Den mellomstore indietråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ah, godt poeng. Når du sier det så kjente jeg igjen noen områder fra traileren, så signs point to ikke tilfeldig genererte brett. Castlevania-inspirert roguelike-inspirert?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Beveg det etter rytmen... Kult for fyren som hører på grindcore og svartmetall
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det har tatt et halvt år, men endelig er Skulls of the Shogun på vei til en plattform hvor noen faktisk bryr seg.


Kommer på Steam om et par uker, du kan forhåndsbestille nå og få tilgang til betaen. Det gjorde jeg, da. Skulls of the Shogun er da turbasert, strategisk, og morsomt, sies det. Jeg har hatt lyst til å teste det helt siden det ble annonsert, selv om den lysten avtok da de annonserte Windows 8-eksklusivitet. Nå er den utløpt, så da gleder alle hjerter seg. Og hvis noen lurer på hvor fornøyde utviklerne var med Microsoft i løpet av Windows 8-prosessen, så kan man jo lese denne artikkelen. Overskriften er "I would like to go back in time and kick myself in the balls".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bra: Cube World, en tilfeldig generert action-RPG med Minecraft-grafikk og tung inspirasjon fra f.eks. Zelda og Secret of Mana, er ute med en alfa du kan skjøpe for €15 (eller der omkring). Det finnes også en bitteliten test-demo du kan laste ned for å se om spillet kjører på PC-en din.

Ikke fullt så bra: Den testen trengs, for i motsetning til så godt som alt annet bruker Cube World XAudio2 og ikke DirectSound, og det later til at verken utvikleren eller Microsoft veit helt hvordan de skal få XAudio2 til å funke. Et par kjappe søk etter at den nekta å funke på PC-en min, indikerer at XAudio2 sliter med jalla innebygde lydkort som ~90% av folk har (inkludert meg).

Enda verre: Av uforståelige grunner driver noen og DDoS-er nettsida til Cube World så hvis du er heldig og får lasta inn sida, får du mest sannsynlig ikke kjøpt skiten fordi det ikke er kapasitet til det så utvikleren har måttet ta ned sjappa. Her er den iallfall, kan hende du er heldigere enn meg.
 

Lodin

Der Waaaah
Og så var det dama som var lei av å lage lærerike spill og programmer til skoler siden det var mer å tjene på spill til iOS. Siden hu verken likte spill eller kunne noe om dem spurte hu sønnen sin om hjelp. Han fikk med seg noen av kompisene sine og sammen mekka de det. Resultatet er Demon Chic som handler om to indiske brørde og typen til den eldste som deler leilighet og stort sett bruker dagene til å dope seg. Innimellom dukker det opp demoner som de må bekjempe i et typisk JRPG-kampsystem, bare at de må stave ut angrepene sine med bokstaver som svever rundt på skjermen. De drar ut på eventyr mens de samtidig stort sett sitter inne i leiligheten å fyrer.

Wut? :psyduck:
 
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=141039657
Damned explores the sense of being defenseless against a powerful supernatural force. The survivors can’t directly affect the monster in any way. When it’s there to get you, your only chance is to run and hide.
This perception of being defenseless is very strong, primal and terrifying, it builds up anxiety and makes you really scared, fearing any unexplained noise or movement.
This is how Damned creates horror in a multiplayer game session, and we believe it to be super effective! (tested and approved!)
Yes, kult for at noen prøver seg på dette konseptet. For meg virker det som det er mye mer potensiale i å lage horror på den måten enn å gi spilleren våpen i det hele tatt å forsvare seg med. For er ikke horror egentlig bare i bunn og grunn det å unytte fryktfølelsen som kommer med forsvarsløshet?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Bitter over at det kun er på ipad og ikke på iphone.

