Den offisielle Halo 3-tråden [X360]

#21




Tatt fra tråd på Gamer.no

Da var bilder av menyen i Halo 3 lekket ut. Grunnen til at det er ganske sikkert at dette er menyen Bungie skulle bruke, er fordi alle tråder om menyen har blitt sperret og slettet fra Bunge og Xbox sine fora. Jeg leste dette på Gamer.no, og tenkte det kunne være interessant å diskuterer det her og. Hva er "Classic Mode" f.eks? Hmmm.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#22
Hmm. Classic Mode. Jeg er ikke sikker på hva det innebærer (annet enn kanskje en gamlere motor? Gamle våpen? Gamle brett? Halo 1/2 med på disken?), men jeg tror jeg liker det. Ellers var det jo ikke all verden. Jeg kunne f.eks godt avslørt at både System Link og Split Screen kom til å være med denne gangen også, samt at menyen kom til å være blå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Slo sammen den generelle Halo 3-tråden med "bilder fra Halo 3-menyen"-tråden.

Tips til alle: Tenk dere litt mer om før dere mekker ny tråd enn bare "oi, dette er nytt, det fortjener en egen tråd!"
Et strålende eksempel på ting som hører hjemme i ryktetråden om et spill som enda ikke er ute, er nettopp bilder fra menyen og sånt.
 
#26
Angående de menybildene, så sier Frankie hos Bungie følgende:

SITAT
"NewsFakey McFakington UI Shot
Posted by Frankie at 5/16/2006 11:35 AM
The user interface screen floating around the interzone right now is a fake. It's a pretty fake, but fake nonetheless. We're not going to debunk every fake we see, but that one is clogging the forums. So stop talking about it. It's fake.


That's right, fake. "
[/b]
Kilde: Bungie.net
 
D

Deleted member 91

Gjest
#27
Hmm. De hadde sikkert sagt det uavhengig om det var ekte eller ikke, tror jeg. Klart, "Press Y for Friends menu". Hallo? Guide Button?
 
#29
SITAT
Halo 3 MP testing under way
Bungie.net posting confirms that multiplayer action on the recently announced Xbox 360 shooter is already getting a daily run-through.

The biggest news out of Microsoft's E3 press conference earlier this month was that Halo 3 was indeed in development and on its way for a 2007 release. But given that Halo 2 was subjected to a number of delays before launching a year after it was originally supposed to, some skepticism of the release date was understandable.

That skepticism might be tempered a bit by a recent posting on Bungie.net. In the post, Bungie.net "content monkey" Frankie says that the game is already far enough along that its multiplayer mode is undergoing daily playtests from the development team.

"Lars, one of the new[er] multiplayer designers, has a regular multiplayer test in session now--that happens every day--and with surprisingly polished-looking graphics, although I'm told a lot of the textures and decorator objects are just placeholders at the moment," Frankie writes. "Could have fooled me."

The post also mentions that the team is trying to make sure the game looks great even on standard-definition TV sets, but notes that there's still a "crazy rush" to claim the HD monitors for the multiplayer tests.[/b]
Kilde: GameSpot
 
#30
Bungies ukentlige oppdatering

Ikke de store nyhetene denne gangen heller, men det virker som vi har noe i vente. Vi får litt mer angående Halo 2 til Windows Vista, samt en Q&A runde med spørsmål fra publikum om Halo 3. Det kribler virkelig i fingrene når jeg leser hva Frankie sier om fysikken og den "nye" assault riflen i det kommende spillet, selv om vi ikke vet detaljer enda.

Og Pimps at Sea er fortsatt i utvikling. :p
 
#32
SITAT(Mongis @ 07.06.2006, 15.40) 8458
Bungie har nå gitt ut en 7 minutter lang video av den nå berømte E3 traileren. Vi får blant annet se nye kameravinkler, og kanskje noe mer om dere ser nøye etter.

Klikk her for å se!

