Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Det virker fortsatt for Risk, så jeg står over.
 

demake

Seksuelt godteri
Quinns <3 Jeg har så mancrush på han atte hjælp.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Android Netrunner høres fett ut, skal komme med en bedømmelse når jeg får testet det.

Android: Netrunner er... komplisert. Det er kanskje det eneste negative jeg har å si om spillet. Som alltid er Fantasy Flight Games fantastisk ræva til å skrive manualer som er fantastiske. Det blir alltid veldig mye: "men. hva hvis?" også finner man ikke svaret med en gang, så man går over til google og finner svaret ganske greit der.
Når det er sagt så er det fantastisk moro når man først har lært seg reglene.
Et av eksemplene på litt dårlig forklarte regler, eller ihvertfall at det ikke var helt tydelig med en gang, var hvordan man lager en ny server som corp. jeg og dolosus lette og lette, FAEFNAE! googlet, og fant ut at en corp sine ekstra servere er bare at du legger en ICE ned på bordet ved siden av de andre greiene. Altså. Et kort til i en ny kolonne betyr ny server.

Det skal dog sies at spillet er gammelt. Det er fra 90tallet og var egentlig et spill hvor du kjøpte booster packs og alt det styret som er i Magic The Gathering, men så var det fantasy flight games som bestemte seg for å lage en... remake? men uten booster packs. Alle kortene er i pakka. Det har kommet expansion.

Men ja, det er vanskelig å forklare spillet sånn veldig i detalj på kort tid, men jeg gjorde jo et forsøk i fail-tråden min.
 

demake

Seksuelt godteri
Kanskje den tråden bør merges med denne? Bare noe jeg kom på.
 

demake

Seksuelt godteri
Noe annet jeg kom på: Jeg liker Netrunner, men har aldri gått til anskaffelse av det. Før nå. Oppdatert liste.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Quinns <3 Jeg har så mancrush på han atte hjælp.
Jeg har hilst på'n, tatt'n i hånda og gjort'n veldig ukomfortabel ved at jeg gusha litt bare åmg kvinns ajj hævv redd jår støff ånn di internett enn ajm æ hjudsj fænn!!! så ja, kjenner følelsen nå er det FERDIG på jobb i dag jeg er trøtt ok ha det.
 

demake

Seksuelt godteri
Lenge siden jeg har spilt Netrunner kjenner jeg, og all Runner-taktikk var lagt på hylla.
Hva lærte jeg i dag:
1) Aldri løp mot en Jinteki-server uten en full hånd. Project Junebug med to advance-tokens :penga: FLATLINED
2) Herregud, jeg er en Runner, hva faen er det egentlig jeg venter på? At @Waloran skal slenge opp mer Ice på serverne sine? Løp, for svarte! Løp!

Blir revansj igjen neste uke :argh:
 
Detta er hva jeg har da hehe.

- Ticket to Ride
- Ticket to Ride: Nordic Countries (Norge, Sverige, Finland og... Nederland etter hva jeg husker, tre spillere maks, ikke det helt store, dessverre)
- Settlers of Catan
- Dominion + Seaside + Prosperity
- Illuminati!
- Libertalia
- Francis Drake

Ikke tenkt over det før, men nautiske brettspill er tydeligvis min greie. Neste spill på innkjøpsplanen er forøvrig Risk Legacy, det virker for interessant til at vi kan stå over.
Stadig brettspill på ønskelista, men her er min liste. Lettere å linke til bgg da lista begynner å strekke seg...

http://www.boardgamegeek.com/collection/user/Olimar
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hearthstone er vel det nærmeste man kommer en erstatter for Magic. Det kommer i åpen beta den 08.01 forresten.
Jeg vil vite mer. MTG var en mani frem til de derre planeswalker-korta kom og gjorde alt helt rart.

PS har fortsatt en to-tre decker jeg er rimelig fornøyd med og gjerne vil pule noen med.
 
Og der kjøpte meg jeg inn i magic igjen, gitt. Ble lurt med da jeg fikk tilsvarende utvalg kort som de jeg skal spille med for 200 kr. Håper ikke jeg har åpnet et svart hull i lommeboka nå.

Heldigvis er en av de jeg skal spille med gjerrig, så han setter bremser på kjøpinga (de har en avtale om at ingen kjøper kort om ikke alle gjør det, for å unngå pay2win).

Ps: Vant turneringa i dag. Andre gang jeg er med. Har så jævlig høy puls nå, dette eier.
 

demake

Seksuelt godteri
Hadde verdens feteste runde Android: Netrunner med Waloran i kantina i går. Jeg spilte Shaper med noe Anarch influence (Tinkering <3 ), og han spilte Weyland med Jinteki influence (Junebugs, jeg hater trynen din). Jeg løper med en hånd på fire på noe jeg veit enten er en Junebug med to tokens eller en halvveis advancet agenda som han trenger for å vinne. Han har ETT kort igjen i R&D, så han taper runden etter fordi han ikke kan trekke mer. Jeg løper på den som siste click, og BÆM, joda en jævla Junebug som eksploderer i trynen min, men det er greit for jeg overlever og han ryker neste runde.
Han trekker kortet sitt og flatliner meg med denne:

Deterikkemulig!!!!!!!

