Den offisielle Halo 3-tråden [X360]

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#61
Hah, som om det har noe å si. De kommer til å tjene fett uansett, og jeg blir fornøyd bare de klarer å få til noen tøffe actionsekvenser og kanskje en punchline/catchphrase eller to. Det er ikke akkurat som om Halo er så vanvittig dypt uansett. :D
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#63
Vel, hvis det blir på Doom/Riddick-nivå er det greit for meg. Jeg vil ha en actionfilm med mye pang-pang, og det blir det nok.
 
#64
Riddick er konge.

Jeg tipper en god del actionsekvenser i hånholdt, fornuftig kameraføring (les: IKKE Bourne Supremacy), og subtile, dog stemningsfulle bakgrunnseffekter.

Jeg tror faktisk dette kan bli særs bra. Jeg liker politirobot-reklamen og Alive in Joburg-korfilmen. Begge viser at Mr. Blomkamp evner å bruke jordnære scenarioer i spennende sammenhenger. Og når man tenker seg litt om; Outskirts og Metropolis var jo de to desidert beste brettene i Halo 2? (nå vil det jo ikke dermed si at det er slike Afrikabydeler-scenarioer regissøren får leke seg med, men jeg håper nå på det.)

Teori/spørsmål: Vil filmen utspenne seg etter Halo 2, eller vil handlingen i filmen være lagt til det første spillet? Hva vil fok finne mest interessant? Å se en ringverden utfolde seg i horisonten mens resten av verden er tom, eller en levende bydel fra New Kairo med gigantiske Covenantskip hengende faretruende over skyskraperene? Får vi se begynnelsen av Halo-historien på det store lerretet, eller Master Chief utenfor arken i Afrika?

Krysser fingrene for sistnevnte.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#65
Bortsett fra horder av beat-em-up og fightingspill som har utspillt seg foran kameraer er Halo ett av de spilla jeg ikke ser et eneste poeng i å filmatisere. Én ting er at handlinga er direkte dårlig, men det kan diskuteres i det uendelige. En annen sak er at spilla eier null flyt i handlingsløpet, så filmen kan ikke baseres på noen av spilla uansett. At et TV-spill er bra trenger ikke på noen som helst måte bety at en evt. film blir det.
 

SHDR

Gullmedlem
#66
Vel, det nærmeste Halo har kommet et fascinerende premiss i det hele tatt, er jo i det første spillet. Historien der er selvsagt supersøppel, som seg hør og bør, men den har et konsept som er litt småfunky. En diger, slem ring midt ute i huttiheita? En diger ring hvis oppgave er å utslette alt liv i galaksen hvis den blir aktivert. En ring som regelrett tilbes av en skokk surrete romvesener som har kollektivisert seg i et galt, galt teokratisk/meritokratisk krigersamfunn som går Sparta en høy gang. Det er jo litt festlig. Særlig når deres helt egne Satan, en genmodifisert cyborg ved navn Master Chief, er der for å ta imot dem.

I forhold til den setupen der, virker det fullstendig helvetes bortkastet å plassere Halo på jorda. Hva er det Halo-en refererer til da? Et eller annet som foregår langt tilbake i universitets mytologi, i noe så tåpelig som et videospill? Bah. Tror nok de vil benytte seg av fortellingens høykonsept, heller enn den utvanna oppfølgeren. Hvorfor foregikk Halo 2 på jorda når vi vet at det befinner seg sånn cirka ørten tusen ringer til ute i galaksen som trenger å uskadeliggjøres før de utsletter alt liv? At denne "arken" befinner seg på jorda er en ekstremt lite gjennomtenkt deus ex machina som er lempa inn i mytologien for å kunne tilfredsstille fans som forlanger at spillet skal foregå på jorda fordi det er mer realistisk. Det er iallfall ikke noe stødig grunnlag for videreutvikling. Ikke om vi skal ta gravemind i betraktning.

IIIIII AM A MONUMENT TO YOUR SIIIIIIINS

Jeg antar jeg ikke var den eneste som ble pinlig berørt av dén farsen. Håper gutta som skriver manus har vett nok i skallen til å forstå at det fascinerende med Halo slettes ikke er vår egen jordklode. Og ikke kom med noe bullshit om at jorda er "hoved-haloen" eller noe i den duren. Det holder ikke. Det er stadig langt mindre oppfinnsomt.
 