Edit: DiRTY D var vist før meg i 360 emnet.
[/b]
Men i ørska fant jeg ikke Halo 3 emnet :hehe:
 
#33
Noen små detaljer om Halo 3 i Frankies siste ukentlige oppdatering. Jeg har plukket ut det mest interessante:

Opprinnelig skrevet av Bungie.net

Jaime has been working on tuning the vehicles from Halo 2, for their reappearance in Halo 3. The new engine, new graphics and so on require of course that our "old" vehicles be rebuilt from the ground up to take advantage of all the extra horsepower we have. New vehicles, were there any in Halo 3, would have been created from scratch and need less re-imagining. Jaime also promises some new gameplay related features for vehicles that you might not expect.

The design, engineering, art, test, tools and audio teams, have all been working hard on a major internal milestone. Nothing you guys would be interested in but still an important and significant step. Thanks to everyone who worked late and hard to reach that goal, and they should all have a beer this afternoon to celebrate.

Multiplayer test sessions are proceeding apace and I already have stumbled into one of the perils of Halo 3 development - playing a two hour multiplayer game of Halo 3 and then playing Halo 2 at night, only to discover I have forgotten the layout of Burial Mounds and the cool new weapon I just got used to, isn't in Halo 2…

We now look forward to MP sessions when Lars instigates 'em about 4pm. He stands behind you like a stern teacher and says things like, "Why would you even play that way? You're like Mr. Magoo trying to find his way around an oil rig."

Lars is looking at how smoothly these new multiplayer maps play, and what tweaks can be applied to make a level more fun. Of course, he also has to note what kind of technical bugs there are. One match had a bunch of glowing, smoky explosions that didn't delete themselves after a blast, and simply hung there, burning in the air. It was surreal and to be honest, very pretty.
 
#35
Bare jeg som håper at treern ligner mer på enern, og ikke på toern?
Jeg savner sårt de store, åpne områdene fra enern. De ga deg voldsomme muligheter. Man kunne f.eks. liste seg fremover og drepe alle en etter en, kjøre inn med en warthog og ta alle samtidig, eller kanskje bare cruise forbi hele gjengen med en ghost. Områdene var og alle unike og krevde litt strategisk spilling. I motsetning til toern, som var alt for lineært og uinspirert i forhold til enern. Dessuten savner jeg de gode våpenene fra enern. Den gode helautomatiske rifla og den kraftige pistolen med zoom-funksjon. Guri malla, nå fikk jeg plutselig voldsomt lyst til å spille Halo igjen. Enern altså.
 
#36
Helt enig Alex, spesielt med tanke på SP kampanjen. Men ut ifra traileren å bedømme virker det som at de satser på store områder denne gangen. Vet at man ikke kan bedømme slikt ut ifra det lille vi har sett, men har tro på at Bungie vet hva fansen vil ha. Bungie leser forumene i ny og ne, så de må ha det i tankene. Og har du studert videoene, E3 traileren og den nye "making-of" i detalj? Det ser det ut som at flere gamle våpener vender tilbake. Det våpenet Master Chief bærer ligner veldig på Assault Riflen fra Halo: Combat Evolved, men den har sikkert noen nye funksjoner. Ser for meg at den kanskje virker som ARen i normal modus, og som Battle Riflen(Halo 2) når man zoomer inn et nivå ved å trykke den høyre stikka. Det ser også ut som at shotgunen fra Halo: Combat Evolved vender tilbake:



Captain Nintendo: takk, liker den selv. :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#37
SITAT(Alex @ 10.06.2006, 20.50) 9101
Bare jeg som håper at treern ligner mer på enern, og ikke på toern?
Jeg savner sårt de store, åpne områdene fra enern. De ga deg voldsomme muligheter. Man kunne f.eks. liste seg fremover og drepe alle en etter en, kjøre inn med en warthog og ta alle samtidig, eller kanskje bare cruise forbi hele gjengen med en ghost. Områdene var og alle unike og krevde litt strategisk spilling. I motsetning til toern, som var alt for lineært og uinspirert i forhold til enern. Dessuten savner jeg de gode våpenene fra enern. Den gode helautomatiske rifla og den kraftige pistolen med zoom-funksjon. Guri malla, nå fikk jeg plutselig voldsomt lyst til å spille Halo igjen. Enern altså.
[/b]
Helt enig. Håper det gjenspeiler seg i multiplayeren også ... Husker du det isbrettet i Halo1? Det var helt sinnsykt moro med warthoger som skled rundt på isen, missiler som bommet med hårlengder, snipere på hver sin ende, og teleporteringstjohoi. Jeg ber til julenissen om at de skal ta alt det der et steg videre, med styrbare dropships (både av Pelican- og Covenant-variant), flere spillere online - samtidig som de beholder den klassiske Halo-følelsen og ikke lar alt gå helt Battlefield.

Faen som jeg gleder meg igrunn.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#38
Bungie.net: "Marcus showed off the new engine's lighting system, the self-shadowing and realtime reflection on the Chief, and the fact that we can draw geometry out to about 13 or 14 (game) miles. There was other stuff, but we'll talk about that later."

Det skulle hvertfall ikke være noe problem å lage store områder.
Men jeg kan ikke helt si meg enig i at våpnene i Combat Evolved var kulere enn i Halo 2.

Jeg gleder meg mest til noe seriøs online spilling og clan match. sperme
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#39
SITAT(Mongis @ 10.06.2006, 21.03) 9104
Det ser også ut som at shotgunen fra Halo: Combat Evolved vender tilbake[/b]
Var den noensinne borte? :blunk:
 
#40
Ny ukentlig oppdatering hos Bungie. Jeg har som vanlig plukket ut det som ble sagt om Halo 3:

Opprinnelig skrevet av Bungie.net

Work continues at a frantic pace on single and multiplayer. Sometimes to two collide! Lars, the multiplayer designer was playing through on of the single player missions when suddenly he was surrounded by butterflies. 'I thought I was going insane," said Lars. But he asked a programmer - and discovered that some wit had replaced the normal garbage collection routine (the deletion of unused objects like dead bodies and dropped, spent weapons) with a more elaborate one. The corpses of fallen Covenant currently turn into a "flock" of monarch butterflies, with flapping wings. Bizarre. And I'm assured this took about a minute to implement (this statement to head off the inevitable flames from backseat developers).

Lars also let us try out a new map Sketch and I like to call "Jub-Jub," much to Mr. Bakken's discontent. And it's my favorite new small map. An instant classic like Lockout and on roughly the same scale, with similar pacing and feel, although it looks very, very different.

I am finally starting to love the Assault Rifle (the one from the trailer) in MP. It's good stuff, although weapon balancing and tradeoffs may change its subtle variances between now and launch. And it could even be removed. Who knows? That's the normal course of development, finding what works and what doesn't. Right now, it works great.

There was a short but fierce debate about the pros and cons of ladders in multiplayer this week. I won't tell you how the debate ended, but I will say that I only noticed a month or two ago that there were any ladders at all in multiplayer Halo 2 - in Waterworks, to be specific, in the center structure.

They're taken out to help streamlining the frantic and even pacing of maps. Remember Battle Creek in Halo? Reimagined as Beaver Creek in Halo 2? Well it originally had ladders, but they sloooooowed things down tremendously. Replacing the access to those parapets with ramps helped speed up the pace and give the player more options and escape routes from pursuing players. A ladder is also a honey trap for sniper fodder. That said, sometimes a ladder is a logical part of a building or a scenario. CURSE YOU DONKEY KONG!
I tillegg ble det også nevnt at den nye Halo boken, som Bungie har brukt 2 år på, er ferdig og på vei til printeren. Lite nytt om den kommende Halo filmen, men Bungie lover å si ifra med en gang noe skjer. E3 "Making of" traileren kommer snart i full HD og 5.1 lyd også.