Jinteeeeekiiiiiiiii :argh:

Men det eide da.
 
Faen, dette er et pengesluk likevel. Har allerede kjøpt meg en fancy boks å ha dem i. Der fulgte det med kule dividers for å organisere ting, men kun seks stykker! Så nå bestilte jeg meg 30 til til 200 kr på ebay.. Yaaaaay. Hater OCD-en min når det gjelder sånt. Må jo separere kortene skikkelig!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gjør som meg, stjæl den dyreste faens pappen du finner på jobb og trykk opp dine egne skillekort. Tror jeg brakte seksjonsansvarlig på K&H noen meter nærmere avgrunnen da den episoden der ble avdekket gitt.
 

demake

Seksuelt godteri
Outland kan dra til helvete ovenfor meg. Bestilte Archipelago for en stund siden og i går bare "Nei, det er ute av trykk så det kan ta sin tid"
Helloooooo Amazon! Jeg driter i tollen, jeg er en stor jente og bestemmer selv. Jeg foretrekker å kjøpe ting i butikker med vegger og tak, men men.
Vedder på at Outland ringer i dag og forteller meg at det har kommet.

Jeg må forøvrig kontakte Bezier og høre hvorfor jeg enda ikke har får ONUW.

PS. På lørdag blir det årets første spillkveld. Men denne gang hos Oma fordi vi pusser opp soverommet og stua er i unntakstilstand. Hva skal vi spille? Vi skal forsøke å kåle oss gjennom A Game of Thrones som ingen av oss har spilt før, og Space Alert som jeg har spilt en halv gang tidligere. Oma har kjøpt (eller stjælt) Space Alert til meg <3. Sånn jeg husker det så er spillet i seg selv ganske enkelt mtp mekanikker, men det er et helvete å lære vekk fordi man blir kastet rett ut i det, og man ser ikke hvor man gikk feil før det er for seint, og alle er kalde lik som svever rundt i verdensrommet.
 

demake

Seksuelt godteri
Gamer.no :penga:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg kjøpte Michael Menzels Legends of Andor på impuls! Det er et kooperativt spill fra 2012 og Menzels debut som spilldesigner, men det er ikke det første spillet han har illustrert, hvilket merkes! Det ser fryktelig pent ut, både det to-sidige spillbrettet som avbilder kongeriket Andor og alle de forskjellig spillbrikkene. Selve gameplayet er ganske artig, da det føles veldig som å spille et dataspill á la Diablo, siden spillforløpet markeres ved hjelp av den hvite fortellerbrikken som med jevne mellomrom utløser "events", som f. eks. "en ond vind blåser inn over kongedømmet fra vesten. To monstre spawner på felt X og Y". Den første legenden, det vil si første historie, fungerer som en slags tutorial i ekte dataspill-stil, hvor eventsene samtidig forklarer grunnleggende spillmekanikker. Vi måtte vel vurdere denne løsningen som bare halveis vellykket, siden tutorialen var ganske kjedelig og vi uansett måtte gripe til regelboka. Eventskortene kan bare inneholde så mye informasjon.

Det andre eventyret var derimot spennende og vi klarte kun med nød og neppe å oppfylle alle betingelsene! I begynnelsen føles det litt konter-intuitivt at fortelleren beveger seg videre når et monster beseires, fordi det i praksis betyr at man går tom for tid dersom man slåss, men lar festningen bli inntatt dersom man lar monstrene passere. Etterhvert skjønner man at det er her utfordringen ligger: man må ganske nøyaktig koordinere tidsbruken sin for ikke å tape og det finnes mange veier til Rom. Vi vant tilslutt ved å kjøre en dota-strategi: en spiller var carry og gjorde seg sterkere, mens jeg var løpegutten som ordnet ærender for ham.

Det er mange kule itemer som kan kjøpes, en heks som må finnes, runesteiner som kan kombineres for å gjøre heltene sterkere og mycket mer. Oppdragene virker varierte, og det er tilogmed en database på det offisielle forumet hvor man kan laste ned legender utviklet av andre. Synes det er vellykket som et enkelt rollespill og delvis vellykket som et "puzzle" (mtp. dillemmaet tidsbruk vs. forsvar av borgen) og håper på å samle litt folk for å spille neste legende snart :)
 

Vedlegg

demake

Seksuelt godteri
Vi savner deg forresten. Kom tilbake! Vi har cognac.