Den offisielle Halo 3-tråden [X360]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Halo Live Action: Last Man Standing

Websiden påstår dette er en "sneak peek" på en lenger episode, og den avslutter med datoen 4. oktober. Men Last Man Standing er visst et nytt Discovery-program som handler om survival of the fittest i stammekulturer. Hmm.

Veldig tøff ihvertfall!
 
SITAT(Lurtz @ 24.09.07, 19.28) 83246
Av en eller annen merkelig grunn så er Halo-spillene unnskyldt fra å repetere seg selv hele tiden. MGS3 fikk f. Eks mye trekk for lite forandring og endte med en karakter på 8,6. Halo 3 repeterer seg selv like mye, hvis ikke mer og ender på 9,5.[/b]
Vel, MGS3 ble vel mer kritisert fordi det tok vare på et kontrolloppsett og kamerasystem som strengt tatt var foreldet og langt mer komplisert og innviklet enn nødvendig. Halo-serien satt standarder innen konsollskytespill som fortsatt gjelder.
 
yes! fikk mail fra mpx.no at min LE er sendt idag så nå kan jeg puste lett ut. Håper jeg får den imorgen, det hadde vært kos ^_^
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(Morbo @ 24.09.07, 22.30) 83268
Vel, MGS3 ble vel mer kritisert fordi det tok vare på et kontrolloppsett og kamerasystem som strengt tatt var foreldet og langt mer komplisert og innviklet enn nødvendig. Halo-serien satt standarder innen konsollskytespill som fortsatt gjelder.
[/b]
Kan være enig der, men Halo 3 viderefører ikke gameplayet på noen som helst måte (Basert på det jeg har lest i reviews). Så det var en gyldig ting å rose Halo for, men ikke Halo 2 og 3.

-EDIT-

Det som gjør at jeg synes Halo 1 er oppskrytt er det katastrofale brettdesignet. Var veldig kaotisk og rotete, jeg ble nesten svimmel og kvalm når jeg surret rundt i noen av alienbasene :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Lurtz @ 25.09.07, 00.52) 83270
Kan være enig der, men Halo 3 viderefører ikke gameplayet på noen som helst måte. Så det var en gyldig ting å rose Halo for, men ikke Halo 2 og 3.
[/b]
Spørsmål: Har du faktisk spilt Halo 3 ennå, eller sitter du bare å runker over anmeldelser og twitch-FPSer? Det er sant at ikke Halo 3 nødvendigvis er like fresht som Halo var i sin tid, men det bygger alikevel såpass videre på hele 30 sekunders moro over og over igjen-formelen at det søren ikke er langt unna. Selve kjernegameplayelementer som bevegelseshastighet, våpenbalanse og kontrolloppsett er såpass er raffinert til de grader, og ting som equipment byr på ny dybde i spillet vi ikke har sett maken til i verken Halo eller Halo 2. Du kan bagatellisere dem så mye du vil (lite du har å si før du faktisk har spilt spillet selv spiller noen trille), men faktum er at Halo 3 har utviklet seg til et ganske så annerledes beist enn Halo og Halo 2, og å påstå noe annet blir rett og slett feil.

Redigert siden vi leker den leken: Hva brettdesign angår, så er det mycket forbedret siden de uendelig gjentakende korridorene fra Halo og til dels Halo 2. Det finnes fortsatt enkelte tilfeller med backtracking (de er dog for det meste av typen "wahei, området jeg nettopp kryssa har blitt utsatt for svære forandringer, la oss gå å se"), og det finnes fortsatt et og annet kryss i spillet hvor du ikke er hundre prosent hvor du skal gå, men ellers har Bungie generelt sett vært flinke og hørt på feedback.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Slutt å brife så jævlig, NichoDASS!

Siden du har spilt gjennom det, har du å gi oss en tallkarakter slik som alle seriøse anmeldere.
 
D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Thinaran @ 24.09.07, 21.53) 83250
Halo Live Action: Last Man Standing

Websiden påstår dette er en "sneak peek" på en lenger episode, og den avslutter med datoen 4. oktober. Men Last Man Standing er visst et nytt Discovery-program som handler om survival of the fittest i stammekulturer. Hmm.

Veldig tøff ihvertfall!
[/b]
Wahey, det var jo ganske anstendig. Jeg sier ikke nei til en Halo-film bestående av 70% actionsekvenser med voldsom lyd à la Black Hawk Down og 30% fillerplot innimellom. Når det er sagt, så var det et par ting som irriterte meg litt med det der: For det første var det grusomt tydelig at hele området vi fikk se var av typen "hei, her er litt tilfeldig drit å gjemme seg bak sånn som i krig og sånt". Var ikke klar over at åpne områder med tilfeldige sementblokker var såpass utsatt, men hei. Mer fokus på områder folk forbinder med Halo-serien, som f.eks store, åpne sletter og grønne skoger, plz. Det slo meg også litt at det hele virka litt for feik: Det er ikke så tydelig i spillene, men når man faktisk ser hjelmene og kjøretøyene i "virkeligheten", skjønner du hvorfor soldater ikke ser sånn ut: Skuespillerne virka rett og slett ikke komfortable i draktene, og det var mye som var ganske lite praktisk, sånn egentlig. Men hei, for det meste småtterier som kan ordnes hvis det noensinne skulle bli no' ordentlig greier på gang.

