Den mellomstore indietråden

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Starbound. Dette jævla spillet. Har ikke gjort særlig anna de siste dagene.

Hvis du har spilt Terraria så er det egentlig ikke så fælt mye mer å si enn at det er det samma bare med en masse ekstradill og kjøkkenvasken. Det kan virke som et resultat av at noen satt rundt et bord og bare "ville det ikke vært kult hvis..."

Hvis du ikke har spilt Terraria eller er kjent med det så er det egentlig 2d-minecraft men med mer fokus på å skaffe bra utstyr og ta bosser. Det er uendelig mye å utforske med et romfartssystem hvor du har et eget skip du kan fly mellom galakser og genererte planeter av forskjellige miljø som ørken, snø, måne, jungel, osv - men i tillegg finnes det tilfeldig genererte monstre og våpen.



Og såklart finnes det unike greier som må lootes eller craftes.



Det er nettop nådd betastatus så det er mye wip her, bl.a er det bare én boss og du kan ikke oppgradere skipet ditt eller lage nye ennå, men hvis du er keen på mer terraria men har spilt ut terraria så er det bare å kjøre på.

PS så kan du finne instrumenter og spille dine egne .abc-filer, evt. de du finner i spillet.

 

Lodin

Der Waaaah
Det kan virke som et resultat av at noen satt rundt et bord og bare "ville det ikke vært kult hvis..."
Mer som at halve teamet som mekka Terraria gikk lei av at hovedfokuset gikk over til konsollporter og ræl så de brøyt ut og mekka dette istedet. Ihvertfall virker det en god mer solid og det at absolutt alt inkludert planter og dyr er genererte er awesome på pinne. Sliter litt med å finne jern så jeg kan komme videre i storyen, men ellers er det smuud.
Spiller som en apekis og blei rimlig sjokka når det etter noen timer viste seg at det bor øglemenner på planeten min. De skal dø og så skal jeg ta alle tinga deres og stappe i borgen min.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Støtte borti dem her om dagen også! Måten du finner dem på er så jævlig bra også. Vi løp rundt i en ørken i sikka en halvtime og bare

men så henger det.. et anker.. midt i ødemarka. Selvfølgelig må vi klatre opp og undersøke, og der er det en hel liten by, inkludert butikk hvor vi kjøpte oss no skytevåpen.
Jeg prøvde å stjele propellene men da døde jeg.

PS
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, mer om No Man's Sky da. Hvis ikke traileren ga deg noe, så kanskje dette gjør:
Can you really argue that nobody's made a proper science fiction game yet? "Not one that matches my view of what science fiction is," says Murray. "My view is what I grew up with, which is book covers - that's what I picture as science fiction. Often quite colourful, quite vibrant, quite exciting to look at. A mixture of all the authors you can think of, Heinlein, Clarke, Asimov, but also Chris Foss, the actual artist behind them. That's how I picture those worlds.

"There are films like Star Wars that capture a little piece of that," he admits. "In games we tend to focus on the darker side of it. Dark skies and grey spaceships and space marines. But that for me is more science fantasy, I guess. The kind of worlds we deal in in video games are not the kind of worlds you'd want to explore. The kind of science fiction we grew up with doesn't exist here, and we want to create those landscapes. We want to create that feeling and that emotion, and that sense of wonder. What we wanted to get across was a kind of frontiersmanship. A sense of mystery. A future that has a history."
Ikke veit jeg hva slags hendelse som førte til at vi nå lever i et univers hvor mine innerste private fantasier blir virkeliggjort av en gjeng spillutviklere på andre siden av kloden, men jeg merker det er helt greit egentlig.

Det der er forøvrig en tanke jeg har båret på så lenge at jeg ikke en gang har vært klar over at jeg har hatt den, men da jeg leste artikkelen så var det en bryter som slo om. Selvfølgelig er det en greie, det at man kan lage spill som ser ut som gamle sci-fi-covere og -tegneserier. Det er framtiden vi ble lovet på åttitallet, som aldri kom, og som tilsynelatende var glemt - av meg også. For min egen del var det nok Donald Duck som bar femtitallsdrømmen videre i min barndom, og da jeg ble eldre og begynte å henge på biblioteket (i alt for stor og alt for varm ullfrakk som jeg likevel måtte ha på for å være kul (ps jeg var ikke kul)) så var det alle de gamle, sære sci-fi-bøkene med fargerike, fete covere som grep oppmerksomheten. Helt til jeg prøvde å lese dem, iallfall. Siste gang jeg kjente den følelsen der, var nok da jeg leste gjennom Casanova for første gang; endelig en serie som leverer på ideen om at framtida skal være både uforståelig, uutholdelig spennende, umulig, framtids-kul OG likevel basere seg på alt du allerede synes er kult. En gåte som er gjort komplisert og uforståelig bare fordi det ser best ut sånn, og fordi du da skaper en milliard kroker å henge historien på, og så bretter du ut alt og drar snøret stramt slik at alt henger på rekke og rad og gir mening etterpå. En sånn greie født av barnlig fantasi og ungdommelig grensetesting, som alltid er vanskeligere enn det ser ut som.

Yess. Uansett, jeg gleder meg til No Man's Sky er hva jeg prøver å si.
 

Lodin

Der Waaaah
Traileren var dritlekker, men jeg forholder meg skeptisk all den tid den og Joe Danger er alt de har å rutte med. Svada som at ingen har laga sci-fi før uten at det er grimdark hjelper ikke. Spillet over posten din beviser det ganske godt. :p
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Joe Danger eier da så forventninger skrudd i været!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hei! Nytt medlem med to direktelenker uten mer forklaring!

Trukke D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjør deg opp i browsern da vel, Nidhogg kommer endelig ut den 13. For dere som ikke har ironisk PC-hipster-sveis laget av Linux så er Nidhogg et nesten mytisk indiespill hvor du skal fekte med en kompis, igjen og igjen, til du blir spist av en diger kålmark. For bra til å være sant? Sjekk traileren i browsern da vel.

 

Lodin

Der Waaaah
Har det online multiplayer? For isåfall kommer det til å sparke ræva til Towerfall og Samurai Gun samt alle de lignende inderne som har dukka opp i det siste, men kun har lokal støtte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har aldri testa det men gjetter at det ikke har ånnlajn. Så får vi se om indie-analytiker Lodin får rett i sin analytiske analyse.
 

Lodin

Der Waaaah
Tenkte kanskje grunnen til at det har tatt over 9000 år å mekke var fordi det var en ting de ville ha med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Najs. Og Nidhogg har online forøvrig, spilte et par runder med Jon Cato i kveld og det var ekte.