Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Spilte Lancaster for 2 spillere i går. Fungerte veldig godt.
Pillars of the Earth kom også på bordet.Lenge siden det var fremme, men spillet er bra med tre spillere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har de mekka et brettspill basert på Ken Follett-romanen? Går det ut på at man skal bygge en katedral? I så fall, jeg veit da faen hva jeg skal si til det. Bare, wow.

Edit: De har mekka et brettspill basert på romanen. Bare, wow.
 
Survive: Escape from Atlantis



Spilte dette for første gang i går, og det var ukjent farvann (heh) for meg. Originalen kom ut i 1982, men det har nylig kommet en 30 års jubileum utgave så da var det bare å sjekke ut om Atlantis burde forbli en myte eller fortjener en plass blant dagens brettspill.

Formålet med spillet er å få så mange av sin farge fra øya i midten til en av havnene i hjørnene. For å hjelpe seg starter spillet med to båter for hver spiller plassert i utkanten av øya (Man kan teoretisk svømme, men det skjer ikke) som det er førstemann om å nå og få i havn. Det som gjør ting spennende umiddelbart er at hver båt har plass til tre, og hvem som helst kan hoppe ombord og flytte på båtene, så sant man ikke har fått to av sine i en båt, da har man enerett på årene. Alle står også fritt til å flytte på båter uten noen i.

Som sagt så hjelper båten deg, men ALT annet i spillet er til for å trolle spillerne på verst mulig måte. Haier som jakter svømmere, hvaler som knuser båter, og ikke minst sjøuhyrer som spiser alt! Disse farene og flere dukker opp hver runde etter en spiller har flyttet på brikkene sine. Da er det på tide å flippe en del av øya (helst en med motspillere på) og se hvilke farer man slipper løs.

Bør også nevne at hver av folka dine har en poengsum på undersiden fra 1-6 som man bestemmer i forkant av spillet om spillerne skal vite om. Da blir det raskt kniving om å få de verdifulle overlevende i båter mens andre blir ofret. Det åpner også muligheten for trolling ved å kjøre en båt du har en svak person i med to motspillere inn i et sjøuhyre eller lignende.
Vi spilte fire stk uten å vite poengsummen for max randomness og det ble raskt hysterisk lynsjestemning når noen fikk en full båt i kai. Legger ved video også:

 

demake

Seksuelt godteri
Det åpner også muligheten for trolling ved å kjøre en båt du har en svak person i med to motspillere inn i et sjøuhyre eller lignende.
Dette høres ut som noe jeg kan like. Blir å sjekke ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fy flate. Det der husker jeg fra jeg var liten. Altså, jeg spilte det aldri, men jeg så reklame for det i Donald. Hadde så evig lyst til å teste det da.
 

Terje

mostly harmless
Jepp, spilte det en del med en kompis som hadde det da jeg var guttunge. Husker det som ganske artig. Øydelene var større plastfigurer istedet for de kortene mener jeg også å huske.
 
Har de mekka et brettspill basert på Ken Follett-romanen? Går det ut på at man skal bygge en katedral? I så fall, jeg veit da faen hva jeg skal si til det. Bare, wow.

Edit: De har mekka et brettspill basert på romanen. Bare, wow.
Spillet er løst basert, ja. Katedral byttes underveis. Oppfølgeren world without end har forøvrig også fått gode omtaler.
Ellers var castles of burgundy på bordet her i går, et strålende spill.
 
uploadfromtaptalk1380097780588.jpg


Så, ene samboeren min fikk røsket med seg dette som bonus fra jobb. Ingen av oss har testet noe av det fra før (bortsett fra Catan seff). Husker det var mye lovprisning av BSG i starten av denne tråden i allefall, så jeg gleder meg veldig til å teste det. Er det noen som har noe erfaring med noen av de andre?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har spilt Catan en del, og jeg vil virkelig anbefale å prøve på en expansion (selv har jeg Byer & Riddere, den er ganske kul) for grunnspillet blir temmelig basic og treigt etter bare noen få runder. BSG har jeg veldig lyst til å prøve selv, får jeg væme?
 
Descent og Eclipse, to fantastiske spill. Eclipse blir enda bedre med expansion (som også er i stabelen), men anbefaler å vente med den til dere har reglene inne.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hvem av de på Outland er dette?

Edit: Hvis det er han jeg tror det er så har han jobbet mest på østbanehallen og er ganske høy, ikke så høy som klaymen, kort brunt hår og ganske hyggelig.

dobbeledit: Eclipse har jeg hørt mye bra om. Descent har jeg hørt VELDIG mye bra om. Battlestar Galactica. Altså. jeg må være med en gang az.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Beskrivelsen til Agra kan høres ut som Trygdve
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Nei, han er ikke spesielt høy. Ellers stemmer beskrivelsen bra. Jeg får høre om jeg får låne de til en SG-kveld etterhvert!
Erdet han som er stor fan av android netrunner som sa: "Faen!!! "
Da jeg kjøpte siste eksemplar av det en gang i tiden?