Den offisielle Halo 3-tråden [X360]

#41
SITAT(Alex @ 10.06.2006, 20.50) 9101
Bare jeg som håper at treern ligner mer på enern, og ikke på toern?
Jeg savner sårt de store, åpne områdene fra enern. De ga deg voldsomme muligheter. Man kunne f.eks. liste seg fremover og drepe alle en etter en, kjøre inn med en warthog og ta alle samtidig, eller kanskje bare cruise forbi hele gjengen med en ghost. Områdene var og alle unike og krevde litt strategisk spilling. I motsetning til toern, som var alt for lineært og uinspirert i forhold til enern. Dessuten savner jeg de gode våpenene fra enern. Den gode helautomatiske rifla og den kraftige pistolen med zoom-funksjon. Guri malla, nå fikk jeg plutselig voldsomt lyst til å spille Halo igjen. Enern altså.
[/b]
Jeg er enig med deg Alex, Mongis og Nicholas - og sannsynlivis alle som er fans av Halo-serien. Singleplayeren i Halo 3 bør være noe lik den vi fant i Halo, og da tenker jeg på store baner, og flere muligheter for hvordan man skal komme gjennom dem. De kuleste banene i Halo 2 var de to som kom etter første bane, og Delta Halo. Men selv i de banene hadde man ikke noe valg om hvordan man skulle klare banene. Det eneste valget man hadde var om man skulle klarer banene til fots eller i kjøretøy.

Multiplayeren i Halo 2 var langt bedre enn multiplayeren i Halo, det synes jeg. Bilene reagerer mye raskere og banene ser mye, mye bedre ut, men de bør få med Sidewinder og noen av de klassiske Halo-banene i Halo 3. Og som Nicholas sier, det hadde vært jævlig fett å fått muligheten til å styre en pelican i Halo 3. :D Tenker mest på Singleplayeren nå, men tenk hvor morsomt det hadde vært i mulitplayer! Rødt og blått lag starter i hver sin base på en haug, med en pelican eller covenant dropship, så må alle på laget hoppe inni flyet. På veien over til hverandres base, for å stjele flagget, så skyter flyene på hverandre, mens noen banshee's sirkler rundt covenant dropshipet for å beskytte det.. Og så kommer noen andre fra hvert team kjørende nede i dalen med biler og ghoster og tankser... :elsk:
 
#42
Jeg tror nok Halo 3 blir mye større i skala enn hva vi har sett tidligere. De kommer nok til å inkludere større kjøretøy, større baner, ja alt blir nok større. Håper nå ihvertfall det. Halo 3 bør ikke skuffe og jeg tviler på at det gjør det.
 
#43
Hadde vært fett hvis Halo hadde implantert en multiplayer veldig like den vi finner iBattlefield, bare uten kits og one-hit-kill.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#44
SITAT(Sulky @ 24.06.2006, 19.27) 11474
Hadde vært fett hvis Halo hadde implantert en multiplayer veldig like den vi finner iBattlefield, bare uten kits og one-hit-kill.
[/b]
NEI
 
#45
Er i grunnen enig. La Halo være Halo, og Battlefield være Battlefield.

Bungie har akkurat avsluttet Halo 3 cover konkurransen sin, og 4 vinnere ble kåret. Se bildene her.
Ble imponert over mange av bidragene, også de mer humoristiske og ikke minst paint bidragene. :)

Ny ukentlig oppdatering hos Bungie også. Det ble faktisk sagt en del denne gangen om Halo 3, nærmere bestemt følgende:

Opprinnelig skrevet av Bungie.net

Multiplayer, single player, you name it, folks are playing it. The lab formerly known as the multiplayer lab is now also the single player lab, where folks may go in at just about any time and start playing through a selection of single player Campaign missions.

