikke sitt der og lat som om ikke du også veit innmari godt at Greenlight har vært ødelagt i mange år og det er bra at det dør, bare ikke gjør det a plz.
 
Tidenes Humble Bundle heter Humble Freedom Bundle og alt den tjener går til ACLU, International Rescue Committee og Leger uten grenser.
The Witness, Stardew Valley, Day of the Tentacle, Subnautica, Invisible Inc, Nuclear Throne og The Swapper er alle spill jeg anbefaler sterkt, og det er bare et fåtall spillene som er med. Koster minimum 30 dollar, men faen om det ikke er verdt pengene hvis man liker å ha det gøy og/eller støtte noen gode saker.
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg så den nettopp og har vondt i haka!


For de uinnvidde, dette er et action-RPG à la Diablo 2. Det har lenge hatt fire akter, og etter du har spilt gjennom de på normal fortsetter du på akt 1 i neste vanskelighetsgrad (cruel), og det samme i neste vanskelighetsgrad etter det igjen (merciless) før du begynner på endgame-greiene. Utviklerne annonserte i høst at det kommer en akt 5 og at de da skulle fjerne én vanskelighetsgrad slik at én gjennomspilling bare ville bli ti akter lang (mot dagens 4x3=12). Steike som alle ble rundlurt.

Dette i tillegg til at spillet får en utvidelse med nye mekanikker og greier hver tredje måned. Og alt er gratis. Og alle microtransactions er kun kosmetiske, ingen pay to win. Fuck me, dette blir bra!
 
Er mer fan av Grim Dawn, men at hele shaiten er gratis er i det minste jævla imponerende. Også er det såklart bedre enn Diablo 3.