Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Kan det hende at vi spilte Welcome to the dungeon feil sist gang? Hadde det slik i minnet at vi alle valgte en helt? Da vi prøvde dette var spillet ødelagt siden Warrior alltid vil klare hula med fullt gear (og dermed ikke har noen grunn til å passe). Måtte søke litt på nettet for å bli bedt om å lese reglene litt grundigere: egentlig skal det kun ligge en hero på brettet — som alle deler på. Det er også poenget med å ta bort gear: da svekker du heroen for alle.
Ble litt satt ut av hvor elegant det var og hvor interessant spillet plutselig ble! Men kan det hende at vi spilte det slik at vi hadde hver vår kriger med kun 4 gear istedet for 6 da jeg var på besøk i Skotselv? :p det var jo ganske morsomt det også så vidt jeg husker.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vi spilte det riktig hos meg, én helt. Ellers er det ikke noe spill der.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Ja, da husket jeg det bare helt feil, og satte opp spillet uten å lese reglene skikkelig :p

Dette ser ganske så lovende ut. La merke til på Discord at en SGer var involvert. Hvis noen vurderer dette så er jeg gjerne med og prøver det ut. Ser i kommentarfeltet at man sannsynligvis kan hente spillet i Oslo og slippe shipping kostnader.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Er veldig nysgjerrig på det, men samtidig får jeg litt vondt i magen av Kickstarter for tida. De har sparket folk som prøver å organisere seg, og svart vagt og ufint på reaksjonene.

Hadde jo Buggz på overnatting her om dagen og vi fikk testet ut det nyeste spillet fra Stonemaiergames, Tapestry!

DSC_1517 (1).JPG

Det tar mye plass, og mens det virket litt overveldende i starten så viste det seg at det bare var å begynne å spille og så fant man flyten rimelig raskt. Det er veldig lite å lese, men det ble mye tenking på hvordan man kunne få mest mulig ut av ressursene man hadde tilgjengelig.

DSC_1518 (1).JPG

Spillet ser rett og slett veldig bra ut, og alt blir forklart med symboler. Det var også med to referanseark så man kunne sitte og planlegge under andres tur. Det er veldig mange valgmuligheter og spillet, samt faksjonen man styrer forandrer seg fra gang til gang, så jeg vil tro at det holder seg ferskt gjennom mange spill.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg spilte Tapestry en gang til her på Spillorama, da lærte jeg hvordan det egentlig gjøres. Jeg fikk 198 poeng, personal best med margin på 50. Hun som vant hadde 302...

Nå står Francis Drake på bordet, antar @Yetipants godkjenner.

20191116_135709.jpg

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
3D-printeren har fått kjørt seg en del siste uka da jeg holder på å fancifye favorittspillet mitt Dogs of War. I det spillet samler man bl.a. poengtokens og skjoldtokens, og de skal være skjult info til slutten av spillet. Derfor har spillet noen små pappvegger til hver spiller for å skjule tingene sine bak. De er som sagt _små_ så de siste gangene har vi lånt skattekister o.l. fra andre spill. Jeg fant et nice design for et tårn på ThingiVerse og tenkte det passer både tematisk og løser problemet. Det er egentlig ikke noe problem med innsyn fra siden, men for å sikre det har jeg designet et lokk selv som passer 100% fot-i-hose på toppen.

tower1.jpg

tower2.jpg

Hullet er stort nok til å lett bare droppe tokens oppi. Blir å stikke til @ganon ved anledning for å få malt de, håper bare ikke malinga gjør det for trangt da lokket virkelig passer perfekt.

Printer de siste to lokkene nå, så skal jeg lage noen skåler til generell bruk i spill som har mange bunker med tokens/ressurser slik at de ikke ligger strødd utover bordet. Tenk spill som Agricola/Caverna. Ser svær ut her, men er bare 10cm i diameter og når den skal printes setter jeg jo størrelsen jeg ønsker. Ville lage den slik at den både kan stackes litt for å spare plass, men samtidig være stødig når man never noen tokens.

1575280452630.png

Anbefaler veldig Geekbox til det siste formålet, med mindre du har veldig lyst til å printe selv heller. Tenk egg-eskene fra Wingspan. Jeg har oppgradert mange av brettspillene mine med dem. Koster nada og gjør også setup og nedpakking mye raskere, da tokens er ferdig sortert i skåler allerede i eska, så kan du bare slenge dem på bordet og ta av lokket. Slipper ziploc-knotinga.

De har 34 stk inne på Outland i Oslo nå.
8032611695018.jpg

Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Duly fucking noted! Stikker innom i morgen...

EDIT: Faktisk ikke helt det jeg er ute etter, litt av greia med skåler er at det skal være enkelt å ta ting ut, esker med loddrette vegger hjelper ikke på. Til og med Stonemaier-boksene (Wingspan, Scythe) er avrunda inni.

Det er disse også, i kantene! Ingen problem å få tokenene opp av. Eneste jeg har å utsette på dem er at de er litt for små for mengden av en tokentype enkelte spill, men da kan man jo bare bruke to, som i Wingspan. Anbefaler å kjøpe en pakke og teste.

Edit: skulle faktisk ikke forundre meg om Stonemaier har et samarbeid med disse, fordi de er veldig like de i Wingspan ut ifra det jeg husker.

Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Problemet med stonemaier-eskene er at de blir litt små til mange spill.

20191202_155006.jpg

Denne ble bra, må bare lage fire-fem til!

Topp