#67
Du var mye snillere når du het Shadar :grine:

Meh, håper filmen blir bra selvom jeg tviler :p Er det ikke slik at så lenge du har en god ide så kan ide'en bli stor eller noe sånt bullshit, nå virker det som om "Hey la oss lage det brae spillet, gi det en søppelhistorie og tjene fett med gryn :D". For meg virker det som om folka som lager spill ikke setter seg inn i å lage en bra historie _før_ man lager spillet.
 

SHDR

Gullmedlem
#68
De fleste som skriver manus for spill ville aldri i helvete fått seg en jobb innen film, fjernsyn eller noe som helst annet som involverer historiefortelling. De fleste av dem er vel egentlig programmerere som har glorifisert sin egen rolle som prosjektledere og i samme slengen shanghaiet alle kreative beslutninger i utviklingsprosessen.

Så lenge Alex Garland har hatt mer input i manuset enn Bungie har, kan ting henge i hop. Jeg er ikke særlig sikker på at køllekorpset bak "The Making of the Halo 3 E3 trailer" burde få lov til å bestemme så mye. De minner meg litt om Wachowski-brødrene under innspillingen av de to siste Matrix-filmene: Fullstendig oppslukt av sine egne (ofte dypt middelmådige) ideer.

Uansett, Halo 3 blir sikkert et pent stykke spilldesign dersom de lener seg litt tilbake og ser på hva som gjorde Halo til et godt spill, heller enn å vanne mekanikken ut slik de gjorde med Halo 2. Jeg mistenker at vi bør glede oss mest til dette.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#69
Hear, hear. Ingen av Halo-spilla er noen favoritt i mitt hus, men jeg har det i det minste ganske gøy når jeg spiller gjennom første gang, noe jeg ikke kan si om de fleste spill(e :svette:)filmer.

Jeg er dessuten av de få som ikke synes allverdens om multiplayeren i Halo 2 heller. Jeg velger GRAW any day.
 
#70
Ut ifra Blomkamps tidligere arbeid, virker det som at han er mere en animatør enn regissør? Regner med det blir mye CGI filmen i så fall. Uansett så er dette en film jeg gleder meg ubeskrivelig mye til. Mer enn noe annet for å være ærlig. Så lenge Peter Jackson er med, og Bungie har en aldri så liten finger med i spillet, så håper jeg og tror at filmen blir bedre enn hva spillbaserte filmer er kjent for.

Filmen kommer ikke før i 2008, så det blir i hvert fall en lang ventetid.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#71
Å være en "executive producer" kan vel knapt kalles "å være med". Er ikke som om han har noe som helst med skriving eller regi å gjøre.

Edit: Peter Jackson, altså.
 
#72
Executive producer er egentlig betegnelsen for en person som nærmest utelukkende bidrar økonomisk. Jeg tviler allikevel på at Peter Jackson ville lånt bort hverken penger eller navnet sitt (som har blitt ganske populært i det siste) til et prosjekt som ikke virket lovende. Så jeg antar at enten Garland eller Bungie har vist Jackson noe som virket veldig imponerende.
 

Lodin

Der Waaaah
#74
Kjenner jeg denne ressigøren rett kommer filmen til å foregå etter det siste Halo spillet når Master Chief endelig har vunnet og utsletta hjemplanetene til alle covenant rasene. Resultatet er at de få som er igjen av dem må bosette seg på jorda og bo i slummen av diverse storbyer. Der blir de misshandla og banka av alle, inkludert politiet som har på seg Mjølner-rustning.
Evt. håper jeg han dropper det politiske budskapet og bare lager en kul film. :p
 
D

Doctor Downs

Gjest
#75
SITAT(Alex @ 11.08.06, 03.55) 19135
Executive producer er egentlig betegnelsen for en person som nærmest utelukkende bidrar økonomisk. Jeg tviler allikevel på at Peter Jackson ville lånt bort hverken penger eller navnet sitt (som har blitt ganske populært i det siste) til et prosjekt som ikke virket lovende. Så jeg antar at enten Garland eller Bungie har vist Jackson noe som virket veldig imponerende.
[/b]
Heller økonomisk tiltrekkende. Peter Jackson ble satt opp som sponsor før filmen engang hadde en regissør (eller manus, hvis jeg ikke husker feil).