At this point, they're testing out the new AI and encounters as much as anything else. The graphics range from completely untextured placeholder surfaces, too brilliantly lit and detailed objects. But again, this is a gameplay test, not a graphics one. Lots of folks focus on what technology can do for the appearance of a game - but the 360's prodigious horsepower can also be applied to AI - the behaviors, movements and reactions of computer-controlled characters. That counts for your human allies, but it's more noticeable at this early stage in the behavior of your opponents.

Today, I swear I saw some Grunts do a classic pincer-movement to trap me in a narrow canyon. I was battling um, something bigger than a Grunt, and suddenly, I'm being peppered by a second group of jerks, mostly Grunts, who'd been sent in around my flanks to take me out. Grunts are still grunts though, and once I showed some serious opposition, a couple of them panicked and fled, but they nearly had me and it was quite a shock.

When the single player guys file out (or as is often the case, stay put) then the multiplayer sessions begin in earnest. We were trying out a new multiplayer game type - and it is super fun, yet utterly terrifying at the same time. I have never, ever heard so much frightened screaming during a play test of anything. And plenty of laughing too.

Tom Doyle, Street Fighter III: Third Strike expert, and perhaps more importantly, weapons designer, is working on a bunch of new stuff I can't mention, but also on rebuilding olde Halo weapons to take advantage of the new engine and the new level of detail. Tom uses the Covenant sniper as an example, saying, "I wanted to go back and make everything better. The Covenant sniper is one of my favorite weapons - it just feels so powerful. I wanted to emphasize that in the new version, so we're adding some detail that will really show off the building energy in the weapon."

We're excited to announce a new project that we're working on for matchmaking playlists. We will be selecting various organization and communities to participate in a program which will produce playlists which are designed by the fans! As always, we will continue to gather feedback and make changes to our existing lineup, these fan created playlists will be temporary and their lifespan will be determined by popularity.
"Making-of" traileren kommer på Marketplace i løpet av en uke eller to. Gleder meg til å se denne i HD. :)
 
#46
I tilegg til mer åpne kart, ønsker jeg meg et "tyngre" spill. Halo 2 ble for lett. Man hoppet rundt som om man var en kanin, og våpnene gav ikke den samme kraftige følelsen som i enern. Lyden og vibrasjonen føltes mer "puslete". Gi oss kraft! Gi oss følelsen av at man styrer en stridsmaskin!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#47
Jeg syns faktisk våpnene i Halo 2 gjorde en god jobb med å virke tunge og tøffe, jeg - da særlig sammenlignet med de fleste andre FPS-er.

SITAT
Today, I swear I saw some Grunts do a classic pincer-movement to trap me in a narrow canyon. I was battling um, something bigger than a Grunt, and suddenly, I'm being peppered by a second group of jerks, mostly Grunts, who'd been sent in around my flanks to take me out. [/b]
Nye fiender ser jeg, som forventa. Legg også merke til at man fortsatt kriger mot gruntsene, og ikke med dem, så der går ihvertfall noen av teoriene ut vinduet.

SITAT
When the single player guys file out (or as is often the case, stay put) then the multiplayer sessions begin in earnest. We were trying out a new multiplayer game type - and it is super fun, yet utterly terrifying at the same time. I have never, ever heard so much frightened screaming during a play test of anything. And plenty of laughing too.[/b]
Oooh, dette høres spennende ut. Kanskje Bungie har lagt inn en offisiell Zombies gamemode? Det hadde eid. Flood character models, for eksempel? De er jo omtrent like store som MC og elites, og kan bruke våpen. *krysse fingra*
 
#48
Kanskje Halo hadde passet som et RTS spill? :p

Samle masse sprtans som kjører rundt i sin warthogs og krunsjer alt på sin vei. :elsk:

Men serriøst" Jeg synes det hadde vært kult at noen av banene hadde vært digre masseslag med flere hundre enheter på skjermen som slåss mot hverandre i rent krigshelvete som kanskje kan ta utgangspunktet fra virkelige hendelser som f.eks: Slaget ved Sommes, D-day osv..
 
