Den offisielle Halo 3-tråden [X360]

#1
Spillegals offisielle Halo 3-tråd

Tenkte det var greit å oppdatere dette første innlegget med en del ny informasjon, siden lanseringen er farlig nærme.

Lanseringsdato:
---

Europa: 26. september
USA: 25. september
Japan: 27. september

Forskjellige utgaver:
---

Halo 3 (pris: 499,-?):
Bare ikke spillet, verken mer eller mindre.

Halo 3: Collectors Edition (pris: 549 - 599,-?)
Halo 3 i metallboks, en bok med informasjon og artwork av rasene, kulturene, sivilisasjonene og verdenene i Halo 3, samt en interaktiv DVD med bl.a. kalibreringsverktøy for HDTVer og surroundanlegg, gamerpics og themes og et Halo-themed klassisk spill (vet ikke hvilket) til 360, og en del småfilmer, som bl.a. handler om hvilke utfordringer Bungie har hatt med å lage Halo, eller hvordan man stiller inn nettverksgreiene sine for å fungere best med Live.

Halo 3: Legendary Edtion (pris: 1099,-? med et opplag på omlag 450 000, tror jeg)
En kopi av en Spartan-hjelp fra Halo-universet, med alt det Collectors Edtion har, bortsett fra at boken med artwork og lignende er interaktiv, og inneholder mer greier. I tillegg følger det med en Legendary Disc med alle cutscenes fra Halo og Halo 2 remastret i HD (med valgfri directors commentary), eksklusive RvB-episoder (og en del andre Machinima-greier), samt The Cortana Chronicles, hvor Jen Taylor, som har stemmen til Cortana, intervjuer Halo-nerder.

Funksjonalitet:
---

Campaign med opptil fire spillere.
Les mer her.

Campaign Scoring
En annen måte å spille gjennom campaign, enten alene eller med venner. Man får poeng for å drepe fienden, og det gis mer poeng etter hvor stilfult man dreper de (som f.eks. headshots, kjøre over fiender, feste granater på de). De beste poengsummene kommer på Xbox Live og Bungie.net.

Hodeskaller
Hodeskallene er gjemt i campaignbrettene, som COG-tags i Gears of War, og når du finner de, lar de deg spille gjennom campaign eller co-op på forskjellige måter. Alle detaljene er ikke kjent, men en hodeskalle lar deg skru av respawns, så hvis man dør må man starte fra siste checkpoint. Siden disse hovedsaklig gjør det vanskeligere å spille, skal de også visstnok øke poengsummen når man spiller med Campaign Scoring påslått.

Multiplayer
Som i de andre Halo-titlene, blir det støtte for 16 stykker i alle mot alle eller lagbaserte varianter. Alle de gamle greiene fra Halo 2 er bevart, men det er lagt til en del forhåndsdefinerte nye spilltyper, som VIP og Infection, og muligheten for å lage egne spilltyper er mye større. Med Player Traits kan man f.eks. gi det laget som leder en ulempe, som lavere hastighet eller mindre skjold. Man kan også lage sine egne powerups, som kan inneholde alt fra økt hastighet, lavere gravitasjon, mer skade, mer skjold osv. osv.

Forge
Forge lar deg legge til, ta vekk eller omplassere alt som ligger på multiplayerbrettene, som våpen, utstyr og bare ... fyllmateriale. Man kan forandre brettene i Forge alene, eller opp til åtte spillere, noe som åpner muligheten for å leke seg litt med å bygge ting og greier. Når man er ferdig, og har fått brettet sånn ca. som man vil ha det, kan man lagre det og spille det i kombinasjon med de vanlige spilltypene og regler man selv velger.

Bungie.net
På Bungie.net får vi som i Halo 2 mulighet til å holde øye med statistikken, og dette skal visstnok utbroderes ytterlige til Halo 3 (f.eks. med våpenbruk, som vi allerede så i betaen).

