Er Uber Entertainment indie nå som de lager sparka spill? Usikker.
Jeg har ihvertfall spilt litt Planetary Annihilation i det siste og det er... interresant? Jeg presterte å swagge til meg early-bird-prisen da de dreiv og kicka men har ikke fått satt meg skikkelig ned med det før nå.
Den korte versjonen er at det er en buggy beta av en supcom-klone hvor du - hvis du klarer å bygge det som trengs før kampen er over - kan utvide til andre planeter. I tillegg til land, vann, og luftfartøy er det også en "orbital"-kategori som liksom ligger på et eget plan over planeten. I orbital-planet kan du bygge death stars, interplanetariske transportskip, solpanel, og slike ting.
Orbital-gameplayet er ganske kult og er noe jeg føler har en meningsfull verdi for sjangeren, men det at planetene er sfæriske globuser føles litt gimmicky. De er så små at det hele ser ganske komisk og leketøysaktig ut som skurrer veldig med de store arméene og kampene som supcom og TA er kjent for.
Selv om landarealet på en slik planet er veldig stort, føles det veldig lite men samtidig uoversiktelig når du ser det sånn. Kanskje man bare trenger å bli vant til det.
I tillegg er det litt keitete å jobbe med og spesielt rundt polene. Tenk deg at du ser på ekvator og scroller opp og forbi polen og på andre siden. Enten er du nå opp-ned eller så må du snu planeten 180 grader alt etter hvilke kamerainnstillinger du bruker. Anbefaler forresten det sistnevnte.
Men alt i alt er det ganske kos og noe jeg kommer til å spille fremover. Jeg likte supcom veldig godt men sluttet å spille da det bare var en håndfull build orders og taktikker som var gjennomførbare i multi. PA er ikke helt der ennå siden alle er noobs og spillet forandrer seg så ofte. Vi får se åssen det blir fremover. Vi får se.