D

Deleted member 91

Gjest
#49
Ja, kan vi ikke bare gjøre hele greiene om til et WWII-spill, mens vi er igang? <_< Og at Halo hadde passet som RTS er det nok ikke bare du som tenkte, ettersom det i utgangspunktet ble utviklet som et RTS til Mac, før Microsoft kjøpte opp Bungie.
 
#50
Prøv å se litt humoristisk på det da!!! :hehe: Selv om det ikke var spesielt morsomt.

Nei, du har nok rett. Halo bør fortsette der det er best. Inne i små labyrinter. Det jeg årøvde å få frem var at hvis dette skal være slutten på en trilogy så bør det avslutte med et bra. Hittil har vi ikke sett veldig mye kriging mellom mennesker og covenents. Man har aldri noe særlig mer enn 5-8 mennesker som følger etter deg. Hadde det ikke vært vært kult hvis Master Chief hadde ledet flere tusen mennesker inn i krig som en eller annen hærfører og krigshelt?
 
#51
SITAT(Nicholas @ 02.07.2006, 17.52) 12539
Ja, kan vi ikke bare gjøre hele greiene om til et WWII-spill, mens vi er igang?
[/b]
Jaaa! Master Chief finner en tidsmaskin og sendes tilbake til 40-tallet. Han har selvsagt ikke noen våpen med seg, så spilleren blir tvunget til å bruke de gamle våpnene som soldatene bruker. La han krige for naziene, så blir dette veldig spennende.

Ser for meg at vi må løpe gjennom masse bunkere som er dønn like i kjent Halo-stil. Genialt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#55
Noen burde mekke en mod til Halo i CE som tricker ut Master Chief med roterende felger, sota ruter, decals og bling over hele ryggen.

In other news, obligatorisk post i sammenheng med Bungies ukentlige oppdatering:

Opprinnelig skrevet av Bungie
Sorry about the short update, but it really has been a relatively quiet week. I'm sorry if you expected some Halo 3 information, but there's not really much I can bring you in the way of that. I will, however, confirm that the Assault Rifle fires projectiles. At the moment, at least. We might just end up turning it into a melee-only weapon.


That was a joke.

Puh, der tenker jeg mang en Halo-fan ble lettet. Jeg gleder meg ustanselig mye til Bungie begynner å slippe litt mer info, bilder, artwork, og alt det der. Dere husker hele sirkuset månedene før Halo 2-releasen? Hver fredag kom de med bittesmå avsløringer, og et par nye bilder fra noen multiplayer-brett e.l. Halo-spill er sørenmeg artige å vente på, igrunn.

Ellers står det en del om Halo-tegneserieheftet i oppdateringen (link). Comicon i statene for tiden, må vite. Noen her som har bestilt heftet? Isåfall, hvorfra da? Såvidt jeg vet virker Amazon som det beste alternativet, men jeg vil gjerne høre forslag. Vurderer nemlig sterkt å bestille selv, men er bekymra for at Posten skal seksuelt misbruke konvolutten. Lokale tegneseriesjapper er out of the question, ettersom Tønsberg er verdens jævligste by og ikke har en dritt (selv TBCGames er borte nå).

Skal vi forresten jumpstarte plot-spekulasjoner snart? Var en rimelig heftig diskusjon på forumet før omstartingen, så kanskje en tanke å dra fram teorier igjen snart.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#56
... Du vil ha innlegg som dette?

Opprinnelig skrevet av Random Asshole
Hehe jei tror atte dems derranne kåvv'nantane egentli er dem snille kara, atte åsså finnerem ut atte han dærre mæster sjif har tenkt åsså drepe'rem å da blirrem sure åsså må han slåss mot dem fårdi atte dem har tenkt å knabbe den hellige gral, siden alle Halo-ringene lå vraket på jorden i traileren(man så det jo helt klart i bakgrunnen ass).
 