Lagrede filmer
I Halo 3 kan man lagre filmer eller snutter av kamper man har spilt i multiplayer eller campaign. Man lagrer ikke bare det man selv så, men man kan flytte kamera til alle personene i en multiplayerkamp, eller sette det fritt der man vil, i tillegg til å stoppe tiden eller spille av i sakte film. Tøft for de som liker machinima eller bare vil bruke det til å legge opp bedre strategi mot motstanderne.

Fildeling
I Halo 3 kan du lagre filmer, bilder, Forge-varianter av brettene og egendefinerte spilltyper. Man kan lagre 100 filer per Xbox, og 6 av disse kan være synlige på nettet, for venner og ukjente (så lenge de ikke overskrider 25 MB (filmene tar veldig liten plass)). Du kan sende filer direkte til venner, eller de kan se gjennom filene dine fra spillet, men man kan også lete etter filer på Bungie.net, velge de, og så vil de lastes ned på 360en din neste gang du logger på.

Jeg redigerer inn mer etter hvert, spesielt litt bilder for å gjøre det mer spennende. Her er en liten godbit for de av dere som ikke har skaffet dere EDGE med Halo 3-coveret. Det virker lovende. :)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#3
Oi, neimen ser man det? The Ark var på jorda ja, jøsseball! For ei bombe, det må jeg si.

Tror jeg gjør som med de to forrige, jeg venter på PC-utgaven. Plenty av bedre saker å kose seg med i mellomtiden.

Ellers er jeg for det meste enig med Captain Nintendo, det lå litt i ordene på Bungie.net at de var småleie av å jobbe med Halo. Kanskje de vil lage et nytt Myth, eller kanskje Marathon?
 
#4
Om jeg ikke tar veldig feil så doblet Bungie bemanningen for et år eller to siden, så for alt vi vet er de allerede i utvikling av noe annet, samtidig som det jobbes med Halo 3. Men dette blir jo bare spekulasjoner.

Lå i kortene at Arken var på jorden ja. For de som er interessert i Halo historien, kan jeg anbefale Halopedia på det varmeste. Historien i spillene er faktisk dypere enn hva mange kanskje tror.
 
#5
Fuck yeah! :D

Nyheten nådde meg ikke før nå nettopp! Halo 3, endelig bekreftet.. Etter dem e3-videoen angrer jeg ikke et sekund på at jeg kjøpte 360en. Selve videoen i seg selv gav meg frysninger på ryggen, når Master Chief kom gående gjennom røyken.. Og musikken! Så fantastisk vakkert, elsker den melodien! <3

Could it be triumph? Or a musical exclamation point to signal a finale? It could be all kinds of things, but Marty is really outdoing himself this time.

La dere merke til alle Halo-ringene som lå spredd? Jeg så minst tre!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Øøøh, ja. Singleplayermessig følte jeg Halo 2 snublet litt noen ganger, og du fikk av og til følelsen av at Bungie ikke helt hadde forstått hvorfor eneren var så bra. Jeg trenger neppe si så mye mer enn Library (at de presterte å inkludere en oppfølger til det helvetesbrettet som var, om mulig - enda kjedelige, er for meg ubegripelig), Elite-oppdragene (ble ufattelig kjedelig veldig fort) eller den slutten. Men, multiplayeren har jeg spilt på nesten daglig basis helt fram til rundt GRAWs utgivelse, så det var vel ikke så aller verst? Selv om jeg enig i at ny IP virker som veien for Bungie å gå (og med tanke på at dette blir siste del av trilogien er det store sjanser for dette), er jeg glad jeg får en oppfølger til et av favorittspillene mine.

Traileren var akkurat som forventet. Jeg hører de sier at alt er basert på den gjeldende motoren, X360-specs, yada yada yada, de sa de da visserlig om den forrige announcementtraileren også (dere vet, den til Halo2 som så mye bedre ut enn det ferdige spillet). Dog litt kult å se den gamle Assault Rifla tilbake i sjefens hender, ettersom jeg var en av de få som syntes den var litt kul.
 
