Den mellomstore indietråden

Shinra85

Spillegals effort emo
Stoler på deg nå. Bør være bra!

Ellers ...

 

Lodin

Der Waaaah
Tid for enda en bumble! Denne gangen er det Royale som dealer tre alfaer så man får mest håp og drømmer for spenna. Uansett er spilla:
Towns som er no slags Dwarf Fortress bare med grafikk og ok interface. Dette har jeg allerede og ble litt :psyduck: av det, men vil lære meg.
3079 ser ut til å være Minecraft mixa med Doom og Fallout. Altså man miner og krefter, men spillet har NPCer og quester og stats og alt mulig rart. Traileren så lovende ut.
Wyv & Keep er Lost Vikings med to skattejegere. Veit ikke helt om jeg bryr meg så mye, men det har i det minste coop.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Må innrømme at 3079 ser ut som en :psyduck: mod for Minecraft. Må si jeg synes det er interessant hvor mange som har slått seg på Minecrafts visuelle stil i det siste, det virker som om mange indie-utviklere plutselig har fått øynene åpne for at det faktisk går an å lage First person view-spill selv uten AAA-grafikk. Men jeg er litt bekymret for at noen av dem kanskje tror det er nok at det ser ut som minecraft og glemmer at det må noe ekstra til for at spilleren skal tåle slik grafikk.
 
Grunnen til at alle indiefolka plutselig skal gjøre noe som ser ut som Minecraft (eller Portal) er en alvorlig mangel på kulturellvisuell dannelse. Det er fordømt synd, men det er jo ofte en brukbar indikator på hvor stor mekanisk-estetisk dannelse de har også.

Jada, det finnes enkelte unntak.

Edit: for å være mer konstruktiv; det man trenger, men ofte unnlater, er å ansette en person som hovedsaklig har bakgrunn som kunstner/grafiker, og som har vokst opp med flere innflytelseskilder enn videospill og Marvel/DC.
 

Lodin

Der Waaaah
Vel 3079 var ihvertfall en ting som eksisterer. Man starter som no rommann som er sendt for å utforske en ny planet, men blir skutt ned av demoner. Derfra må man prompe rundt i Minecraft og ikke ane hva faen. På overflaten er det to raser som konstant kriger og man joiner de som ser litt mer ut som mennesker. Det er som nevnt en alfa så det er veldig rudementært, men fullstendig spillbart. Man kan bygge ting som i MC med en dings man kan finne, men det virker ikke som det er det viktigste. Istedet fiser man omkring og gjør oppdrag for den ene siden og raider forskjellige bygninger for utstyr. Siden alt er random er det veldig forskjellig åssen man starter. Jeg fant en granatkaster tidlig, men den egna seg ikke mye til en mot en kamper så jeg sto oppå en ås og lobba eksplosiver ned på et digert slag og prøvde å ikke skade allierte for mye.
Ved første blikk ser det ut som MC, men det er mer fordi det har samme tilfeldig genrerte verdener. Selve grafikken minner mer om FPSer som dukka opp rett etter Doom. Uansett er det en artig opplevelse som bringer mer enn nok nytt til bordet så jeg håper det får utvikle seg.
 

Lodin

Der Waaaah
Alle gå på Steam å kjøp Vessel nå med en gang. Det er en underfundig liten platformer hvor man er en oppfinner som har mekka væskebaserte roboter. Noe går galt og de går bananas så nå må han traversere fantastiske landskap og løse fysikkpussler. Jævla imponerende saker dette her og pluss at fyren man spiller som har bevegelsesmønsteret til en Ivo Caprinodukke. :v:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, da får jeg tipse om 1000 Amps som også er en puzzle-platformer, bare uten fysikkgreiene. Du er en liten robot som skal reparere et digert strømnettverk, og for å gjøre det må du finne veien gjennom ørten mørke rom hvor du ikke ser en dritt. Men! Hver gang du kommer borti en kloss, blir den synlig, og målet er å aktivere alle lampene i rommet. Jo flere lamper du har slått på i et rom, jo høyere kan du hoppe, og dermed blir det en ganske naturlig rytme i spillet. Etter hvert kan du også teleportere, og det blir en historie du kan følge osv.

Sånn, nå som jeg har beskrevet det skikkelig dårlig kan dere få vite at det er et veldig bra spill, at det koster mindre enn en øl og at dere bør se denne traileren som ikke gir så mye mer mening enn teksten min men som i det minste er ålreit å se på:

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Begynner å dukke opp litt grimdawn-gameplay. Den mest objektive arpg-en for de som butthurter over Diablo3 og synes Torchlight-grafikken er for babbyer (Jeg er bigameist og skal spille alle).
 

