Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Valves hus, Valves regler.
Problemet er at de reglene veit bare Valve hva er, og det er litt problematisk for kunder av alle slag. For eksempel er Postal 2 fortsatt tilgjengelig for salg, et spill som ikke skiller seg nevneverdig fra Hatred.
Skal ikke nekte for at jeg humrer litt over den ravnsvarte humoren bak dette.
Jeg er redd jeg ikke ser den humoren bak alt "hei gutta hva om vi lager noe som ville vært ordentlig edgy og kontroversielt i 1996 og så melker det for alt det er verdt?"-opplegget. Utviklerne trengte ikke spesielt lang tid på å forfatte et skriv hvor de gjorde det klart at de takket for støtten og ikke ga seg tross all motgang og så videre. Det er bare å felle en tåre for sånne tapre, ukuelige kunstneriske sjeler.

Altså: De bør så klart få lov til å mekke noe sånt, jeg bare blir omtrent like imponert av det som av en gjennomsnittlig Papa Roach-låt.
 

Lodin

Der Waaaah
Spørsmålet er om de kan overleve på salg hos GOG, Gamergate og Desura alene. Kan vel faktisk skje om bare nok inneslutta buttnerder bestemmer seg for å ræge mot maskina.
Forøvrig regner jeg med at dette betyr kroken på døra for Postal 1 og Manhunt hos Steam og de som har forhåndsbestilt GTA5 får spenna tilbake. De spilla er like jævlige som Hatred på hvert sitt vis og da kan man ikke selge dem.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Lever fortsatt på å ha sett Papa Roach i Texas for noen år siden. Tre måneder med suspekte konserter, deriblant Papa Roach og Bon Jovi
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Kutt livet mitt i biter, Hatred er tilbake på Greenlight!
 

Lodin

Der Waaaah
Det gikk jo opp og ned noen ganger i går så noe sier meg at de som styrer med GR er ganske uavhengige fra resten av Valve, mest fordi Valve driter i hele prosjektet og skal kutte det. Når først noen høyere opp i systemet så at en pleb der nede hadde tatt på seg rollen som sensurator og ville hindre dem i å tjene penger ble det bråk.
Og fåkk folk som sammenligner konserter med Bon Jovi og Papa faens Roach. :ras:

E: YESSS!
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Og jeg hadde helt fullstendig rett. Utviklerne fikk en mail fra Gaben himself. Med tanke på hvor mange kniver han har i samlinga sier det seg selv at han er typen til å ville spille Hatred.
Hi, Jaroslaw.

Yesterday I heard that we were taking Hatred down from Greenlight. Since I wasn't up to speed, I asked around internally to find out why we had done that. It turns out that it wasn't a good decision, and we'll be putting Hatred back up. My apologies to you and your team. Steam is about creating tools for content creators and customers.

Good luck with your game.

Gabe
Eller det er bare bullshit og det dummeste stuntet siden han ene kisen trua med å drepe Gabe. :v

E: Oh shit, ifølge totalkjeksen var det Doug Lombardi som sendte den første kanseleringsmailen. Problemer innad i Valve?
 
Sist redigert:
At sjefene krangler litt og ikke alltid er enige i policy er helt normalt, selv om det kanskje ikke er heldig PR-messig at det blir kjent.

«Problemer?»-vinklingen er på Se og Hør-nivå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja.

PS: Ja.

Edit: Ja.

Ja.

For å utdype litt: I den første delen av spillet er det sånn cirka øh femten minutter med gameplay hvis du går etter hintene og ikke er helt ubrukelig. Jeg brukte tett innpå to timer, fordi det også går an å loffe rundt i kriker og kroker, lese små snutter, finne landemerker og besøke steder som ikke har noen hensikt ut over å bygge opp atmosfæren litt, og sånt. Kan røpe at det traff meg ganske godt. Så godt at jeg hele tida tenker jeg skal spille videre, men utsetter det litt til sånn at jeg ikke bruker det opp for fort. Ville gitt 10/10 når som helst hadde det ikke vært for at det ikke er ferdig ennå.

Bør også bemerke at det er nødvendig at du liker å lese og har vilje til å fylle inn det spillet utelater, forøvrig.
 

Lodin

Der Waaaah
Man bør også ta sjangsen på demoen til Drift Stage siden den er stilig. Ser ut som en racer til C64, NES og Mega Drive fra neonhelvete bare i full 3D. Trailere holder heller ikke mål for man må se det i live.
Driftegameplayet syns jeg forøvrig ikke var utrolig fett, men men. Er kanskje no for Ridge Racere.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Besiege er en greie jeg leiker meg litt med. En del TIM, en del leikekasse, en del Kerbal Space Program. Du lager ditt eget destruksjonsverktøy for å få knust målet ditt. Lag noe for å kjøre ned hus, fly over vegger, etc . Elsker slike interaktive leiketøy

http://www.besiege.spiderlinggames.co.uk/

trailer på siden
 

Novastrum

Feminist-elitist
Eh... produsentene av omtrent verdens beste spill aka. Risk of Rain er i gang med nytt prosjekt - Deadbolt.
Og det ser foreløpig også ut som et av verdens beste spill.

Tråd på TIG her:
http://forums.tigsource.com/index.php?topic=45642.0







The plan is that the more you play, the better arsenal of weapons you have. While you start with a fully loaded gun, the bullets are never enough to clear the whole building; therefore, you have to scavenge the weapons of other enemies, resulting in an almost puzzle-like gameplay of bouncing between different enemies to get ammo to kill the next.
Gleder meg stort.\o/
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ooooh.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Usikker på om Alpha Muse er nevnt enda, men faen. ALPHA MUSE!

Mer eller mindre en visuel musikktracker der man suser rundt, Flower-stil, og sanker inn noter og lager egen musikk, for så å fly igjennom kuber for å fikse litt på stilen generelt sett. Utrolig givende for min del, da det er eksperimentering og utforksning på høyt nivå. Eg likar ! $15 igjennom siden deres, noe som gir tilgang til Steam-nøkkel når det kommer, samt nedlastning av alt av pre-builds og sånne ting.