Den mellomstore indietråden

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg hadde garantert backet denne, men siden den allerede har nådd målet og vel så det så venter jeg til det blir tilgjengelig med å kaste pengene etter dem.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Brukt litt mer tid enn hva som er forsvarlig på Catlateral Damage i det siste. Er en førstepersons kattesimulator der du på to minutter skal rasere et rom så mye du kan. Målet er å få minst 100.000 poeng og hver gjenstand er verdt 100. Man får dog kombopoeng ved å gå bananas på f.eks en DVD-hylle

Er fortsatt i Alpha, men jeg virkelig elsker det spillet. Meningsløs moro som får meg litt tilbake til Katamari-følelsen. Man kan spille det i browser eller laste ned alphaen (9mb eller noe) å bare gå fullstendig apebæsj. Kommer fler modi og andre områder etterhvert, innrømmer glatt at jeg gleder meg

http://www.catlateraldamage.com

Ps: Nytes veldig bra med M|O|O|N i bakgrunnen:

http://open.spotify.com/album/0h7j3LJHgsg5B66SWQxDVC
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Shinra benytter hver anledning til å nevne moon-vinylen sin for brofists.
Shinra får brofists hver gang.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Nå var det mer det at jeg var miljøskadd av å spille Hotline miami igår med en som aldri har holdt en 360kontroller før i sitt liv, og vi hadde en deal om annethvert brett. Ble mye MOON på loop da. Men hei, har dere hørt at jeg har fått tak på MOON på vinyl?!?!
 

demake

Seksuelt godteri
MOON på vinyl sier du?
 

Terje

mostly harmless
27. februar kommer den etterlengta Berlin-ekspansjonen til Shadowrun Returns som var et stretch-goal i kickstarteren. Lover mer av alt som er gøy og mindre lineær kampanje enn den første. Blir sansynligvis å eie.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva med Cloudface? Det er et nytt bidrag i den etter hvert ganske overbefolka 2D-plattformer-sjangeren, bare at her spiller du som en forretnings-sky som må finne de viktige dokumentene sine fordi de er stjålet av en pakke tyggis. Inspirert av Earthworm Jim (auda) og Wario Land (jippi), så dette kan nok i aller høyeste grad gå begge veier tenker jeg vi sier...!!!...?

videotrailer av en trailervideo




 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
J-ja? Earthworm Jim starta som spill og ble serie etter hvert, og det spillen ække no bra.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Bare si at serien eier, så går alt fint.
Jeg tenkte nenlig at det kunne jo hendede var inspirert av humoren i tegneserien fremfor det i spillet daaaah.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aldri sett serien fordi jeg ikke likte spillet, ikke slå plz
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Selv om jeg har brukket rygg, punkterte ribbein og to blå øyer (Jan Mayen og Tjøme) etter all julinga jeg fikk av Agra for ikke å ha sett Earthworm Jim, har jeg fortsatt tenkt å spelle indie-spill. Nærmere bestemt ett bestemt indie-spill. Nærmere bestemt klarer du å gjette hvilket?


Nærmere bestemt hint: Det er det spillet som blir nærmere bestemt i den traileren. Kommer ut i kveld, og Edge ga 9/10 i sin anmeldelse. Blir nok å eie, mesterrasen vinner igjen osv.
 

Lodin

Der Waaaah
Tower of Guns er ute og heldigvis er ikke det et tower of gnøhs. Istedet er det en roguelike med kjapp som faen FPSing hvor man skyter diverse gunnere og annet rask inni et tårn. Og tårnet er bygd av gunnere. Fordi det må det jo være med et sånt navn. Jævla fete saker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sååååå kommer dette til å eie da? Jeg tipper ja. Døndsjen-krål hvor du kan spille opptil fire stykk, der en er helten og de andre er monstre. Når du dreper helten, får du spille som helt, og du får spenn og dill for hvor bra du gjør det som monster osv. Spennende! Interessant! Ja.

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
det ser fett ut. Skulle dog ønske han fyren som prata kunne holdt litt kjeft. orket ikke se hele.

edit: Til fetthesten
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Er Uber Entertainment indie nå som de lager sparka spill? Usikker.

Jeg har ihvertfall spilt litt Planetary Annihilation i det siste og det er... interresant? Jeg presterte å swagge til meg early-bird-prisen da de dreiv og kicka men har ikke fått satt meg skikkelig ned med det før nå.

Den korte versjonen er at det er en buggy beta av en supcom-klone hvor du - hvis du klarer å bygge det som trengs før kampen er over - kan utvide til andre planeter. I tillegg til land, vann, og luftfartøy er det også en "orbital"-kategori som liksom ligger på et eget plan over planeten. I orbital-planet kan du bygge death stars, interplanetariske transportskip, solpanel, og slike ting.

Orbital-gameplayet er ganske kult og er noe jeg føler har en meningsfull verdi for sjangeren, men det at planetene er sfæriske globuser føles litt gimmicky. De er så små at det hele ser ganske komisk og leketøysaktig ut som skurrer veldig med de store arméene og kampene som supcom og TA er kjent for.

Selv om landarealet på en slik planet er veldig stort, føles det veldig lite men samtidig uoversiktelig når du ser det sånn. Kanskje man bare trenger å bli vant til det.


I tillegg er det litt keitete å jobbe med og spesielt rundt polene. Tenk deg at du ser på ekvator og scroller opp og forbi polen og på andre siden. Enten er du nå opp-ned eller så må du snu planeten 180 grader alt etter hvilke kamerainnstillinger du bruker. Anbefaler forresten det sistnevnte.

Men alt i alt er det ganske kos og noe jeg kommer til å spille fremover. Jeg likte supcom veldig godt men sluttet å spille da det bare var en håndfull build orders og taktikker som var gjennomførbare i multi. PA er ikke helt der ennå siden alle er noobs og spillet forandrer seg så ofte. Vi får se åssen det blir fremover. Vi får se.