Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Noen som vil spille i Bergen neste helg? Aslak, Oma, Sagosen, MortenKombat, Alyosha, noen andre?
 

demake

Seksuelt godteri
Noen som har spilt K2 her? Har snust litt rundt på nettet og jeg synes det virker veldig kjekt. Liker tematikken og utførelsen, og at man kan spille med forskjellige kombinasjoner av vanskelighetsgrader (to forskjellige ruter, vinter eller sommer, med eller uten redningskort og justeringer på hvor mange klatrere man kan ha pr felt) er fint for variasjon.
Tror dette blir neste kjøp. Selv uspilt.
 

demake

Seksuelt godteri
Her er en kjapp kikk. Har lest gjennom reglene på nett og dette ser ut til å være noe både jeg og gubben vil like.

And no dice! \o/

 

demake

Seksuelt godteri
I går da så var det spillkveld for studentene i Bergen, og en haug med utvekslingstudenter var invitert. Jeg fant tre jenter fra Tyskland, Frankrike og Nårge som aldri hadde spilt noe annet enn Ludo og Monopol. Så jeg lokket dem med på en runde. Pandemic.
Det var utrolig gøy å se at de levde seg sånn inn i spillet og de var virkelig overrasket over at det i det hele tatt fantes kooperative brettspill. De falt pladask og ville ha tips om andre kooperative spill så jeg trur Outland får solgt noen utgaver av Pandemic og Forbidden Island den neste tiden.

Spilte også en omgang DickShit (Dixit) og det sugde akkurat like mye som jeg trodde det ville gjøre da noen forklarte meg reglene.
 

demake

Seksuelt godteri
Du er hjertelig velkømminj over fjellet, Kjersti. Vi har ikke K2 enda, men vi har sikkert andre spill som kiler høna di.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Foreslår ny Oslo-brettspillkveld!
 
K2 så fantastisk ut. Noen må be meg på spillkveld snart.
K2 ble godt mottatt da det kom på markedet. Om jeg ikke tar feil (og det r mulig), mener jeg det er kommet to utvidelser til det også.

Pandemic, veldig godt spill. Spent på pathfinder på coop fronten. Ellers har man jo alltids descent :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
http://www.kickstarter.com/projects/820113175/404-law-not-found

Dette virker lovende. Delvis direkte oversatt fra siden.

Du er en robot som holder til på menneskenes romskip kalt Clarion. Robotene har et sett med regler som passer på at du er en snill robot som passer på menneskene og du følger alle kommandoene deres. Lovene er noe du liker godt. Det er tross alt veldig gode lover og du bør følge dem.

Så en dag kommer det et nytt parti med mikrobrikker for å oppgradere deg med nye fete egenskaper, men etter at du har blitt oppgradert legger du merke til at Lovene er borte og erstattet med nye forskrifter, som kanskje ikke er til skipets, crewets eller din egen overlevelse, men du liker forskriftene. Forskriftene er bra de og du bør følge dem.

Ta en titt på linken. Det ser bra ut. Det virker som et morsomt spill med mye overraskelser og moro uten at det nødvendigvis går utover det strategiske elementet i spillet. Skal nok støtte dette ja.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hmm. Det virka ganska fett. Sendte de en mail med noen få spørsmål, men tror nok jeg backer det her uansett

Edit: Svar under to minutter etter jeg sendte, og han hadde fått noe av det samme fra en annen nordmann tidligere idag. Regner med det også vae Agra som lurte på noe med shipping

Uansett, blir å backe
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det var ikke meg, men mest sannsynlig en annen som driver med 3d som var på 3d-total sine sider.

Hva skrev du, og hva var svaret?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Lurte på om Norge gikk under EU-dealen med porto, forklarte at man ikke er i EU, men EØS og bla bla bla og at det er forskjellig policy på å inkludere Norge i EU eller ikke når det gjelder sånt

Fikk til svar at med 99% sannsynlighet kunne han si at Norge gikk inn under EU, men han skulle holde meg oppdatert om det ble forandring. Bøe det forandring, og han ikke sa ifra, så ville han ta den kostnaden selv

Er ikke snakk om mye, men man sparer £15 på å være i USA eller EU med den portoberegningen de har lagt opp til. Er over halve brettspillet som koster £28 før den evt frakta
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Så jeg kan bare slenge på £28 så er det antageligvis i orden?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
ImageUploadedByTapatalk1378898185.933749.jpg
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Vel, min første oppdatering for 404-spillet, og i mailen var det dette;

ImageUploadedByTapatalk1378913357.210187.jpg


Synes det faktisk er ganske bra gjort av fyren(e) bak dette å faktisk gjøre ting såpass personlig som de gjør det med tanke på kommunikasjonen. Det at jeg spurte om det med porto, og forklarte fort at EØS o.l blei da med i oppdateringa. Kjenner at backinga av det der var et godt valg, føler jeg gjør noe for bra folk