Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og det er ikke bare brunt? Hælledussan. Virker lovende, håper bare han som har framlegget i den videoen der ikke skal skrive manus.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis noen lurer på en god taktikk for å få meg til å laste ned og umiddelbart like spillet sitt, så er et godt utgangspunkt å kalle spillet for Stealth Bastard for så å gi det tagline-en "Tactical Espionage Arsehole". Aner ikke om det er bra men herregud'a det navnet.

Edit: Testa det nå, bare last det ned og hvis du angrer så har det ikke kosta deg et rødt øre. Ikke at du kommer til å angre, da. Vel verdt å nevne at spillet inneholder reklame for Explodemon, som nå er ute til PC. Husker at da Explodemon kom ut tenkte jeg bare det var en ripoff av 'Splosion Man, men fant ut i dag at begge spillene av en eller annen absurd årsak ble annonsert på samme dag og utviklet helt uavhengig av hverandre. Så... likte ikke 'Splosion Man, kanskje Explodemon kan være noe å sjekke ut?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så ja, Cave Story er endelig mulig å få kjøpt. På Steam, Mac App Store og sikkert noen andre steder. Hvorfor skal du betale for et spill som har vært gratis i sju år? Jo, fordi dette er HD-remasteren med ny (og kjipere :() oversettelse, ny grafikk og remikset musikk. Noe av det samme som den du får på Wii, men etter sigende med nye ekstragreier. Jeg veit ikke, annet enn at faen nå må jeg kjøpe det igjen fordi Achievements. Og så må jeg kjøpe det igjen til 3DS.

Men ja. Hvis du av en eller annen grunn ikke har spilt Cave Story ennå så er det steike meg på tide. Har vel nevnt det før, men hvis dette hadde kommet ut til SNES hadde det rutinemessig vært med på topplister over klassiske spill rundt omkring.

Og når jeg først er i farta kan jeg vel ta med at det finnes en ny Humble Indie Bundle, og denne gang er det så klart enda flere spill alle har fra før av: Komplett samling av Introversions utgivelser, med Aquaria og Crayon Physics Deluxe som ekstradill. Blir vel nødt til å kjøpe denne også siden du får med prototyper av Subversion.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Virker vel mye mer actionbasert da man spiller 4 personer, mot en til to fiender. Kan lett se ut som fps, men gruppa går tydeligvis kollektivt samlet med øynene fokusert på samme sted

Anyways; ser interessant ut, uten tvil!
 

Lodin

Der Waaaah
Det var sånn alle førstepersons-RPGer med party gjorde det før i tida. Forøvrig vil jeg tro de fire knappene nederst til høyre tilsvarer angrepa til hver av folka.
 

Lodin

Der Waaaah
Hyper Princess Pitch er en julespille alle bør spille. Man spiller da en slem liten jente som ikke fikk gaver som liten og nå skal hevne seg mot nissen og alle håndtlangerne hans. Ålreit Smash TV klone, men skytinga borde hatt retningsknapper.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jadda, likte det der. Reineste Smash TV-klonen jeg har spilt på lenge, selv om mutant-gameshow > robotjul hva setting angår. En pen berøring jeg satte pris på er at Prinsesse Bek prater ganske ofte, det gjør det litt mer karakteristisk.

Ja, og det er Daniel Remar som har laget spillet (se også Hero Core), så åpne opp savefila i Notepad for litt lulz.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og ellers: Coop-plattformspill med pusling, action og Portal-aktig manipulering av omgivelsene, laget av noen av folka som sto bak Bionic Commando Rearmed, og med en visuell stil inspirert av Team Fortress 2 uten at det virker som pastisj? Ja, det kan jeg nok tenke meg blir bra.

Her, ta en trailer.


PS: Litt teit navn dog, jeg tenker automatisk Physical Interface Device.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå skal jeg være jævlig grei og en skikkelig jævel samtidig, og linke dere til SwiftStitch som er sånn labyrint/samle/romskip-greie bare med twists som det er lettere å finne ut av selv enn å få forklart. Så sjekk ut demoen, det er konge. $7 for hele smæla, krever Unity.

Grunnen til at jeg er en skikkelig jævel med dette er forøvrig at det er et sånt "okay en kjapp runde før jeg legger meg/lager middag/har sex oi se der ja tre millioner år har gått"-spill.
 

Lodin

Der Waaaah
Pullblox er en liten platformpuzzler fra 3DS-sjappa jeg tror ihvertfall Yeti vil like. Som man forstår fra navnet skal man dra i bokser. Disse har former som tetrisblokker og annet rask og inni dem er det fanget små unger. Man skal altså dra og dytte på disse eskene til man når toppen og redder en unge. Så er det videre til neste pussle og det er avhengighetsskapende. Ikke så logisk forklaring så her er en tubb.
Forøvrig heter det Pushmo i Statene fordi hvorfor ikke? Som man kan se inneholder det store mengder :3 og sumobleier noe som alltid veier opp samt at man kan mekke baner selv og dele via QR-koder. Så ja, 3DSen har endelig fått et orginalt nedlastbart spill verdt å coppe.
 

Lodin

Der Waaaah
Ja jeg coppa det etter at både SA og 4chan begynte å rabble rabble. Så spilte jeg litt bare for å teste. Så skrev jeg den posten. Så spilla jeg masse mer. :p
 

Lodin

Der Waaaah
Det eneste det egentlig har til felles med Picross er at pusslene ofte er ting. Men ja, det har egentlig masse sjarm i seg selv med begge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enda en humlepakke? Jaggu. Denne gang er det Jamestown, Bit.Trip Runner, Super Meat Boy, Shank og NightSky HD som ligger i potten; spytter du i mer enn gjennomsnittet vanker det i tillegg Gratuitous Space Battles og - jaggu - Cave Story+. Akkurat nå må du ut med massive $5 for å få hele smæla, og det er det lett verdt hvis du mangler noen av disse. Har ikke spilt Shank eller NightSky, men Jamestown er et grisefett SHMUP laget både for veteraner og nybegynnere (drøssevis av vanskelighetsgrader og ekstra dill å låse opp), Bit.Trip Runner er sånn enknapps plattformdill med fet musikk, Super Meat Boy krever forhåpentligvis ingen introduksjon, og NightSky eier jeg faktisk på Steam men har aldri spilt. Uansett tipper jeg det er stilig utforsking/plattforming, basert på hva kisen har laget før. Gratuitous Space Battles er et romkampspill (hvem skulle trodd) hvor du bygger dine egne skip, og det er ganske heavy saker men artig. Cave Story+ er verdt prisen aleine siden det er ett av tidenes beste indiespill. Skjøp.