#7
Jeg vet, Assault Rifle var kul, men litt for upresis. Jeg er enig med deg i det du sier om Halo 2. Det ble teit å spille som Elite i slutten, og selve slutten var elendig. Seriøst, siste bane - uten å spille som hovedpersonen! Multiplayerdelen blir nok like bra i oppfølgeren til Halo 2, men jeg tror også at singleplayeren blir veldig bra. Også har jeg noen tanker om at MC og Arbiter kommer til å møtes, og kjempe side om side.
 
#8
SITAT(Nicholas @ 10.05.2006, 18.14) 2384
Traileren var akkurat som forventet. Jeg hører de sier at alt er basert på den gjeldende motoren, X360-specs, yada yada yada, de sa de da visserlig om den forrige announcementtraileren også (dere vet, den til Halo2 som så mye bedre ut enn det ferdige spillet).
[/b]
Sant. Men den demoen/traileren var 100% in-engine. Det var bare det faktum at Xboxen ikke maktet å kjøre den, så den måtte justeres ned. Så derfor ble det ikke like bra in-game. Om det samme skjer med Halo 3, får tiden vise.
 
#9
Jeg tror at omgivelsene kommer til å bli seende ut slik som de ser ut i videoene, og videoene mellom banene.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Ja, det ser jo for all del sannsynlig ut. Jeg er bare litt forsiktig med å tro på alt de sier, erfaringsmessig og sånt. Selv om slutten ikke helt falt i smak hos meg (eller de fleste andre), var det jo en bevisst avgjørelse, og Bungie syntes det var en god idé. Meh. Gleder meg uansett.
 
#11
Jeg lurer på hva den store greia i slutten av Halo 2 var. Var det et masseødeleggelsesvåpen of some kind? Og det jævlige hullet i Afrikas ørken, hva er det?! :D *glede seg*
 
#12
Jeg er stor fan av nytenkning, men når det kommer til Halo så vil jeg helst KUN se forbedringer fra forgjengeren. Da mener jeg: heftigere våpen, bedre eskplosjoner, bedre grafikk, bedre fysikk, bedre lyd og selvfølgelig en spennende historie som driver spillet fremover uten å virke helt på trynet. Kall meg konservativ, men akkurat Halo serien skal spilles med normal håndkontroll/tastatur uten noe dill...
 
#13
SITAT(Revan @ 10.05.2006, 18.46) 2398
Jeg lurer på hva den store greia i slutten av Halo 2 var. Var det et masseødeleggelsesvåpen of some kind? Og det jævlige hullet i Afrikas ørken, hva er det?! :D *glede seg*
[/b]
Spoiler for de som ikke har spilt Halo 2:
Det hullet du snakker om Revan, er The Ark. Kanskje du ikke husker det, men det ble nevnt i Halo 2. The Ark ble bygd av de mystiske Forerunnerene, og er en slags innretning der man kan aktivere Halo ringene. "This is the way the world ends" refererer mest sannsynlig til at Halo aktiveres. På slutten av Halo 2 står nemlig alle Haloene i standby-mode.

Anbefaler Halopedia som jeg linket til tidligere i tråden. Der kan du lese mye, mye mer.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#15
Det er ikke Halo-ringer, det er bare vrakrester og ruiner. Altså, fikk du med deg historien i det hele tatt? På slutten av Halo 2 rekker jo Master Chief akkurat å komme seg med det gamle forerunner-skipet til prophet of regret(eller var det en annen? To døde jo, så jeg er ikke HELT 100% på akkurat den detaljen), som tilfeldigvis har kurs mot jorda. Det var det han brukte Tartarus til å finne ut av, nemlig hvor den såkallte "arken"(morsom bibelreferanse må jeg si(for de av dere som ikke tar denne, søk på "ark of the covenant" på Wikipedia)), selve kontrollsenteret til alle Halo-ringene befinner seg. Rundt dette tidspunktet har også en borgerkrig brutt ut innad i the covenant(noe spillet la lite/ingen vekt på, spør du meg), der elites velger menneskenes side mens brutes velger profetene. Profetene er nemlig helt i hundre nå, ettersom "the great journey" er i ferd med å begynne. Det som skjedde på slutten med Arbiter, Sgt. Johnson og Miranda Keyes var at Delta Halo ble aktivert, og sendte ut et "standby"-signal til de andre ringene, som nå gjør seg klare til å aktiveres. Når forerunner-skipet i tillegg setter kurs mot jorden, er vel det meste i boks.

