Bare sånn for å understreke det, så er Voxa-Trond ei humlepakke du bør kjøpe. Som jeg oppklarte for to helger siden hos Filip er laptopen min omtrent tilsvarende en overklokka PlayStation 1 (Pentium med integrert grafikk, hei hvor det går), og den pusher Voxatron i ~60fps med sånne fine skygger. Og spillet er sånn rett-fram arena-basert tostikkeskyter; enten velger du Arcade og soser rundt i et kammer hvor det spawner fiender og powerups til du dør, eller så velger du Adventure og soser rundt i en herlig voxelverden med hager, templer, katakomber, og mer. Og monstre. Når du mister alle livene dine spawner du i rommet du døde i, så det er aldri uoverkommelig vanskelig, og det jeg liker aller best er at selv om grunnmekanikkene er så enkle at du fatter dem nesten umiddelbart, er det regelen heller enn unntaket at det er et lite puzzle i rommene du besøker. Stort sett er det fine powerups du kan skaffe hvis du gjør noe spesielt, men innimellom må du bruke skolten litt for å komme videre. Det er retro-gameplay tvers igjennom og jeg elsker'e. Bare kjøp det for fasan.
Ja og siden jeg ble litt mindre dust siden sist fant jeg ut at du får separat skyting hvis du bruker WASD til å rusle og piltastene på numpad-en til å skyte. Så, alt er bra bortsett fra at drawdistance er for lav.