Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Det der så ut som ett stykk pen utgave av Settlers.

Ellers da? Hva skjer i Bergen på lørdag? Jo, vårt lille ludologiske institutt skal møtes hos meg for brettspill, snacks og alkoholholdig drikke. Denne gangen ser det ut til at vi blir flere enn fem stykker, så vi skal prøve The Resistance. Det blir selvsagt snaps til alle!

Blir å eie.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg har tilgang på å låne BSG-brettspillet, om vi realiserer Spillegal avd. Oslos Brettspillkveld! PS det eier
 
Snakket med romkameraten min, og han var helt med på brettspilling med spillegalere, forutsatt at han får være med. Han er ferdig med å jobbe døgnet rundt, fordelt på to jobber i løpet av oktober en gang. Jeg sier fra. I mellomtiden kan vi jo eventuelt teste BSG hos Justin?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veit ikke med dere, men jeg fikk skikkelig lyst til å teste Mage Wars nå. Magic: The Gathering bare med Dominion-modellen istedenfor.... MTG-modellen. Jo, det høres bra ut.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Akkurat det jeg også tenkte. Blir å anskaffe, høres ut som noe jeg v... jeg vil bare ha det. Nå!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
OSLOBRETTSPILLKVELD

Kan noen andre enn meg ta litt initiativ så kan vi være hos meg og jeg skaffer spillet! En fredag er fint, for eksempel.

edit:

OSLOROLLESPILLKVELD Jante Agra osv?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg har lyst å stable på plass en rollespillgreie om folk er keen. Det funker i min erfaring best med sånn 3, kanskje 4 spillere. Call of Cthulhu funka jo greit sist, men ellers har jeg spilt en del Dungeons & Dragons 3.5. Det er ganske standard fantasy, med orker, goblins, levels og hitpoints og andre fæle monstre og sånt, men det har kommet så utrolig mange bøker at valgmulighetene både for setting og variasjon i character builds er tilnærmet uendelig. Har selvfølgelig alle bøkene tilgjengelig. Har også testa 4th edition, og nå kommer snart den neste edition ut. 4E er veldig streamlined og litt MMO-inspirert, noe som gjør at det blir veldig fokusert på combat. Kampene er ihvertfall interessante, selv om jeg synes 3.5 har mer sjarm. Next har jeg ikke testa så mye.

Ellers er det mye rart man kan prøve i D20-systemet, eller D6 for den saks skyld.. (Star Wars, Vampire osv). Så jeg vet ikke, hva er folk gira på? Klarer vi en kveld i uka?
 
Tror ikke rollespill er helt min greie, men jeg er med på brettspillings både i dag (kanskje for kort varsel for folk?) og to de to neste fredagene.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
jeg har ikke spilt D&D siden 2.5 edition. Det var jo saker forsåvidt, men av rollespillene jeg har hatt det mest moro med så har det vært Vampire The Masquerade og Paranoia.
Vampire The Masquerade er ganske selvforklarende forsåvidt, men kampsystemet er ganske kult, og reglene er ikke altfor stress å lære seg.
Paranoia derimot er utrolig enkelt å lære seg. Jeg har bare spilt det på den måten at ALL terningkast blir gjort av GM i det skjulte, altså bak en sånn pappgreie. Hvorfor? Det er Paranoia. Du vet ingenting, Makten er alt. Gjør som makta sier.
Bare ikke.
Da jeg spilte paranoia (har ikke sett på reglene), så var all rang er fargekodebasert.
infrarød (vist som sort), rød, oransj, gul, grønn, blå, indigo, fiolett, og ultraviolett (vist som hvitt).
Alle spillere har en av disse fargene. Noen har rød. andre har oransje. Kanskje noen til og med har gul eller oransje?!! :O :O
Uansett. Poenget er at alle spillerne har hvert sitt mål og sine personlige eiendeler. Noen ganger har man også ting som er høyere rangert enn du er, og med mindre du har et papir som tilsier at du har lov til det, så kan du bli busta av makta.

Kan ta et eksempel-scenario fra da jeg spilte dette med SHDR.

Jeg hadde i oppdrag og levere et brev til Makta og hadde dermed securityclearance opp til lilla, for å levere brevet.
Erlend hadde i oppdrag å drepe en av de andre i partiet. Han hadde igjen i oppdrag å drepe meg, og den siste hadde i oppdrag å sørge for at et brev ALDRI kom frem til makta.
Mens Erlend, som hadde høyest rang, desperat sier: "Er det noen biler i nærheten og finnes det tilfeldigvis noen øde områder i nærheten?"
... Stillhet.
"Ja. Det er det" sier GM, hvorpå Erlend sier:
"André? Du må hjelpe meg med et lite ærend. Bli med meg."
Alle bare skjønner at dette. Dette går aldri bra.

osv osv.

Fordelen med brettspill kontra rollespill er at det er litt lettere med tanke på tid og slikt. Jeg er ikke veldig interessert i å bruke så mye helgetid siden Familie og slikt.
Hvis man skal være realistisk på det, så tror jeg annenhver uke, for min del ihvertfall, kanskje er det bpste, også må Filip nesten bare finne seg i å ikke spille WOW hver eneste dag bortsett fra fredager.

Ellers. Jeg skal prøve å få vært med jeg, på ditt og datt. Men jeg trenger beskjed ganske god tid i forveien, siden unge, Sofie jobber turnus, osv osv. :)
 

Jante

privileged CIS shitlord
Har aldri GMet verken Paranoia eller Vampire, men om andre har bøkene og har lyst å sette seg inn i det er jeg selvfølgelig game. Cthulhu er nok mer casual og lettere å passe inn i en travel hverdag enn D&D, sånn sett. Selv om jeg tror det meste går greit så lenge man planlegger det godt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg er med! Annenhver uke er nok kjempefint, tirsdag fredag og lørdag passer bra!
 
Tirsdager passer ikke så bra for meg. Men kan vel ta meg fri fra Rock In en helg i blandt. Jeg har lyst til å prøve et rollespill, bare for å ha gjort det. Vet ca null om det, så vær evt forberedt på en dum blondine med enda dummere spørsmål.
 

demake

Seksuelt godteri
Sagosen er tøffel og Aslak er /afk, men det driter vi i. Horer alle sammen.

#denfølelsen når man inviterer spillegal og bare #oma kommer.
Men fuck verden.
Vi (jeg, Jarle, Oma og min medstudent Emil, startet med Agricola. Selv trakk jeg jævligrævva kort så deg ble ikke mer enn en tredjeplass (Jarle: 101. Emil: 100. Jeg og Oma: who the fuck cares.
Vi fortsatt ne darth. Jeg otter ikke effort med skrivefeil jeg er for trøtt. Fitter jegvgaptr uansett
 

demake

Seksuelt godteri
Mer om dette i mother i stedet
 

demake

Seksuelt godteri
Gz natt
 

demake

Seksuelt godteri
Herregud. Hodet mitt...
 

demake

Seksuelt godteri
Grab dat wood

ImageUploadedByTapatalk1380454541.646549.jpg
 
Forstår jeg det som 101 poeng i agricola...er det mulig? I såfall imponert. Har ellers sjelden opplevd at kortene er gamebreakere, men at de kan være en av mange veier til seier, absolutt.

Spilte lords of waterdeep i dag. Scoundrel of skullport anbefales. Corruption og de nye bygningene gjorde mye med et spill som jeg synes er bra i utgangspunktet