Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hett tips: Dette spillet eier. Og hva med musikken? Jo, den høres blant annet ut som dette her.

 
Gidder noen putte inn i en spoiler hvordan i all verden man kommer seg inn i rommet med bomba på femte(?) level? Etter jeg har knerta alle bortsett fra i rommet det virker umulig å komme seg inn i, får jeg opp en 'Go!'-pil ned til første etasje igjen, og det virker ikke som det er noe å gjøre der.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Likte det, men skulle gjerne brukt 360-kontrollen istedet da jeg sitter på en bærbar maskin med touchpad, ikke mus :penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gidder noen putte inn i en spoiler hvordan i all verden man kommer seg inn i rommet med bomba på femte(?) level? Etter jeg har knerta alle bortsett fra i rommet det virker umulig å komme seg inn i, får jeg opp en 'Go!'-pil ned til første etasje igjen, og det virker ikke som det er noe å gjøre der.
Skyt opp døra med hagle, vel. Første jeg prøvde etter at jeg ble sprengsplodert første gangen. ^^

Kan jo skrive litt mer også, da. Kortversjonen først: Bare skjøp denne spillen ok bare gjør det.

Litt lengre: Kort sagt er dette litt som Cannon Fodder på amfetamin, med tapning fra den semreste undersida av GTA: Vice City. Vil ikke si så mye om struktur siden det blir ganske spoilery, men greia er altså at du besøker ymse steder og skal drepe masse gangstere. Noen ganger er det bare rett fram, noen ganger er det egne setpieces, noen steder er det hemmeligheter, noen ganger så har the tables turned, the hunter has become the hunted osv. RPS nevnte blant annet Trials som sammenligningspunkt; jeg er ikke helt enig, men bare fordi at dette er mye mer... vel, åpent. I Trials terper du til du får til en ideell run, i Hotline Miami er det stadig rom for sjansespill, nye taktikker, showboating eller bare god gammaldags stealth. Som i alle gode arkadespill er grunnmekanikkene alltid forutsigbare og ganske enkle å få grep om, men utfallsrommet som dannes i samspill mellom dem og hvert enkelt brett er skikkelig digert. Ikke at det alltid har så mye å si, men dette er score attack (dog er det kanskje litt lave score targets) og siden du får poeng for blant annet stil og tid er det alltids noe du kan få til bedre. Hva "bedre" er, er opp til deg å finne ut og basert på spillestilen din kan det være forskjellige ting fra person til person. Jeg liker å bruke hagler, mest fordi de er så herlig risikable og aldri mislykkes i å få til faenskap (ofte for meg selv); det finnes sikkert mange som ikke synes det er så digg. Uansett; RPS skrev at du ikke kan bare brase rett inn ei dør uten å dø. Vel, det er ikke sant. Hvis du er hard nok, så kan du fint gjøre det. Men da bør du helst ha skikkelig kontroll. Og, vel, hvis det er målet, så er veien dit moro den også. Uansett så har Hotline Miami tatt opp i seg mange gode elementer jeg liker fra andre indiespill de siste åra, så opplevelsen er både frisk og velkjent samtidig. Og, vel, presentasjonen er så fordømt lækker at jeg bare ikke kan motstå det. Dere fikk med dere at musikken eier, ikke sant? Vel, resten av spillet eier også. Bare skjøp denne spillen ok bare gjør det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ved nærmere ettertanke tenker jeg at jeg kan nevne at spillet har bøgga ut på meg to ganger, den ene gangen gikk greit men den andre gangen måtte jeg starte et forholdsvis vrient brett helt på nytt. Ja, og Xbox 360-kontrollerstøtta fungerte ikke i det hele tatt for meg, iallfall. Dvs. jeg kan velge 360-kontroller, men da kan jeg ikke velge noe fra menyen. De eneste funksjonene som virker er styrestikka og Back-knappen, så det eneste jeg får gjort er å avslutte spillet. Og: Spillet har ikke eksklusiv modus på musa, så innimellom går pekeren utenfor vinduet (hvis du har to skjermer, vel å merke) og da må du inn og klikke på vinduet igjen for å få spilt videre. Det synes jeg er ufattelig grenseløst irriterende, og jeg kan ikke begripe hvorfor det ikke er fiksa...

...Joda, det kan jeg. Hotline Miami er laget i Game Maker og det forklarer alle de feilene jeg lista opp der. Det har også en annen, litt pussigere konsekvens, nemlig at det ikke finnes noen kopibeskyttelse på Steam-utgaven.

Så veit dere det.
 