Redigert: Thinaran, jeg hadde gitt enspillerdelen en stødig åtter eller noe like over. Eller, knull det, jeg tror nesten jeg hadde kjørt på med en ni av ti.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(Nicholas @ 24.09.07, 23.00) 83271
Spørsmål: Har du faktisk spilt Halo 3 ennå, eller sitter du bare å runker over anmeldelser og twitch-FPSer? Det er sant at ikke Halo 3 nødvendigvis er like fresht som Halo var i sin tid, men det bygger alikevel såpass videre på hele 30 sekunders moro over og over igjen-formelen at det søren ikke er langt unna. Selve kjernegameplayelementer som bevegelseshastighet, våpenbalanse og kontrolloppsett er såpass er raffinert til de grader, og ting som equipment byr på ny dybde i spillet vi ikke har sett maken til i verken Halo eller Halo 2. Du kan bagatellisere dem så mye du vil (lite du har å si før du faktisk har spilt spillet selv spiller noen trille), men faktum er at Halo 3 har utviklet seg til et ganske så annerledes beist enn Halo og Halo 2, og å påstå noe annet blir rett og slett feil.

Redigert siden vi leker den leken: Hva brettdesign angår, så er det mycket forbedret siden de uendelig gjentakende korridorene fra Halo og til dels Halo 2. Det finnes fortsatt enkelte tilfeller med backtracking (de er dog for det meste av typen "wahei, området jeg nettopp kryssa har blitt utsatt for svære forandringer, la oss gå å se"), og det finnes fortsatt et og annet kryss i spillet hvor du ikke er hundre prosent hvor du skal gå, men ellers har Bungie generelt sett vært flinke og hørt på feedback.
[/b]
Selvsagt kan jeg foreløpig bare uttale meg basert på omtaler jeg har lest og videoklipp jeg har sett, men det sier jeg jo også i min post.
Jeg husker riktignok Halo 2 omtalene, som omtalte spillet som gjenkomsten til Messias. Halo 2 var helt "ok", men ikke mer. Bleh, blir til at jeg skaffer Halo 3 også...fått et tilbud om å spille det i co-op sammen med en i WoW guilden min, kanskje det blir ålreit da.
 
D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Lurtz @ 25.09.07, 01.26) 83274
Selvsagt kan jeg foreløpig bare uttale meg basert på omtaler jeg har lest og videoklipp jeg har sett, men det sier jeg jo også i min post.
[/b]
Etter redigeringen. :p

Kanskje husken min svikter litt, men jeg minnes vagt at anmeldere var litt grinete over at Bungie gjentok feilene sine i Halo 2, men at spillet hovedsakelig fikk høyere score pga multiplayerdelen. Jeg orker ikke begynne på det nå men hvis du vil kan du helt sikkert dra frem noen anmeldelser og lese gjennom 'em. For min del er det et fett om du gir Halo 3 en sjanse: Jeg har en liten mistanke om at du er bittelitt negativt innstilt, og det er klart ting blir mindre kos når du skal gå over det med finkammen og analysere hver eneste lille detalj. Grunnen til at Halo 3 har fått såpass høye karakterer hittil er (som det sies i det fleste omtaler) at enkelte svake partier lett kan unnskyldes fordi pakka i helhet rett og slett er så avsindig massiv, og mer eller mindre alt som kunne forbedres er blitt det, om ikke perfeksjonert.
 
Jaggu, halo3 datt ned i postkassa idag.
Fikk kjørt ett par runder Mp før jobben, veldig morro joda.

Blir vel campaign i kveld.
Spennende.
 
Har faktisk spilt igjennom halo1 for lenge siden, halo 2 orket jeg aldri noe særlig.

Så på masse youtube vidz for og få med meg historien.

Ikke att jeg helt har skjønt hva faen som foregår likevel, kanskje det er mangel på interesse?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Lurtz @ 25.09.07, 00.52) 83270
Halo 3 viderefører ikke gameplayet på noen som helst måte (Basert på det jeg har lest i reviews).[/b]
Selv synes jeg endgame-raids i World of Warcraft er skikkelig kjedelig og altfor enkelt og bare for drittunger, basert på det jeg har sett på Internett.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(Yetipants @ 25.09.07, 11.53) 83292
Selv synes jeg endgame-raids i World of Warcraft er skikkelig kjedelig og altfor enkelt og bare for drittunger, basert på det jeg har sett på Internett.
[/b]
Du begynner å bli forutsigbar Yetipants ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var da så lite. Jeg er en sterk tilhenger av å gi folk trygge og forutsigbare rammer i hverdagen, akkurat som deg. :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg hadde kjøpt Halo 3 og sikkert spilt det over Live et par måneder, hvis jeg etterpå hadde sluppet å sitte i tre kvarter å forsøke å overbevise en fyr som snakker gebrokkent engelsk om at jeg faktisk er den personen jeg er for å kansellere Live-abbonementer. Slik som sist, da jeg skulle teste betaen. Hva er det som skal være så forbanna vanskelig med en unsubscribe-knapp i marketplace? Evt. forhåndsbetaling av gold-måneder? Nei, føck Xbox Live. Tar meg heller et par gratisrunder med resistance.

Singleplayeren virker rimelig drit etter det jeg har lest, så det er ikke et salgsargument. Blir et billigkjøp til maks 299,- om en måneds tid tenker jeg.