e: en vill Xtal dukka opp
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis dere husker det jeg skrev om at Cube World ikke funka på PC-en min, så kan jeg informere at jeg registrerte at jøss, installasjonen av DirectX tok da veldig lang tid før jeg fikk spille Deadlight, så jeg fikk et innfall og prøvde demoen av Cube World igjen. Joa, det fiksa biffen, så da kjøpte jeg fullversjonen. Aner ikke helt hva jeg forventa, men det er stort sett et enspiller-MMO med vokselgrafikk henta rett fra SNES. Det var også rimelig ballevanskelig, og det virker ikke som om ting som quests eller sjapper er implementert ennå, men man kan sose rundt og daske orker med ei treklubbe like stor som en selv så det duger. Skal spille mer etter hvert og komme med noen ordentlige inntrykk.
 
Hvis dere husker det jeg skrev om at Cube World ikke funka på PC-en min, så kan jeg informere at jeg registrerte at jøss, installasjonen av DirectX tok da veldig lang tid før jeg fikk spille Deadlight, så jeg fikk et innfall og prøvde demoen av Cube World igjen. Joa, det fiksa biffen, så da kjøpte jeg fullversjonen. Aner ikke helt hva jeg forventa, men det er stort sett et enspiller-MMO med vokselgrafikk henta rett fra SNES. Det var også rimelig ballevanskelig, og det virker ikke som om ting som quests eller sjapper er implementert ennå, men man kan sose rundt og daske orker med ei treklubbe like stor som en selv så det duger. Skal spille mer etter hvert og komme med noen ordentlige inntrykk.
Ah, har hatt både forventninger og forhåpninger til Cube World. Må få sjekka om min undulatdritt av en PC klarer å kjøre det.
Et spill som jeg gleder meg mer til å prøve er Secrets of Grindea. Har gledet meg til det helt siden jeg så den første videoen av det. Hater når spill jeg gleder meg slik til har release TBA så lenge :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
D-Pad Studios er vel kjent for en del som de som mekker Owlboy, meeen de har jo et nytt spill ute i disse dager. Savant Ascent heter det, og da jeg sjekka traileren var det en ting som slo meg:


"Øy, erre Vinter in Hollywood som har laga musikken eller?" Og jaggu var det det. Bare at han kaller seg Savant nå. Så ja. Skal sjekkes ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så ja, sjekka det ut, og det er som det framgår i traileren. Du styrer Savant på tur oppover i tårnet (merk at du er stuck i første etasje til du har vist at du mestrer det grunnleggende), og så skyter du duster og samler biter av CD-er mens du prøver å unngå å dø. Når du samler fire biter av en CD, får du ny musikk og en ny egenskap. Vær obs på at dette er laget for å være spillbart på mobiler, så du kan bare skyte, hoppe mellom plattformene og bruke et superangrep. Men! Det er smart designet, for eksempel er det en liten pause før du begynner å skyte når du holder inne knappen, noe som virker teit men som etter hvert viser seg å være uhyre viktig siden du kjapt låser opp evnen til å avfyre fem superskudd som første salve; disse følger banen du tegner opp med siktet mens du lader dem opp, så fancy trikseskudd blir etter hvert en viktig del av ditt repertoar. Vanskelighetsgraden går også fort opp, og det har den der "bare en runde til"-greia. Kanskje ikke superfett på PC, men jeg spilte da en del runder før jeg ga meg. Mobilutgavene kommer etter hvert, og det koster elleve kroner, så... ja. Og joda, musikken er fet (og en del av poenget med spillet). Kanskje ikke hvis du får utslett av dubstep, men da har du deg selv å takke.
 

Von Vidar

offisiell gamer
Er ikke så veldig stor fans av indiespill generellt, men har fått sansen på Rogue Legacy på steam. Minner om et tidlig Sonicspill, bare MYE vanskeligere. Det finnes på Steam og koster bare noe som 14 euro. anbefales for fans av vanskelige spill og de som elsker spill med nye verdener ettersom brettet ser helt nytt ut hver gang jeg spiller.
 

Shinra85

Spillegals effort emo