Det jeg kanskje likte best av det jeg har spilt hittil, er at det bare er sånn ting er. Man lurer liksom ikke på hvordan ting funker etter første level. Da vet man alt man trenger og allikevel klarer mekanikken og overraske.
Joda, jeg likte først og fremst at det slutta før det ble gammalt, for det er litt av en one-trick pony egentlig. Men ja, godt designet, ganske pent, ålreit spill.
Trur det hadde vore kjekt med ein "are you sure?" greie når man trykker på K. Men like greit, eg speler greia på nytt igjen lett. Likte det, elsker gode idéer!
Kul fysikk ogsånt, men akkurat nå virker spillet veldig sandbox-ish uten noen konkrete mål gameplaymessig, som egentlig er det som har holdt meg fra å kjøpe det sånn som det er nå. Gleder meg til å se hvordan prosjektet utvikler seg videre uansett da.
Jeh, jeg har coppa det og det eneste man kan gjøre er å laste opp et kart og spawne fiender i det. Kampsystemet er i det minste jævla mye mer solid enn Lugaru. Nå er bare spørsmålet når dem skal begynne å mekke selve spillet.
Spilte spillet de mekka før det der, Lugaru eller hva det het, og det var veldig storyorientert. Likte at det var åpne brett og en følelse av at du faktisk dro ut på en reise for å finne neste del av historien og møtte nye folk (dvs. kaniner) og sånt. Likte ikke at det var veldig lite å finne på bortsett fra å loffe rundt og daske andre kaniner, men vi får se hvordan Overgrowth blir etter hvert. Har preordra det sammen med Natural Selection 2 for mange herrans år siden så jeg kan jo sjekke ut når jeg gidder.
Humble Android Bundle lar deg kjøpe Android-spel gitt! Har HTC Desire, også kjent som gamlefar siden den omtrent ikkje støttes av HTC lenger. Men uansett, både World Of Goo, Edge og Toki Tori funker fint. Anomaly har eg ikkje testet enda, og Osmos hakket og harket dessverre. Synd, siden det er eit nydelig spel. Trenger nok kraftigere telefon for den.
^Kan og være verd å få med seg at om man ikke har tilgang på en Android-plattform så følger også Windows, Mac og Linux utgaven av spillene også med. Pluss soundtrackene.
Og her har vi en ålreit artikkel om FortressCraft; Xbox Indie-spillet som, for å si det sånn, var ganske inspirert av Minecraft. Det ålreite er at artikkelen forteller om hvordan kisen som programmerte det gikk fram, og litt om hvorfor FortressCraft muligens er interessant. Nok en grunn til å være irritert over at Indie Games ikke finnes i Norge, altså.
Pssst! Amerikansk konto! Også kjøper du amerikanske points fra en luguber side (evt Amazon e.l., om de sender koden per mail). Slik jeg gikk fram for RBN-låter, et par indiespill og YouTube-kanalen.