Om min utrolige evne til å spå i kortene ikke feiler meg, slutter nok det hele med at de finner ut at det var et tidligere folkeslag på jorden som faktisk er the forerunners, og det hele blir en stor "smekke seg på panna"-parade. "Krig og fred og religion og sånn".

:(
 

K999

Keystone State Of Mind
#16
Så veldig bra ut på teaseren, og Halopedia hadde jee ikke hørt om, sjekket siden, og den så bra ut.

Likte halo 1 så sinnsykt bra, at når 2 en kom så ble jeg litt skuffet, det me å spille Elite likte jeg ikke, selvom sverdet er jævlig kult og ha :p

Gleder meg sykt og skal ha dette spillet på dagen det kommer.
 
#17
SITAT(Archtor @ 11.05.2006, 15.38) 2737
Det er ikke Halo-ringer, det er bare vrakrester og ruiner. Altså, fikk du med deg historien i det hele tatt? På slutten av Halo 2 rekker jo Master Chief akkurat å komme seg med det gamle forerunner-skipet til prophet of regret(eller var det en annen? To døde jo, så jeg er ikke HELT 100% på akkurat den detaljen), som tilfeldigvis har kurs mot jorda. Det var det han brukte Tartarus til å finne ut av, nemlig hvor den såkallte "arken"(morsom bibelreferanse må jeg si(for de av dere som ikke tar denne, søk på "ark of the covenant" på Wikipedia)), selve kontrollsenteret til alle Halo-ringene befinner seg. Rundt dette tidspunktet har også en borgerkrig brutt ut innad i the covenant(noe spillet la lite/ingen vekt på, spør du meg), der elites velger menneskenes side mens brutes velger profetene. Profetene er nemlig helt i hundre nå, ettersom "the great journey" er i ferd med å begynne. Det som skjedde på slutten med Arbiter, Sgt. Johnson og Miranda Keyes var at Delta Halo ble aktivert, og sendte ut et "standby"-signal til de andre ringene, som nå gjør seg klare til å aktiveres. Når forerunner-skipet i tillegg setter kurs mot jorden, er vel det meste i boks.

Om min utrolige evne til å spå i kortene ikke feiler meg, slutter nok det hele med at de finner ut at det var et tidligere folkeslag på jorden som faktisk er the forerunners, og det hele blir en stor "smekke seg på panna"-parade. "Krig og fred og religion og sånn".

:(
[/b]
Jeg fikk ikke med meg så mye av historien i spillene, du har rett i det. Men nå har ikke jeg lest alle bøkene heller, da. :$
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#18
Ingen fare, jeg redder dagen nok en gang.

Halo: The Fall of Reach - Master Chief blir den han er, UNSC kommer i kontakt med the covenant og de finner den første Halo-ringen "ved en tilfeldighet".

Halo: The Flood - Det første spillet som bok, no more, no less. Det eneste er at man får se konflikten fra litt andre synsvinkler i tillegg.

Halo: First Strike - Master Chief og co. kaprer et covenant-skip og finner ut at the covenant også har kunstige intelligenser, dog dette utgreies ikke noe særlig. Kuler og plasma flyr hit og dit, og til slutt kommer de seg til jorden, men klarer i samme slengen å dra med seg et par covenant-skip dit(de som angriper jorden helt i starten av Halo 2). Dette er egentlig ikke det innledende angrepet fra deres side, siden profetene bestemmer seg for å heller bare "sjekke ut" hvordan jorden er anlagt hva gjelder defensiv struktur og slikt. Pussig nok leder alikevel funnene på Delta Halo dem tilbake dit, dog med litt andre intensjoner enn å bare knuse menneskeheten.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#19
Jeg har Halo: The Fall of Reach men forstår ikke en dritt av den. Og jeg har heller ikke fått med meg en dritt av i historien i spillene. Hulk!