Jeg måtte tilbake i tråden og dobbeltsjekke fordi jeg trodde jeg hadde drømt at spillet var laget i Game Maker (fire timers søvn gjør sånne ting med meg så tidlig om morran).

Ellers har jeg merka et par-tre bugs selv, sånn som at gulvteksturene forsvinner helt, og at menyen plutselig ikke fungerte, men det er til å leve med! Og har bare skjedd én gang hittil.
 

Lodin

Der Waaaah
Lol.
the controls are my main gripe with the game. i like that they tried to give it gamepad support but it failed so catastrophically that they had to literally patch the whole feature out
Det skal fikses.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, Game Maker er notorisk ubrukelig når det gjelder gamepad-støtte. Det følger med innebygd støtte for det, men at det ligger en egen Input.dll-fil i Hotline Miami-mappa sier noe om hvor bra den funker (jeg har aldri fått den til å funke). Så, vel, hvis gutta er vant med Game Maker men måtte mekke ekstra-DLL-er i Visual Studio, så skjønner jeg at det blir no glitchings. Ikke at det er greit for det, men likevel.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ut i fra beskrivelsene her i tråden så tenkte jeg "hmm, håper ikke dette spillet her har sånn kontroll". Testa det nå, og... det er det det har ja. 2D-spill med mus-sikting synes jeg funker like bra som å gi flytende AIDS til unger i barnehagen. Får prøve å venne meg på det, men...

:penga:
 

Lodin

Der Waaaah
De hadde implementert det, men så funka det ikke så de yanka det i siste liten. Uansett tror jeg som sagt ikke at man kan reagere kjapt nok med padde. Lock on fungerer ikke i spontane situasjoner hvor man må kunne snu seg kjapt.
Ellers da? Tok fjerde brett, men fifaen så lang tid det tok. Også døra på slutten da. :penga:
 
Jeg konverterte hele soundtracket - dvs. alle OGG-lydfilene til MP3, så de som har kjøpt spillet kan sende meg en PM hvis de vil ha linken til musikken. Jeg vurderte å legge det ut i denne poasten, men siden det er ulovlig fildeling og greier tenkte jeg at en mod uansett ville fjernet det, og jeg syns uansett de som ikke har kjøpt spillet kan betale den femtilappen det er så jævlig verdt, mens de som allerede har kjøpt det har jeg bare spart dem for jobben til å gjøre akkurat det samme. Men for all del, hvis folk her gir faen i sånt skal jeg legge det ut her. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, har folk testa Frog Fractions ennå? Antageligvis det beste og mest lærerike edutainment-spillet om brøk jeg har spilt på flere dager.

PS du lærer ikke en dritt om brøk av å spille Frog Fractions, spill det likevel.
 
Plukket opp Hotline Miami i går, og det er virkelig så tøft som alle skal ha det til. Har spilt igjennom det nesten to ganger nå på jakt etter puslebiter og der har jeg et spørsmål; Er det noe system på hvor de er? Har funnet seks stykker hittil, bare ved å spille brett om igjen, men hadde vært greit å vite om de dukker opp tilfeldig eller om det er en på hvert brett.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
spiller det nå. Vel ikke akkurat nå, men ja, dere... Det her eier. Og musikken. Jeg dør av den musikken. Positiv dævving av musikk er den beste dævving av musikk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Plukket opp Hotline Miami i går, og det er virkelig så tøft som alle skal ha det til. Har spilt igjennom det nesten to ganger nå på jakt etter puslebiter og der har jeg et spørsmål; Er det noe system på hvor de er? Har funnet seks stykker hittil, bare ved å spille brett om igjen, men hadde vært greit å vite om de dukker opp tilfeldig eller om det er en på hvert brett.
En på hvert brett (nesten). Når du velger "Chapters" og trykker Enter, ser du highscore, karakter og to ikoner som representerer en eventuell hemmelig maske og en puslebit. Og profftips når du har samlet alle:
Det er en måte å finne ut om bokstavene står på riktig plass eller ikke, for å si det sånn.
Og du må spille det siste oppdraget i epilogen om igjen for å se hva passordet gjorde for noe.
 

Lodin

Der Waaaah
Mothhead er en stilig liten tech demo av Unity 3D som viser at motoren faktisk er kapabel til å vise veldig lekker grafikk uten å kreve for mye maskin. Det er ikke mye til spill, men greia er da at man er en møll som setter seg på nakken til et creepy lik og sammen blir de Mothhead. Etter det er det noen enkle pussler man skal løse. Vel verdt en liten nedlastings.