Den mellomstore indietråden

Shinra85

Spillegals effort emo
Men eksiterer i spillbar beta/ pre-release som fortsatt eier, buddy
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen gode indiespill som kommer i 2013 finner man på denne lista. Gleder meg stort til Antichamber, The Witness, Amnesia 2, Cube World, Monaco ooog Quadrilateral Cowboy, blant annet.

Og ellers kan man jo følge med på TIGsource sin tumblr, hvor man kan plukke opp perler som ellers ville gått hus forbi. Som for eksempel Age of Barbarian. :ehm:
 

Lodin

Der Waaaah
Aww yeah, The Cave slippes stort sett på onsdag til PS3, 360, WiiU og PC. Det er da den nye adventure\platformeren til Dobbelfin og er det første spillet til Ron Gilbert siden han joina dem. Har allerede forhåndsa på Steam, men om det er eibart til Nintendoen med coop og sånn blir det kanskje den jeg går for.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Nettopp dratt ned Teleglitch

Så TotalBiscuit sin anmeldelse (eller sin "WTF is...") av spillet da jeg ikke fikk sove inatt, og bestemte meg for å dra det ned

Teleflitch er da en top-down rougelike overlevelses skytespill. 10 baner, grisevanskelig.
Brettene blir tilfeldig generert hver gang man spiller, og dør man så er det game over. Som ganske mange andre rougelikes, altså.Man har lite ammo, finnerl lite ammo og helse. Helsa man mister blir ikke fylt opp igjen om man kommer seg til neste brett heller.

Man har et melee-angrep, men for det meste så skyter man med diverse våpen. Det er også et ganske enkelt crafting system som funker fett. Man finner f.eks eksplosiver og spiker, og man kan lage en spikerbombe.

Spillet kjører i en typisk pixel/ retro-grafikk som sikkert mange begynner å bli ganske lei av nå. Personlig har jeg ingenting imot den grafiske stilen.

Det som eier er at mesteparten av svart, man ser kun lys i de gangene man går. Gir en helt ekstremt paranoid følelse, og med tanke på at det er lite ammo gir en veldig, veldig god overlevelsesspill-følelse.

Det som irriterer meg mest er at det ikke er musikk. Et litt mørkt ambient-soundtrack ville gjort spillet ennå heftigere.

Spillet koster da ca 70spenn via sidene deres, og de har en demo ute også sånn at man kan teste det ut.

Demo: http://teleglitch.com/index.php?page=demo
Fullversjon: http://teleglitch.com/index.php?page=full

Trailer:
 

Lodin

Der Waaaah
Dette mite be cool. Det er en mix av Harvest Moon, roguelike og Animal Crossing. I grunn rart at ingen indere har tenkt på det før.
 

TheNormalGeek

også kalt Anders

Antichamber er et nytt puzzle spill som endrer hvordan du må tenke, jeg laster det ned nå og får poste et innlegg i "Hva spiller du for tiden?" etterpå.
Spillet har ca 6-8timer med gameplay og finnes på steam.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lasta ned Antichamber og Proteus i dag selv. Antichamber... Vel. Jeg liker konseptet, men strukturelt sett er det jævla rotete og mye mer frustrerende enn artig. Skrudde meg selv i pompen på et puzzle, teleporterte tilbake ved å kope på kartet mitt, og... måtte vasse gjennom to-tre deler jeg allerede hadde løst for å komme tilbake. Og det skjer hele tida. Alt er ett eneste sømløst område, men det er så mye fising rundt og uansett om du er lord stedssans finner du faen ikke veien tilbake siden spillet er laget sånn at du skal gå deg vill hele tida. Ikke helt sikker på hva jeg synes om dette spillen, ikke i det hele tatt.

Proteus var bare nydelig.
 
Jeg har også spilt Antichamber, men jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier, Yeti. Hvis du må gå igjennom noen deler du allerede har gjort, har du trykket på feil rom på kartet. Spillet er designet for at du skal gå deg vill, men kartet viser deg hvor du var når du trykket Esc, og viser deg også om du ikke har funnet alle veiene fra et rom.

Syns uansett at puzzlene var ganske stilige i begynnelsen, men så ble de resirkulerte tålmodighetsprøver. Det er litt surt når du bruker to sekunder på å finne ut hva du skal gjøre (fordi du har allerede løst det tidligere), men 10 minutter på å utføre det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser nå at jeg formulerte meg dårlig der, jeg mente at jeg måtte vase rundt hele tida siden jeg ikke klarte å holde styr på hvor jeg var. Samma det, ble litt... underveldet av det spillen.

Uansett, i går kjøpte jeg meg Anodyne og testa det såvidt. Grunnen til det var at jeg leste en omtale på Edge som sammenlignet det med Link's Awakening og så fort jeg leste det kjøpte jeg. Kort fortalt så er dette Link's Awakening... hvis det var en anakronistisk feberfantasi istedenfor en nydelig, sentimental drøm. Musikken er ambient som alltid har et illevarslende islett, det er ett eller annet feil med hele opplegget bak spillet og alle NPC-ene later til å være med på leken, og... vel. Ting tar noen surrealistiske vendinger innimellom. Jeg ante ikke at jeg ville sette pris på et skikkelig banalt Zelda-plagiat hvis det bare trua med at verden kom til å råtne vekk eller falle sammen og kollapse hvis jeg gjorde noe feil, og det er litt den følelsen jeg får. Alt er veldig basic, men det er alltid noe som ikke stemmer helt uansett om du er i en koselig landsby rett ved stranda eller i et jæskla depressivt tempel. Så, joa, A+ for atmosfære. Gameplayet er ekstremt velkjent og har så langt ikke bydd på noe som helst nytt (den eneste gimmicken så langt har vært en rehash av noe fra Minish Cap), meeeen... vel, det er fett likevel. Verdt en slant (femtilapp) hvis dette appellerer til deg.
 
Måtte installere det også, så klart. Gav alle pengene til developers, developers, developers.
Glad eg gav meir enn 1$, Dungeon Defenders er totalt uinteressant og Super Hexagon er eg lei. Pytt sann, meir pæng til dei som har laga spela.
 

Lodin

Der Waaaah
Solar 2 eier. Man er en liten planet som vokser seg stor ved å absorbere meteorer og etterhvert andre planeter. Til slutt blir man et solsystem og denger andre systemer med planetene som går i bane rundt en.