Lodin

Der Waaaah
Legend of Grimrock, den derre finsk dungeon crawleren har endelig fått launchdato. Den dukker nok opp andre steder og, men i forbindelse med at GoG relanserte seg i dag annonserte de at man kan preordre det der til 12 dollar og det skal slippes 11 april. Så ja, blir å eie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I serien "Spillegal-medlemmer som får egne spill" er turen nå kommet til Roar. Roar Rampage er da et spill hvor man skal styre Roar på en rampage.


Ser artig ut, Roar.
 

Lodin

Der Waaaah
Stasis ser fett ut. Det er da en pek og klikker i vinkelen til Sanitarium med det som ser ut til å være storyen til Aliens eller Dead Space.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Stasis ser awesome ut ja. Blir spennende å se om de får til noia-følelsen i den vinkelen der.
 

Lodin

Der Waaaah
Litt shabby å bruke ordet bundle i tittelen siden det får folk til å tenke på veldedighet, men Gamers Gate har slengt sammen fem indie spill og slått no jævlig av på prisen. Selv har jeg allerede Black Market og Cardinal Quest og de eier. Førstnevnte er sånn derre fly rundt i verdensrommet og dill med enkelt interface og morsomt skrevet story, mens CQ er enda en av de derre roguelikene jeg alltid maser om og ingen her bryr seg om. :p
Devil Whiskey er om jeg husker rett noe av det samme som Legend of Grimlock bare uten fancy 3D. Mer old school i så måte, men jeg husker RPS drev å hypa det.
Kenshi er det jeg syns ser fetest ut, men er fortsatt i alpha. Det er en sandkasse postapoc med samuraier istedet for pipgutter. Denne traileren fikk meg til å woote hardt i buksa.
Til slutt er det Wanderlust som ser ut til å være no Zeldaete RPG med 4 player coop og Steel Storm som er no generisk top down SHUMP.
Hele greia går for 5 Euro, men man kan slenge på mer og det går da rett til utviklerne. Etterhvert som de får mer ekstra vil det og bli slengt ut bonuser som soundtrack og andre spill som er under utvikling og det er jo koselig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da er spillet til Roar endelig ute, og det er som ventet greit artig. Styr Roar gjennom byen og boks ned skyskrapere, folk og helikoptere med en stilig rød boksehanske og en fornuftig plassert albuebeskytter. Det er ikke stort mer komplisert enn det, men jeg setter veldig pris på at iallfall de enkleste fiendene kaster håndkleet så fort du er borti dem med hansken. Sånn at du kan spille som en diger dinosaur som forsiktig koser i hjel helikoptere.
 

Lodin

Der Waaaah
A Valley Without Wind er... en ting som eksisterer. :psyduck:
Det er en random generert Metroidvania hvor hele universet er blitt skvisa sammen og omtrent alt utsletta. Det lille som er igjen skal man farte rundt i og prøve å bygge opp en by i. For å greie det må man oppgradere seg selv og magien sin sånn at man kan utslette den onde overlorden på hvert kontinent. Eller noe. Bare grafikken er et kapittel for seg selv og ligner ikke grisen samtidig som den har en underlig sjarm. Ihvertfall har jeg gitt versjon 1.0 som er ute på Steam noen timer og det er helt klart et fascinerende prosjekt. Demoen bør testes.

Hook Shot har en grei anmeldelse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen såvidt, oooog... Vel. Jeg liker opplegget, men det mekaniske føles bare så vanvittig lite gjennomtenkt. Ting er veldig stivt og skikkelig uengasjerende. Fiendene jeg møtte i starten var iallfall skikkelig dølle og bød ikke på noe som ligna på noe interessant, og da jeg fant en dungeon var følelsen mer "faen, ikke enda et rom" heller enn "lurer på hva som er her borte". Du samler opp masse forskjellig, men mye av det er bare crafting-ingredienser og selv om du skulle plukke opp noe nytt utstyr eller en ny magi er det bare minimale forskjeller det er snakk om. Kontrasten til Castlevania/Metroid hvor hver nye ting du samler opp er en skikkelig begivenhet, er stor. Så... kanskje det blir saker etter hvert, men demoen frista ikke til kjøp.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeh, det er langdrygt som faen. Dog litt lettere når man lærer seg å lese verdens vprste kart og kun fokuserer på rom som har skikkelige goodies.