D

Deleted member 91

Gjest
#57
Ikke nødvendigvis, selv om de er morsomme å mobbe. Nei, jeg minnes bare vagt flere sider lange innlegg med teorier og spekulasjoner fra blant annet Riku og en del andre, back in the day (les: på det gamle forumet). Hvis vi ikke klarer å få aktivitet i et emne om en av verdens mest populære spillserier så sier vel det nesten sitt om Spillegal som et spillforum. :p
 
#58
SITAT(Nicholas @ 25.07.06, 04.35) 16359
(...)flere sider lange innlegg med teorier og spekulasjoner fra blant annet Riku og en del andre (...)[/b]
Var det ikke mest angående Kingdom Hearts 2 jeg la ut i det vide og brede om mine tanker om hva fremtiden måtte bringe?

Jo, det var kanskje endel teorier som svirret rundt i eteren rett etter jeg rundet Halo 2, men dette har jo forlengst blitt bekreftet (som det at Arken var (på) Jorda). Akkurat nå er det altfor lenge siden jeg har rundet de to første Halo-spillene til at jeg vil si noe om trilogislutten. Og, det er altfor tidlig på dagen.
 
#59
Fersk ukentlig oppdatering hos Bungie. Denne gangen blir det nevnt en god del om Halo 3. Jeg siterer:

Opprinnelig skrevet av Bungie.net

In Multiplayer news, Lars, one of the Multiplayer designers, got his ass handed to him by Bungie staff. He played in the Humpday challenge with his former employers, Backbone Entertainment, and did not help them to win.

He did however introduce a couple of new maps into the rotation for test, while polish is applied to the graphics of the already playable maps. Now most of them are starting to look roughly the way they will when the game ships in 2007. One of them however, was a lighting fan's dream come true. The use of HDR lighting is incredible, with a vibrant, radiant sunset on a map location that will look familiar, but not identical to an old favorite.

Of all the multiplayer maps I've seen so far, this is the one where I sort of gasp and say, "Wow, now that is next-gen Halo." The lighting is especially impressive when you step from a dimly lit interior space onto a red-gold burnished parapet and the contrast changes instantly and dramatically. One of the challenges is balancing the shift in light for multiplayer so that you're not "blinded" when you step out into the sun and the auto exposure kicks in. It has to be smooth enough to seem "realistic" and quick enough so that it doesn't ever impact gameplay. And that level is still barely polished or decorated. Many of the textures are placeholder.

In the multiplayer playtests now, there's a race to grab one of the few HD sets, just so that you can gape and marvel at the detail, but the fact is that even on our crappy 4:3 sets (we are testing to ensure the game looks amazing for everyone, not just Richy Rich), the lighting model is so robust that certain moments look more like video than gameplay - although Halo's graphics are stylized rather than photo realistic.

There's also some very nicely finished trees in one of my favorite mid-sized levels, complete with the now obligatory tree animation. It's one of those levels where you look around and say, "Hey, this would be a nice spot to picnic," but then somebody blasts you from a Banshee. It's also one of the favorite levels for one of our new gametypes, thanks to its obvious defensible positions and creepy, narrow hallways.

In single player news...

Max Dyckhoff says, "I am working on the AI for something quite large." Actually, he told me what it was and I realized we simply can't mention that yet. I would do a smiley or a wink here, but I am liable to be stabbed or headbutted at PAX.
I tillegg er det en ny Halo novel under utvikling.
 
#60
Fra det ene til det andre:

Nå er Halo-filmen endelig gitt en regissør, og det er ingen andre enn Neill Blomkamp!! Hvem da? En kar som visstnok ikke har laget annet enn den transformers-look-alike reklamen for Citroën, og en og annen kortfilm; bl.a. denne llille godbiten (høyreklikk, lagre som).

Så, hva tror folket? Think he can pull it åff?

Edit: Han har også laget den lille robotpoliti-reklamen som vi alle har sett ()