Forresten:

http://filmforce.ign.com/articles/724/724830p1.html
 
#76
Den siste oppdateringen fra Bungie har følgende info om Halo 3:

Opprinnelig skrevet av Bungiue.net

We also started discussions about combat dialog for single player mode in Halo 3 - that is, the speech uttered by Marines, Brutes, Elites etc., in campaign mode as you play through regular levels. That could be anything from "ouch" to "Give me all your grenades or I shall pull off your head."


The process is complex, requires a lot of planning, a vast amount of writing and significant amounts of technology. We already have a lot of the work done - the game designers are primarily in charge of deciding what those "triggers" are- such as, how will a Marine react if his buddy is stuck? Or what should a Brute say if you board his Ghost? The trick is to make the language natural, believable and yet never intrude on the action at hand.


The audio guys get a lot of that responsibility too and are currently at work building out a new AV suite for screening, sampling and testing both audio and video. My plan is to trick them into coming to my basement and calibrating the geometry on my now thoroughly wrecked Sony CRT

I also got the chance to try out not one, not two, but three new levels on Halo 3 this week. And play through somewhat "complete" campaign missions. The new AI is sick. It does things that are at once video gamey and fun, yet occasionally eerily realistic. The trick is making bad guys behave in ways that are challenging and fun, while instilling enough illogical aggression to make an encounter frightening too. There are some very neat moments where the behavior of bad guys alters as you even the odds in combat. It means that battles never become repetitive "pockets" of action.


The behavior of the good guys too, has to be carefully balanced, and not just for difficulty. They have to feel like they’re helping you, without making a mission too easy. You need to be the bad-ass, after all. I can already tell you their driving skills have improved greatly over the last game. Maybe they went to driver's ed.


Graphics of course are all over the place. They range from a carefully detailed leave, moving in a breeze, to a big gray blob that represents "water." The mix of placeholder and finished graphics is less jarring than you'd think, thanks to the unified lighting model. Even ugly untextured things are beautifully lit. So they look sort of cool.


I also developed a new found love for the Carbine. On an HDTV, in HD resolution, it becomes almost sniper-like in its accuracy (although not power). But it is incredibly, almost erotically satisfying to take out Grunts with headshots. Back in the day, I never even bothered trying, because of my crappy TV and the Xbox's then-normal resolution. Now that I can do it, it's going to make Legendary runs that much easier (except it won't, because the designer jerks will account for that).
Så med andre ord bekrefter Frankie at Carbinen, Ghosten og Brutes er med i Halo 3. :)
 
#78
Fersk oppdatering hos Bungie. Den korteste oppdateringen hittil, men likevel en av de bedre. Jeg tror dere forstår hvorfor. :)

Opprinnelig skrevet av Bungie.net
And yet, it's been a very exciting week. I have been playing through Campaign mode purely for kicks. Exploring, in fact. There's lots of the feel of the original Halo, where you'll find yourself in a huge (dangerous) and intrinsically fascinating environment and just want to go tool around and check things out.

At this stage in development, the encounters are very carefully placed. Sometimes that means you're in frantic firefights (on a significantly bigger scale than in Halo 2, although all I will confirm numerically is at least one more Grunt.) but there's also time for exploratory reflection and the, "Oooh, maybe I can climb up there and check that thing out," sort of play.

Don't get me wrong. It's not GTA - it's still Halo, but there's a bigger feeling scope to some of these levels that has me reminiscing about the original game. And yet, conversely, I'm super excited about the new stuff. Using the debug menu, I dropped in a couple of items of new equipment. Maybe they’re for killing, maybe they’re for getting around, maybe they're for both. Who's to say?
 
#80
ja må nok vær derfor det er ca 60.000 som spiller det online hvær dag :blunk: